معرفی و دانلود کتاب از نشیب تا فراز: رنج‌ها و موفقیت‌ها، از زبان مادر ایلان ماسک

عکس جلد کتاب از نشیب تا فراز: رنج‌ها و موفقیت‌ها، از زبان مادر ایلان ماسک
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از نشیب تا فراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از نشیب تا فراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از نشیب تا فراز: رنج‌ها و موفقیت‌ها، از زبان مادر ایلان ماسک

رازهای ناگفته‌ و توصیه‌های ارزشمندِ یکی از موفق‌ترین مدل‌های زیبایی تاریخ؛ می ماسک در کتاب از نشیب تا فراز، برای نخستین بار، برخی از مهم‌ترین تجارب زندگی حرفه‌ای و شخصی خود را بازگو می‌‌کند. او که مادر ایلان ماسک و یکی از مشهورترین متخصصین تغذیه در جهان است، این کتاب پرفروش را با هدف کمک به زنانی نوشته است که قصد دارند در زندگی کاری و شخصی خود به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

درباره‌ی کتاب از نشیب تا فراز

می ماسک (Maye Musk)، متخصص تغذیه، مادر ایلان ماسک (یکی از ثروتمندترین کارآفرین‌های جهان) و یکی از موفق‌ترین مدل‌های زیبایی جهان در چند دهه‌ی گذشته است. این مدل آفریقایی - آمریکایی، تا به حال در طول بیش از 5 دهه فعالیت حرفه‌ای خود، بارها با برندهای معروف بین‌المللی و مجلات محبوب آمریکایی و کانادایی همکاری کرده است. از باورهای ذهنی ماسک که به خوبی در رفتارها و گفتارهایش مشخص است این است که اگر زنان به استعدادها و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ی خود پی ببرند، می‌توانند از موانع مختلفی که بر سر راه‌شان است به راحتی عبور و پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنند. او در سن هفتاد و یک سالگی، با تکیه بر سال‌ها مطالعه‌ی خود در زمینه‌ی تغذیه‌ی سالم و همچنین تجارب ارزشمندی که از طریق دهه‌ها فعالیت حرفه‌ای در دنیای کسب و کار و مدلینگ به دست آورده است، با هدف کمک به دختران و زنان جوانی که قصد دارند یک زندگی طولانی، موفق و شاد را تجربه کنند، کتاب از نشیب تا فراز (A Woman Makes a Plan: Advice for a Lifetime of Adventure, Beauty, and Success) را به انتشار رساند.

معرفی و دانلود کتاب از نشیب تا فراز

از مهم‌ترین دلایل شهرت کم‌نظیر می ماسک، زیر پا گذاشتن محدودیت‌های مرسوم دنیای مدلینگ و عدم توجه به کلیشه‌های این صنعت است. برای مثال زمانی که او در 69 سالگی به عنوان مدل با شرکت مشهور کاورگرل همکاری کرد، دیگر مدل‌های این برند آرایشی و بهداشتی یک‌سوم سن او را داشتند. او در کتاب از نشیب تا فراز تلاش کرده است تا به مخاطبین خود، پرورش چنین ذهنیت و روحیه‌‌‌‌ای را آموزش دهد؛ ذهنیت قدرتنمندی که بتواند پس از آزمایش راه‌های گوناگون و شکست‌های احتمالی، با درس گرفتن از اشتباهات گذشته و برنامه‌ریزی صحیح، مسیر موفقیت را شناسایی و طی کند. ریسک‌پذیری، چگونگی تقویت یک ذهنیت امیدوار و قوی، تأثیر دوستان و اطرافیان در سرعت پیشرفت یک فرد، مسئولیت‌پذیری و هدف‌گذاری تنها برخی از مواردی هستند که می ماسک در این کتاب محبوب درمورد آن‌ها به بحث پرداخته است.

سبک خاص و جذاب می ماسک در نگارش کتاب از نشیب تا فراز، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این اثر است. او با پرهیز از زیاده‌گویی و پیچیدگی‌های بی‌مورد، با تکیه بر تجارب شخصی خود، کتابی منحصر به فرد را در موضوع خودسازی و موفقیت منتشر کرده است. ماسک که در زندگی طولانی خود فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده است، در این کتاب محبوب با دوری از لحن پندآمیز و موعظه‌گرانه، بخش‌هایی از زندگی خود را روایت کرده است که مخاطبین می‌توانند با مطالعه‌ی این داستان‌های خواندنی، از تجارب ارزشمند می ماسک، به عنوان الگویی موفق، استفاده ببرند.

