معرفی و دانلود کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی

عکس جلد کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی

توانایی برقراری روابط اجتماعی، یکی از نشانه‌های اصلی سلامت روان در افراد است. کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی نوشته‌ی ساناز کتابی، مجموعه‌ای از مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط مؤثر و حفظ آرامش و آسایش ما در زندگی است.

درباره‌ی کتاب ارتباط مؤثر فردی و سازمانی

برقراری ارتباط تنها به انتقال اطلاعات ختم نمی‌شود، بلکه ارتباط مؤثر بین افراد منجر به پیوندهای اجتماعی شده و احترام، آرامش و امنیت را به دنبال دارد. بنابراین، یادگیری مهارت‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط مؤثر در همه‌ی جنبه‌های زندگی الزامی است.

ساناز کتابی در کتاب ارتباط مؤثر فردی و سازمانی به ویژگی‌ها، شیوه‌ها و مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط مؤثر می‌پردازد و انواع سبک‌های ارتباطی را شرح می‌دهد. در این کتاب خودشناسی و ارتباط مؤثر با خود، ارتباط با خدا و مخاطب‌شناسی، لازمه‌ی ارتباط مؤثر با دیگران شمرده می‌شوند. سپس نویسنده مبحث ارتباط مؤثر را به حوزه‌ی کسب‌وکار می‌برد و از اهمیت و کارکرد زبان بدن در فنون مذاکره صحبت می‌کند.

ارتباط را می‌توان یک فرایند ساختاریافته یا یک کنش اجتماعی در نظر گرفت که فاکتورهای مهمی در آن دخیل هستند؛ مثل محتوای کلام و موضوع گفتگو، توجه به ابعاد فرهنگی و خرده‌فرهنگ‌ها، زمان‌بندی ارتباط کلامی، تن صدا، تماس چشمی، حالات چهره و... این مفاهیم در کتاب ارتباط مؤثر فردی و سازمانی با مثال‌های روزمره قابل‌فهم‌ شده‌اند.

در این اثر متوجه می‌شویم اطلاع و آگاهی از محتوای پیام شرط کافی نیست، بلکه برای برقراری ارتباط به هنر انتقال پیام نیز احتیاج است. به‌زعم نویسنده‌ی کتاب ارتباط مؤثر فردی و سازمانی رکن اساسی در برقراری ارتباط مؤثر و مفید فرستنده‌ی پیام است و مسئولیت فهم درست پیام، انتقال بدون شبهه‌ی آن و همچنین شناخت گیرنده یا مخاطب به عهده‌ی فرستنده است. زمانی ارتباط مؤثر شکل می‌گیرد که فرستنده و گیرنده برداشت یکسانی از پیام داشته باشند.

ارتباط مؤثر بین‌فردی زمانی مطرح می‌شود که ما از خانواده و محیط امن کودکی خارج شده و در ارتباط با افراد و جامعه‌ی جدید دچار تناقضاتی شده‌ایم. آن وقت است که باید مهارت‌های ارتباطی خود را مورد قضاوت قرار دهیم و یادگیری را از جایی شروع کنیم که در آن ضعف نشان داده‌ایم. محیط کسب‌وکار جایی است که بیشترین اهمیت را در زندگی هر شخص دارد و توانایی برقراری ارتباط مؤثر در این محیط به رضایت شغلی منتج می‌شود. ساناز کتابی در این بخش مهارت‌هایی را که لازمه‌ی رضایت شغلی و برقراری ارتباط مؤثر در محیط کسب‌وکار هستند، شرح می‌دهد که از جمله‌ی آن‌ها مهارت ابراز وجود، مهارت نه گفتن و رفتار محترمانه هستند. او برای هرکدام از مهارت‌ها، شیوه‌هایی عملی و گام‌به‌گام پیشنهاد می‌کند و همچنین نکات اصولی یک مذاکره‌ی موفق را در اختیار خواننده می‌گذارد.

کتاب ارتباط مؤثر فردی و سازمانی توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب ارتباط مؤثر فردی و سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

ازآنجاکه انسان بدون برقراری ارتباط زنده نیست و رفع نیازهای اولیه تا متعالیِ او به برقراری ارتباط با دیگران پیوند خورده، خواندن این کتاب به همه‌ی افراد، به‌ویژه به کسانی که در پی شکوفایی و کسب موفقیت در محیط کار هستند، توصیه می‌شود.

با ساناز کتابی بیشتر آشنا شویم

ساناز کتابی نویسنده‌ی علمیِ اهل ایران است. کتاب‌های «آموزش نگارش مقالات علمی»، «مبانی رایانه و برنامه‌نویسی مقدماتی #C» و «کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات» بخشی از آثار این نویسنده هستند. ساناز کتابی چندین مقاله را نیز در همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف داخلی ارائه داده است.

در بخشی از کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی می‌خوانیم

برقراری ارتباط خوب با خود یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در موفقیت زندگی است. این ارتباط می‌تواند شامل دوست داشتن خودمان هم باشد. لازم به ذکر است که این مفهوم با خودخواهی متفاوت است. معمولاً شیوه‌ی ارتباط با خود را از افراد مهم زندگی‌مان؛ مانند افراد نزدیک خانواده یا معلمان دوران تحصیل خود یاد می‌گیریم. آموزش ارزش‌ها و ضدارزش‌ها می‌تواند روی ارتباطی که با خودمان یا دیگران برقرار می‌کنیم، تأثیر بگذارد. همان‌طورکه بزرگ می‌شویم و رشد می‌کنیم، این آموزش‌ها شخصیت ما را شکل خواهند داد. به‌عنوان مثال اگر در خانواده‌ای والدین تعادل رفتاری لازم بین خودشان و فرزندانشان را رعایت کنند، به‌احتمال زیاد فرزندان آن‌ها نیز در دوران بزرگ‌سالی این تعادل رفتاری را خواهند داشت. اگر این نوع تعادل وجود نداشته باشد، فرزندان هم یاد می‌گیرند که خواسته‌های خودشان را قربانی تربیت فرزندان کنند و اهداف و فعالیت‌های شخصی‌شان را نادیده بگیرند و به والدینِ همیشه ناراحت و قربانی تبدیل شوند که تربیت‌کننده‌ی همین افراد برای نسل آینده خواهند شد؛ یعنی والدینی سرخورده و ناامید. چند راهکار برای برقراری ارتباط خوب با خود می‌توان بیان نمود. برای خود اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت تعریف کنید و برای رسیدن به هر هدفی بازه‌ی زمانی تعریف نمایید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ارتباط و عرصه‌های ارتباطی
فصل دوم: ارتباط مؤثر
فصل سوم: ارتباط مؤثر با خود و مهارت‌های ارتباطی
فصل چهارم: ارتباط با خدا، خلقت و دیگران
فصل پنجم: ارتباط مؤثر در کسب‌وکار
فصل ششم: اهمیت و کارکرد زبان بدن و فنون مذاکره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات235
زبانفارسی
شابک978-622-218-509-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی

برای دریافت کتاب ارتباط موثر فردی و سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.