معرفی و دانلود کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی

سقوط ایزدی یونانی در سطل‌ زباله‌ای در شهر نیویورک! ریک ریوردان در کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی داستان آپولو را روایت می‌کند که در قالب پسری نوجوان به زمین سقوط کرده و حالا باید راهی برای بازگشت به جایگاه اصلی‌اش بیابد. این ‌کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب نوجوان بوده است.

درباره‌ی کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی:

در اساطیر یونان، دوازده ایزد بر فراز کوه‌های المپ به حکومت می‌پردازند که به آن‌ها المپ‌نشینان می‌گویند. هر کدام لقبی دارند؛ زئوس پادشاه خدایان است، پوزئیدون ایزد دریاها، آفرودیت الهه‌ی عشق و زیبایی، آرس خدای جنگ، و آپولو خدای خورشید، موسیقی و کمان‌داری.

آپولو پسر زئوس و یکی از مهم‌ترین خدایان یونان است، جوانی زیبا و برومند که عاشقانه‌های زیادی را رقم زده است. محل اقامت آپولو در کوه‌های المپ است، داخل معابد و کاخ‌هایی که خدایان در آن گرد هم می‌آمدند تا از نوشیدنی‌ها و خوراک‌هایی بهره ببرند که به آن‌ها عمر جاویدان می‌بخشیده است. آپولو در این معابد با نواختن چنگ طلایی‌اش شادی می‌بخشیده و دیگران را مطیع اراده و خواست خود می‌کرده است.

این روایتی است که از اسطوره‌های یونان به ما رسیده است، اما در مجموعه‌کتاب‌های آزمون‌های آپولو (The Trials of Apollo) همه‌چیز دستخوش تغییر می‌شود: زئوس بر پسر خود، آپولو، خشم می‌گیرد، و آپولو، در قامت پسری نوجوان و فانی، از فراز کوه المپ بر زمین در شهر نیویورک آمریکا سقوط می‌کند!

در جلد اول این مجموعه، پیشگوی مخفی (The Hidden Oracle)، با آپولو در وضعیت جدیدش آشنا می‌شویم. آپولو که ابتدا از پذیرش این واقعیت سر باز می‌زند، سعی دارد به شرایط گذشته‌ی خود بازگردد. اما متوجه می‌شود که برای این منظور باید آزمون‌هایی را پشت سر بگذارد، آزمون‌هایی که برای سربلند بیرون آمدن از آن‌ها نیاز به کمک دیگران دارد. آیا آپولو موفق می‌شود که به جایگاه اصلی خود بازگردد؟

ریک ریوردان (Rick Riordan) در این مجموعه بار دیگر از پرسی جکسون، شخصیت اصلی پنج‌گانه‌ی پرسی جکسون، کمک می‌گیرد تا داستانی جذاب و هیجان‌انگیز خلق کند که اسطوره‌های یونانی و رومی‌ الهام‌بخش آن بوده‌اند، داستانی که قهرمان اصلی آن ایزدی است که مجازاتش انسان شدن است.

مجموعه‌کتاب آزمون‌های آپولو از زمان انتشار تا به امروز موفق شده نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند و در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوانان بنشیند.

درباره‌ی مجموعه‌ی آزمون‌های آپولو:

مجموعه‌ی «آزمون‌های آپولو» شامل پنج کتاب اصلی به نام‌های «پیشگوی مخفی»، «پیشگوی شوم»، «هزارتوی آتشین»، «مقبره پادشاه ستمگر» و «برج نرون» است. این مجموعه دو کتاب فرعی نیز دارد: کتاب Camp Half-Blood Confidential که درواقع جلد 2.5 این مجموعه محسوب می‌شود و کتاب Camp Jupiter Classified: A Probatio's Journal که جلد 4.5 مجموعه‌ی آزمون‌های آپولو است.

ریک ریوردان این رمان‌های فانتزی-ماجراجویانه را با الهام از اساطیر یونان و روم بین سال‌های 2016 تا 2020 به رشته‌ی تحریر درآورده است. تمامی این آثار موفق شده‌اند تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزند و به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و بسیاری فهرست‌های دیگر راه پیدا کنند. چهار جلد از این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان نوجوانان نیز شده‌اند.