کتاب از نشیب تا فراز شامل 5 بخش و 24 فصل مختلف است. می ماسک در بخش اول که از پنج فصل مختلف تشکیل شده است، با تکیه بر دهه‌ها تجربه‌ی خود به عنوان یک مدل زیبایی، به ارائه‌ی توصیه‌هایی پرداخته است که اگر دختران و زنان آن‌ها را رعایت نمایند، می‌توانند به چهره‌ای زیباتر، اندامی جذاب‌تر و در نهایت، اعتماد به نفسی بالاتر دست پیدا کنند. بخش دوم کتاب، به توضیح چگونگی برنامه‌ریزی صحیح و هدف‌گذاری مناسب اختصاص پیدا کرده است. می ماسک در بخش سوم کتاب از نشیب تا فراز، علاوه بر روایت داستان‌هایی واقعی از زندگی شخصی خود، از اهمیت نهاد خانواده سخن گفته است. بخش چهارم این اثر بیشتر به توضیح مسائل و موضوعاتی پرداخته است که می‌توانند در سرعت موفقیت افراد، نقش مهمی ایفا کنند. برخی از این موضوعات عبارت‌اند از سخت‌کوشی و پشتکار، ناامید نشدن و تأثیرِ داشتن ذهنیتی قدرتمند و قوی در میزان موفقیت یک فرد، حفظ روحیه‌ی جوانی و موارد متعدد دیگر. بخش پنجم و آخر کتاب که «سلامت» نام دارد، همان‌طور که از عنوانش پیداست، شامل توصیه‌هایی ارزشمند درباره‌ی بهبود وضعیت سلامت جسمانی و روحی افراد است. تغذیه‌ی صحیح و معاشرت با آدم‌های شاداب، از مهم‌ترین توصیه‌هایی هستند که ماسک در این بخش به طور مفصل هرکدام را توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب از نشیب تا فراز

کتاب از نشیب تا فراز توسط بهاره علیمردانی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات راه طلایی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب از نشیب تا فراز

  • ماجراهایی که می ماسک در کتاب از نشیب تا فراز درمورد دوران کودکی و بزرگسالی‌اش روایت می‌کند، به معنای واقعی کلمه تکان‌دهنده و تأثیرگذار است. (بلاگ Crafterfox)
  • لحن می ماسک در کتاب از نشیب تا فراز، صمیمی و گرم است. او بسیار صادقانه و با زبانی سرگرم‌کننده، تجارب ارزشمند یک عمر زندگی خود را با مخاطبین به اشتراک گذاشته است. (دایان فون فورستنبرگ، طراح مد مشهور اهل بلژیک)

اقتباس سینمایی از کتاب از نشیب تا فراز

الکس واندال، کارگردان ایتالیایی، در سال 2021، بر اساس کتاب از نشیب تا فراز، فیلمی کوتاه را با همین عنوان کارگردانی کرد.

کتاب از نشیب تا فراز برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مد و فشن، در کنار طرفداران کتاب‌‌های موفقیت و خودسازی و دوست‌داران عناوین اتوبیوگرافیک، مخاطبین اصلی کتاب از نشیب تا فراز را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب از نشیب تا فراز: رنج‌ها و موفقیت‌ها، از زبان مادر ایلان ماسک می‌خوانیم

پرِتوریا جایی بود که ما در آن بزرگ شدیم، در خانه‌ای با درختان بزرگ (که در چمنزارهای ساسکاچوان نادر است) و در کنار مردمانی خونگرم. آفریقایی‌ها همۀ بزرگ‌ترها را عمو و خاله، Oom و Tannie، صدا می‌زدند، چه آن‌ها را خوب می‌شناختند چه نه. از نظر ما بامزه بود. در کانادا، تصور می‌کردند ما دیوانه‌ایم، زیرا پدرومادرم همراه با فرزندان کوچک‌شان با هواپیمای تک‌ملخۀ برزنتی خود به همه‌جا پرواز می‌کردند؛ این بی‌سابقه بود. سپس به آفریقای جنوبی رسیدیم. به‌ گمان آن‌ها ما دیوانه‌تر بودیم. یک نفر ما را «آمریکایی‌های دیوانه» خطاب می‌کرد. (البته ما کانادایی بودیم، اما برای آن‌ها فرقی نمی‌کرد.)

