معرفی و دانلود کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان

عکس جلد کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان

کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان نوشته‌ی هریت کستور منبعی بسیار مفید و کارآمد در زمینه‌ی آموزش شطرنج است. نویسنده در این کتاب صفر تا صد بازی شطرنج را با زبان و بیانی ساده برای مخاطبانش توضیح داده است. با خواندن این کتاب هیچ ابهامی در زمینه‌ی آموختنی‌های شطرنج برایتان باقی نخواهد ماند.

درباره‌ی کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان

شطرنج یکی از بازی‌های فکری بسیار جذاب برای مردم دنیاست. این بازی که به عنوان یکی از زمینه‌های ورزشی جهانی نیز در نظر گرفته شده، شاید در نگاه اول مقداری دشوار به نظر برسد. شطرنج قوانین و تکنیک‌های جزئی و زیادی دارد، اما با آموختن این قوانین و تکنیک‌ها و کمی استفاده از هوش و خلاقیت، بازیکن به راحتی می‌تواند به مهارتی متوسط دست بیابد. هریت کستور (Harriet Castor)، نویسنده‌ی کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان (Starting Chess, Usborne First Skills)، در این کتاب تلاش کرده است تا با بیانی ساده و آسان‌فهم و استفاده از تصاویر برای درک بهتر خواننده، این بازی را به مخاطب آموزش دهد.

هریت کستور نویسنده‌ی داستان‌های کودک و نوجوان است و در زمینه‌ی نوشتن برای کم‌سن‌وسالان مهارت دارد. او این کتاب را نیز با هدف آموزش شطرنج به کودکان و نوجوانان نوشته است و از این جهت، می‌توان مطمئن بود که سطح کتاب برای مخاطبان پیش‌گفته مناسب است.

از ویژگی‌های مهم کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان این است که نویسنده همه‌ی جزئیاتی را که پیش از شروع بازی باید دانسته شود، به مخاطب می‌گوید. از این لحاظ، کتاب حاضر کتابی مقدماتی‌ست و برای شروع آموزش شطرنج بسیار مناسب است.

کتاب حاضر 26 فصل دارد. بحث نویسنده در آغاز با مقدمه‌ای درباره‌ی شطرنج و چیزهایی که برای بازی به آن نیاز داریم آغاز می‌شود. سپس به چیدمان صفحه‌ی شطرنج و هدف بازی پرداخته می‌شود. بعد از مباحث ابتدایی، نویسنده به تبیین نقش مهره‌های شطرنج و نوع حرکت مربوط به هرکدام می‌پردازد. این بخش از مهم‌ترین بخش‌های کتاب است. سپس حرکت مهره‌ها را به طور خلاصه برای خواننده دوره می‌کند. پس از این توضیحات، آغاز بازی و شیوه‌های پایان دادن به آن از جمله تساوی و کیش توضیح داده می‌شوند. بخش مهم بعدی کتاب، درباره‌ی تکنیک‌های پایه‌ای شطرنج است. تکنیک‌هایی مثل اِن پرایز، اِن پاسان، آچمز و ... . در پایان کتاب، نویسنده ده اصل طلایی در بازی شطرنج را برای خواننده بیان می‌کند. پس از آن، کتاب با آموزش نحوه‌ی مات ناپلئونی پایان می‌پذیرد.

ویژگی مهم دیگر کتاب، چنانکه گفته شد، تصاویر راهنمای آن است. نویسنده در هر بخش، بر اساس موضوع، تصویری از صفحه‌ی شطرنج در اختیار خواننده می‌گذارد و بر روی آن صفحه، مطالب را به مخاطب توضیح می‌دهد. این شیوه موجب می‌شود هرگونه ابهامی برای خواننده رفع شود و مطالب کاملاً برای او قابل‌درک باشند.

در کل باید گفت کتاب حاضر، کتابی ساده و کارآمد است برای آموزش شطرنج به متقاضیان مبتدی‌ست که با شطرنج آشنایی زیادی ندارند.

کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان، نوشته‌ی هریت کستور، توسط علیرضا کشاورز باحقیقت ترجمه شده و در انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند برای اولین‌بار بازی شطرنج را بیاموزند، خصوصاً کودکان و نوجوانان مناسب و کارآمد است.

در بخشی از کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان می‌خوانیم

هر حرکت با حرف نشان‌دهنده آن مهره به همراه آدرس خانه‌ای که مهره به آن رفته نشان می‌دهند. برای مثال، Be5 یعنی حرکت فیل به خانه e5 و Nf3 یعنی حرکت اسب به خانه Nf3. حال اگر موقعیتی وجود داشت که هر دو اسب یک بازیکن امکان رفتن به خانه f3 را داشته باشند، برای اینکه مشخص شود منظورمان کدام اسب بوده از نام ستون پیشین یا سطر پیشین آن در ثبت حرکت استفاده می‌کنیم : Ngf3 یا N5f3.

برای مشخص شدن اینکه کدام حرکت متعلق به بازیکن سیاه و کدام متعلق به سفید است از شماره‌گذاری استفاده می‌کنیم و بین حرکات دو بازیکن از فاصله استفاده می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

درباره شطرنج
برای بازی به چه چیزهایی نیاز دارید؟
شروع بازی و چیدمان
صفحه شطرنج
برنده چگونه مشخص می‌شود
معرفی حرکت‌های مربوط به هر مهره
وزیر
حرکت مهره سرباز
ترفیع سرباز
اجرای اولین بازی
کار گروهی
حرکت شاه
حرکت قلعه (رخ)
زدن متقابل
حرکت اسب
نحوه حفاظت و حرکت اسب‌ها
استفاده از اسب در شروع بازی
حرکت فیل
حرکت تمامی مهره‌ها به صورت خلاصه
نماد و شکل نوشتاری مهره‌ها
آغاز بازی
پایان بازی
تساوری در شطرنج
کیش دائم
حرکت‌های ابتدایی در بازی
تکنیک‌های پایه
ان پرایز
آچمز
سیخ
قلعه
ان پارسان
ده اصل طلایی در بازی شطرنج
مات در چهار حرکت (مات ناپلئونی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان
نویسنده
مترجمعلیرضا کشاورز باحقیقت
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-8599-60-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان

شیث رحیمی
۱۴۰۳/۱/۴
با درود کتاب آموزش تصویری، نه کتاب درجه یک و خیلی حرفه‌ای بلکه کتابیست در حد متوسط، البته شاید بتوان گفت: در مقیاس نوجوانان و جوانان شاید حرفه‌ای هم باشد اما برای حرفه‌ای ترها خیر کتاب متوسطی میباشد. اما در مجموع نگارنده از زوایای مختلف و مهره به مهره با اشکال و تصاویر و حتی اشکال خود حیوانات داخل بازی خوب و نمادین به بازی و شرایط پرداخته در من حیص المجموع برای مبتدیان و تازه هنرجویان ارجمند خوب است. ارادتمند: شیث رحیمی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان

برای دریافت کتاب آموزش تصویری شطرنج برای نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.