فیلم اقتباس‌شده از کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی:

بر مبنای این کتاب، سریالی کوتاه در سال 2016 و 2017 ساخته شده که کالب توماس در نقش آپولو ایفای نقش کرده است.

افتخارات کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی:

- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
- برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در سال 2016 در بخش رمان نوجوان
- کتاب منتخب معلمان در سایت آمازون برای رده‌ی سنی نوجوانان

نکوداشت‌های کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی:

- شخصیت‌های کتاب ریک ریوردان هنوز هم گروهی تأثیرگذار و متنوع هستند. (School Library Journal)
- تلاقی اسطوره و فرهنگ عامه در کتابی که مورد پسند مخاطبان است. (Kirkus Reviews)

کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز و جذاب را به تمامی نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

با ریک ریوردان بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر را «قصه‌گوی خدایان» می‌نامند، زیرا او کتاب‌هایش را با الهام از اسطوره‌ها می‌نویسد. ریک ریوردان تاکنون مجموعه کتاب‌های بسیاری برای مخاطبان نوجوان نوشته که جملگی نظر خوانندگان را به خود جلب کرده‌اند و توانسته‌اند به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه پیدا کنند. از کتاب‌های این نویسنده اقتباس سینمایی نیز شده است.

مجموعه‌ی «پرسی جکسون» و «مگنس چیس» از دیگر آثار ریوردان هستند که به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی می‌خوانیم:

دختر دست به سینه ایستاد. در انگشتان وسطش، انگشترهاى طلاى یک شکل با نشان هلال بود و چشمانش تلالوى تیره مانند چشمان کلاغ را داشت. (مى‌توانم این مقایسه را انجام بدم، چرا که من کلاغ‌ها را آفریدم.)

به نظر نمى‌رسید وحشت‌زده شده باشد. «تو آپولوى خدایى؟». ظاهرا از بودن خدایان میان انسان‌هاى فانى گیج نشده بود.

پس داشتى گوش مى‌دادى؟
سرش را به نشانه‌ى تأیید تکان داد: «شبیه یه خدا نیستى.»
اعتراف کردم: «در بهترین حالتم نیستم، پدرم زئوس منو از المپ بیرون کرده و تو کى هستى؟»

کمى بوى پاى سیب مى‌داد و این عجیب بود، چرا که خیلى شلخته بود. از طرفى دلم مى‌خواست حوله‌اى تمیز پیدا کنم، صورتش را پاک کنم و پول یک ناهار گرم را به او بدهم. از سوى دیگر هم مى‌خواستم صندلى به سوى او پرتاب کنم که به من آسیب نرساند. او مرا یاد جانوران بى‌صاحبى مى‌انداخت که خواهرم نگهدارى مى‌کرد: سگ‌ها، پلنگ‌ها، دوشیزه‌هاى بى‌خانمان، اژدهاهاى کوچک.

او گفت: «اسمم، مگه.»
- مخفف مگارا؟ یا مارگارت؟
- مارگارت. اما هیچ‌وقت بهم نگو مارگارت.
- و مگ، تو یه نیمه‌خدایى؟
او عینکش را به بالا هل داد و پرسید: «چرا همچین فکرى مى‌کنى؟»
دوباره به‌نظر نمى‌رسید از این سوال متعجب شده باشد. احساس کردم که قبلا کلمه‌ى نیمه‌خدا را شنیده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی
نویسنده
مترجمسوگند رجبی نسب
ناشر چاپیانتشارات بهنام
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-7132-39-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی

Pegah
۱۴۰۱/۹/۶
عالیهه اگه عاشق تخیلی و خدایان یونانی باشین خیلی جذابه رمانش مثل پرسی جکسون شایدم بهتره
محمد حسنی نژاد
۱۴۰۱/۷/۷
کسایی ک عاشق اساطیر هستن از خواندن کتاب‌های ریک ریوردان بسیار لذت میبرن. این کتابم بسیار عالی بود
شکوفه نشان
۱۴۰۲/۱/۱۱
بد نبود ولی فقط اسم‌های مختلف داره و متن یکم دلنشین نیس
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی

برای دریافت کتاب آزمون‌های آپولو 1: پیشگوی مخفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.