معرفی و دانلود کتاب از قوانین نانوشته تا قانون

عکس جلد کتاب از قوانین نانوشته تا قانون
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از قوانین نانوشته تا قانون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از قوانین نانوشته تا قانون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از قوانین نانوشته تا قانون

کتاب از قوانین نانوشته تا قانون که به اهتمام پوریا سعدالهی به تألیف در آمده، به بررسی تاریخچه‌ی قانون و معرفی قوانین نانوشته در دوره‌های مختلف زندگی انسان می‌پردازد. قوانین نانوشته مجموعه‌ای از آداب و رسوم پذیرفته‌شده در جوامع گوناگون را در برمی‌گیرند که شاید در هیچ سندی مکتوب نشده باشند، اما به واسطه‌ی عرف جامعه رعایت شده و مورد قبول اکثریت مردم قرار دارند.

درباره‌ی کتاب از قوانین نانوشته تا قانون

درباره‌ی قانون و تاریخچه‌ی آن چه می‌دانید؟ کتاب از قوانین نانوشته تا قانون، اثری تألیفی به قلم پوریا سعدالهی است که علاوه بر تعریف قانون و تاریخچه‌ی آن در تمدن‌های گوناگون، به شرح قوانین نانوشته و تأثیر آن‌ها در دوره‌های مختلف زندگی انسان می‌پردازد. هر گاه سخن از قانون به میان می‌آید، ذهن ما اغلب به سوی مجموعه قوانینی معطوف می‌شود که توسط دولت‌ها و در رابطه با سازوکارهای مختلف اجتماع وضع شده و رعایت کردن آن‌ها امری الزامی محسوب می‌شود. اما قوانین نانوشته‌ی زیادی نیز در زندگی بشر تأثیرگذارند و بی‌آنکه بدانیم، بسیاری از آن‌ها را به صورت ناخودآگاه پذیرفته‌ایم.

کتاب حاضر ابتدا به معرفی تاریخچه‌ای مختصر از قانون و بررسی سابقه‌ی طولانی آن در سرزمین ایران می‌پردازد. نویسنده به نظام حقوقی عیلامی‌ها اشاره می‌کند که به 2300 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. باید بدانید که پس از پیروزی بابلِی‌ها، حمورابی قوانین نظام حقوقی بابل را در ایران باستان گسترش داد. این مجموعه شامل قوانین مختلفی درباره‌ی زراعت، ازدواج، میراث، حق‌الزحمه‌‌ و مواردی از این دست می‌شد. در سنگ‌نوشته‌های به‌دست آمده از حفاری‌های شوش، اینگونه درج شده که حمورابی این فرامین را از خدای خورشید دریافت نموده است.

قانون‌گذاری در طول قرون و اعصار سیر تکاملی خود را طی کرد و پس از ظهور ادیان الهی، قوانین شرعی نیز گسترش یافتند. اما نقش قوانین نانوشته در زندگی انسان‌ها چیست؟

مؤلف برای معرفی و بررسی قوانین نانوشته، چند مثال ساده از دوران مدرسه را برای خواننده بازگو می‌کند: اگر معلم به هر علتی سر کلاس حاضر نشود، تمام شاگردان خوشحال می‌شوند و یا این فرضی بدیهی‌ست که دانش‌آموزان ردیف جلو، همیشه زرنگ هستند و کسانی که آخر کلاس می‌نشینند، تنبل یا شرورند! این قوانین نانوشته در بسیاری از حوزه‌های زندگی انسان حضوری پررنگ دارند و مؤلف به بررسی آن‌ها در دوران کودکی، نوجوانی، میانسالی، دوران دانشگاه و سربازی، زندگی زناشویی، بازنشستگی و سایر موارد پرداخته است. او آخرین فصل از کتاب خود را به گذر از قوانین نانوشته اختصاص داده و خواننده را با نکات مهم مربوط به این مقوله آشنا می‌سازد.

کتاب از قوانین نانوشته تا قانون توسط انتشارات میعاد اندیشه چاپ شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

خواندن ‌کتاب از قوانین نانوشته تا قانون مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب از قوانین نانوشته تا قانون به افرادی که تمایل دارند با تاریخچه‌ی قانون مخصوصاً سابقه‌ی آن در ایران آشنا شوند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب از قوانین نانوشته تا قانون می‌خوانیم

در گذشته مهد کودک و پیش‌دبستانی اجباری نبود و خانواده‌ها بر اساس تمایل خود می‌توانستند کودکان خود را به مهد کودک و پیش‌دبستانی بفرستند یا مانع از رفتن کودکان خود به آن مراکز شوند. اما امروزه رفتن به این مراکز اجباری شده است و کودکان قبل از ورود به کلاس اول ابتدایی باید حداقل یک سال قبل از ورود به مدرسه، به پیش‌دبستانی بروند. ابتدا در مورد مهد کودک صحبت کنیم.

مهد کودک آموزشگاهی است که خانواده‌ها (معمولاً در خانواده‌هایی که هم پدر و هم مادر شاغل هستند) کودکانِ معمولاً کمتر از 5 سال خود را برای نگهداری و پرورش به آنجا می‌فرستند. این امر به‌خودی‌خود امری پسندیده می‌باشد؛ زیرا در خانه کسی نیست که از کودک یا کودکان نگهداری کند و یکی از بهترین و امن‌ترین جاها برای کودکان کمتر از 5 سال مهد کودک است. اما همیشه در دل بهترین کارها، نقص‌هایی هم وجود دارد. کاترین گارفورت بیان می‌کند که پیش از سه‌سالگی توصیه نمی‌شود که کودک را به مهد بفرستید، زیرا بچه‌های زیر سه سال نیازمند توجه متمرکز تر در خانواده هستند و مربی مهد نمی‌تواند فقط به او توجه کند، بنابراین ممکن است روحیه‌ی کودک آسیب ببیند. پس تا سه‌سالگی بهتر است نزد مادر یا مادربزرگ پرستاری شود.

در دل این مطلب قانون نانوشته‌ی دیگری نمایان می‌شود و آن گسترش پدیده‌ی مهد کودک می‌باشد. متاسفانه در ایران، فرستادن کودکان به مهدکودک به نوعی چشم و هم چشمی و فخر فروشی تبدیل شده است. در بسیاری از خانواده‌ها با این که پدر یا مادر خانواده هیچ گونه اشتغالی ندارند و می‌توانند از فرزندشان به خوبی نگه داری کنند، اما اقدام به فرستادن کودک خود به مهد کودک می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعاریف و تاریخچه‌ی قانون
1-1-مقدمه
2-1- تعریف قانون
3-1- تاریخچه‌ی قانون در ایران
فصل دوم: بررسی قوانین نانوشته در ادوار زندگی انسان
1-2- دوران کودکی
1-2-1- دوران مهد کودک، پیش‌دبستانی و مدرسه
1-2-2- دوران نوجوانی
2-2- دوران جوانی و میانسالی
2-2-1- دوران دانشگاه
2-2-2- دوران سربازی
2-2-3- در محیط کار
2-2-4- در مراسم عقد و عروسی و زندگی زناشویی
2-2-5- در زندگی روزمره
3-2- در پیری و کهنسالی
3-2-1- دوران بازنشستگی
فصل سوم: گذر از قوانین نانوشته
1-3- از قوانین نانوشته تا قانون
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از قوانین نانوشته تا قانون
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات میعاد اندیشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-622-231314-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از قوانین نانوشته تا قانون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از قوانین نانوشته تا قانون

برای دریافت کتاب از قوانین نانوشته تا قانون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.