ازآنجاکه‌ کارها را به روش خودمان انجام می‌دادیم مردم تصور می‌کردند ما خیلی عجیب‌وغریب‌ایم. این صرفاً به‌دلیل اینکه اهل جای دیگری بودیم نبود، در کانادا هم به روش خودمان کارها را انجام می‌دادیم. ما به‌سبب سفر کردن‌های‌مان متفاوت بودیم؛ زیرا لباس‌فرم مدرسه‌مان را مادرم می‌دوخت، درحالی‌که بچه‌های دیگر لباس‌فرم‌شان را می‌خریدند؛ به‌جا‌ی چای، قهوه دم می‌کردیم؛ درِ پشتی ما همیشه برای هر کس که برای ملاقات می‌آمد باز بود، درحالی‌که پدرومادر کودکان دیگر ترتیبی می‌دادند که با هماهنگی قبلی دوستان فرزندان‌شان به دیدارشان بروند؛ ما برای ناهارِ مدرسه ساندویچ با نان قهوه‌ای داشتیم و بقیه ساندویچ با نان سفید. هرگز به ما برای خرید از بوفۀ مدرسه پول ندادند. من مشتاق آن رول‌های سوسیس و شیرینی‌های کورنیش بودم، اما به‌ندرت یکی از آن‌ها را می‌گرفتم چون نمی‌خواستم پول توجیبی‌ام را برای آن خرج کنم. ما یک کادیلاک داشتیم که، جز دوست پدرم که او هم یک کادیلاک وارد کرد، تنها کادیلاک وارداتی بود. و ما یک هواپیما هم داشتیم. من باز هیچ‌کس دیگری را غیر از دوست پدرم نمی‌شناختم که هواپیما داشته باشد. پدرم هرگز کارهایی را که دیگران انجام می‌دهند انجام نمی‌داد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: زیبایی
یک: نقره‌ای، رنگ‌موی جدید، زندگی بهتر می‌شود
دو: دلربا باشید، جذاب بودن بهتر از زیبا بودن است
سه: مدل فوق‌العاده، لباس‌های وحشتناک، شما مجبور نیستید شیک باشید؛ فقط یک دوست شیک پیدا کنید
چهار: من عاشق آرایش هستم و آرایش عاشق من است، آرایش می‌تواند ظاهر و حالت شما را تغییر دهد
پنج: بازی‌ اعتمادبه‌نفس، راست راه بروید و ملاحظه‌گر باشید
بخش دوم: ماجرا
شش: فصل جاکارَندا، راه خودتان را بروید
هفت: اکتشاف، برای موارد پیش‌بینی‌شده ‌برنامه‌ریزی‌ کنید و برای غیرمنتظره‌ها آماده باشید
هشت: چراکه نه؟ به فرصت‌ها بله بگویید
نه: یک زن ‌برنامه‌ریزی‌ می‌کند، مسئولیت زندگی خود را برعهده بگیرید و خوشبختی را هدف قرار دهید
ده: زندگی خود را تغییر دهید، به مشکلات‌تان رسیدگی کنید
بخش سوم: خانواده
یازده: مادر شاغل، هنگام رهبری الگو باشید
دوازده: جادوی شمارۀ دوازده، علایق کودکان را تشویق کنید
سیزده: سرآغاز دوباره، بله بگویید تا زندگی‌تان جذاب‌تر شود
چهارده: در صورت لزوم، کشور محل سکونت‌تان را تغییر دهید، شانس‌تان را امتحان کنید؛ راه برگشت همیشه باز است
پانزده: اعمال محبت‌آمیز، قدردان کار‌های خوب باشید
بخش چهارم: موفقیت
شانزده: زن در محل کار، هرچه سخت‌تر کار کنید، ‌خوش‌شانس‌تر خواهید بود
هفده: آنچه را که می‌خواهید مطرح کنید، پشتکار منجر به موفقیت می‌شود
هجده: احساس ‌خارق‌العاده بودن کنید، در ناامیدی‌ها غرق نشوید
نوزده: پیش بروید، شروع دوباره بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید
بیست: دور از شخصیت، خط قرمز خود را حفظ کنید
بیست‌ویک: اینستا-مشهور، شما هرگز برای یادگیری فناوری جدید پیر نیستید
بیست‌ودو: خطاب به تمام بانوان مجرد، شما می‌توانید هم در عشق شاد باشید و هم در درون‌تان
بخش پنجم: سلامت
بیست‌وسه: خوب غذا خوردن شما را خوشحال می‌کند، برای وعده‌های غذایی خود برنامه‌ریزی‌ کنید
بیست‌وچهار: دوباره از غذای خود لذت ببرید، قرص جادویی وجود ندارد
بیست‌وپنج: شکلات‌ها با مهمان‌ها به خانه‌شان می‌روند، وسوسه‌انگیزها را از دسترس دور نگه دارید
بیست‌وشش: متوقف نشوید، فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از آن‌ها لذت می‌برید
بیست‌وهفت: با افراد شاد معاشرت کنید، روابط سالم برای شما خوب است
بیست‌وهشت: هفتادویک‌سالگی عالی است، به لبخند زدن ادامه بدهید
نتیجه
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از نشیب تا فراز: رنج‌ها و موفقیت‌ها، از زبان مادر ایلان ماسک
نویسنده
مترجمبهاره علیمردانی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-622-94919-2-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از نشیب تا فراز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از نشیب تا فراز

برای دریافت کتاب از نشیب تا فراز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.