معرفی و دانلود کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور

عکس جلد کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور

سعیده مفیدی نسب در کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور، همراه با تصاویر جذاب به آموزش یکی از کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی می‌پردازد و با زبانی ساده و جذاب آن‌ها را به برنامه‌نویسی علاقمند و مشتاق می‌کند. این کتاب با داشتن 11 برنامه مفید، منبع جامعی برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور

اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی بسیار ساده و جذاب است که با روشی خلاقانه و جالب به شما کمک می‌کند تا با کنار هم قرار دادن بلوک‌ها، انیمیشن، بازی، داستان و کارت‌های موزیکالی بسازید. با اسکرچ می‌توانید پروژه‌هایی را که ساختید به دوستانتان هدیه دهید یا در اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارید تا افراد دیگر آن را تکمیل کنند یا در مورد آن نظر بدهند. اسکرچ به شما کمک می‌کند که راه‌حل‌های درست را در زمان انجام پروژه پیدا نمایید. با این نرم‌افزار می‌توانید به صورت آنلاین یا آفلاین کار کنید.

بدون شک اسکرچ یکی از ابزارهای قدرتمند جهت آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان است. از زبان برنامه‌نویسی اسکرچ می‌توان به سادگی برای نوشتن برنامه‌های کامپیوتر استفاده کرد، چون یادگیری و به کار بردن دستورات آن در برنامه بسیار ساده‌تر از زبان‌های دیگر برنامه‌نویسی است.

اسکرچ دارای امکاناتی است که آن را از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی متمایز کرده و به آن برتری بخشیده است، از جمله استفاده از بلاک‌های گرافیکی به جای دستورات برنامه‌نویسی که موجب شده کودکان حتی آنان که تاکنون آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی و حتی زبان انگلیسی نداشته‌اند، با کنار هم قرار دادن این دستورات بلاک‌مانند توان ساخت بازی‌ها و داستان‌های انیمیشن حتی با تصاویر و صدای دلخواهشان داشته باشند.

این کتاب، یک کتاب پروژه محور در زمینه یادگیری اسکرچ جونیور است و در آن مولف تلاش کرده با 11 برنامه انیمیشن‌های هیجان‌انگیز، داستان‌هایی جذاب برای دانش آموزان طراحی کند. بهتر است دانش‌آموزانی که از این کتاب استفاده می‌کنند کدهای اسکرچ جونیور را بشناسند.

کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای کودکان و نوجوانان تهیه شده تا از طریق کدنویسی به زبان ساده، بازی و انیمیشن مورد علاقه خود را بسازند. این کتاب انگیزه و اشتیاق آنان برای یادگیری این علم را افزایش می‌دهد.

با سعیده مفیدی نسب بیشتر آشنا شویم

سعیده مفیدی نسب دارای مدرک کارشناس ارشد ریاضیات کاربردی از دانشگاه خوارزمی تهران است. او بیش از 15 سال تجربه در زمینه آموزش کامپیوتر به کودکان را در شرکت و انتشارات روشنگران راه فردا که بنیان‌گذار آن است دارد. به اعتقاد وی آموزش کامپیوتر به کودکان و نوجوانان به عنوان ابزاری برای مبارزه با شکاف آموزش در مدارس با زندگی دیجیتالی است.

او در امر آموزش کامپیوتر به هزاران دانش‌آموز نقش کلیدی داشته و برای صدها کارشناس کامپیوتر دوره‌های تربیت مربی و روش تدریس برگزار کرده و بیش از 45 عنوان کتاب در زمینه کودکان و نوجوانان نوشته است. مفیدی نسب همچنین بیش از 25 سال سابقه تدریس در مدارس و دانشگاه دارد.

در بخشی از کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور می‌خوانیم

برای نوشتن این برنامه، به چند شکلک مریخی نیاز داریم مثل قارچ، میمون، تاکسی، اسپینر، خورشید، مریخی. در ابتدا، من با تخیلات خودم شکلک‌های برنامه را رسم کردم بعضی از آن‌ها در گالری اسپرایت بودند که آن‌ها را ویرایش کردم، مثال برای میمون شاخ گذاشتم و رنگ آن را تغییر دادم و اِسپینر را خلق کردم. شما هم با سلیقه خودتان این موجودات را خلق کنید.

یادتان هست چطور می‌توانستید با ابزارهای صفحه ویرایش شکاک ویرایش با رسم کنید؟ نگران نباشید این اولین تجربه‌ی شما از برنامه سازی در این کتاب است و ممکن است سرعت شما کمی کُند باشد. حتما در برنامه‌های بعدی سرعتتان چند برابر خواهد شد.

برنامه را به برنامه‌ی ساده‌تری تبدیل می‌کنیم و بعد کم کم آن را گسترش می‌دهیم. به نظر شما یک قارچ مریخی چه حرکات یا صدایی در جنگل دارد؟ لطفا کمی فکر کنید این به شما کمک می‌کند خالق‌تر شوید. برای ساخت این برنامه قدم به قدم در کنار شما هستیم. پس آماد باشید تا با من شروع کنید.

فهرست مطالب کتاب

یادآوری
برنامه نویسی یا کد نویسی
الگوریتم
یادآوری صفحه ویرایش
یادآوری کدها
پروژه اول- جنگلی در مریخ
پروژه دوم- بازی بسکتبال
پروژه سوم- تقیب و گریز
پروژه چهارم- بازی ماهیگیری
پروژه پنجم- پیتزا در کره ماه
پروژه ششم -چراغ راهنمایی و رانندگی
پروژه هفتم - پرندگان خشمگین
پروژه هشتم- غذارسانی به زیر دریا
پروژه نهم- هوای پاک
پروژه دهم- کافی شاپ
پروژه یازدهم- جشن تولد
الگو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات روشنگران راه فردا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک9-122793-636184
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور

راضیه دهقانی
۱۴۰۱/۶/۲۱
مثالهای ساده و کاربردی مناسب برای مدرسی و والدین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور

برای دریافت کتاب 11 برنامه با اسکرچ جونیور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.