معرفی و دانلود کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار: راهکارهای ساده و عملی برای حفظ سلامتی

برای دانلود قانونی کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار: راهکارهای ساده و عملی برای حفظ سلامتی

مطالعه‌ی کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار، نوشته‌ی زهرا آریامند، حمیدرضا غلامرضایی و مرضیه رئیسی به مخاطبان کمک می‌کند با حوزه‌ی ارگونومی آشنا شده و به اصول آن پی ببرند. نویسندگان ضرورت توجه به این اصول را در محیط کار به ایشان گوشزد کرده و نشان داده‌اند که اصول ارگونومیک تاچه‌حد می‌توانند در حفظ ایمنی و سلامت جسمانی کارکنان حیطه‌ی حمل‌و‌نقل دستی مفید باشند.

درباره‌ی کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار

حتماً برای شما هم پیش آمده که در مواقع خاصی مانند اسباب‌کشی، مجبور شده‌اید جعبه یا وسیله‌ی سنگینی را جابه‌جا کنید یا حتی در زندگی روزمره‌ی خود ناچار شده‌اید، جسمی را که چندان هم سبک نبوده، از جای خود بلند کنید و در جای دیگری بگذارید. از سوی دیگر، برخی از افراد، به‌طور مثال انباردارها یا اشخاصی که در صنعت حمل‌ونقل فعالیت دارند، به‌طور پیوسته در حال جابه‌جا کردن اشیاء و اجسام سنگین هستند. این دسته از افراد در صورتی که با روش‌های درست و اصولی حمل بار آشنایی نداشته باشند، ممکن است در درازمدت دچار مشکلات جسمانی غیرقابل‌جبران بشوند. بااین‌اوصاف، افرادی که به‌صورت دائمی با نقل‌و‌انتقال اجسام به روش دستی سروکار دارند، لازم است با شیوه‌ی استاندارد این نوع جابه‌جایی نیز آشنایی داشته باشند تا در آینده متحمل آسیب‌های جسمانی نشوند. خواندن کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار به این گروه از مخاطبان کمک می‌کند تا اصول صحیح جابه‌جایی بار و اجسام سنگین را بیاموزند. کتاب حاضر را زهرا آریامند، حمیدرضا غلامرضایی و مرضیه رئیسی به چاپ رسانده‌اند. گفتنی است دکتر رضا غلام‌نیا نیز مقدمه‌ای خواندنی برای این اثر نوشته که مطالعه‌ی دقیق آن را به شما توصیه می‌کنیم.

کتابی که در مقابلتان قرار گرفته از بخش‌ها و فصول متنوعی تشکیل شده است. بخش اول آن معنای مفهوم ارگونومی، همین‌طور هدف، کارکرد، انواع و مزیت‌های آن را بررسی کرده و دیدگاه برخی از صاحب‌نظران را در رابطه با این موضوع شرح داده است. در بخش دوم، سلامت شغلی کارکنان حوزه‌ی حمل‌ونقل و انبارداری مورد توجه بوده و نویسندگان در این بخش، از مزایای ارگونومی در فضای کار و هزینه کردن برای ارگونومی در محل کار سخن به میان آورده‌اند.

بخش سوم شامل دستورالعمل‌هایی است که رعایت آن‌ها به لحاظ ارگونومیک برای جابه‌جایی و نگهداری دستی اشیاء ضرورت دارد. در بخش چهارم که خود چندین فصل را دربرمی‌گیرد، اصلاحات ارگونومیکی مورد بحث قرار گرفته‌اند. روش‌هایی برای بلند کردن و پایین آوردن اجسام سنگین، روش‌هایی برای جابه‌جایی دستی کارتن‌ها، راه‌کارهایی برای جابه‌جایی دستی بار و تکنیک‌هایی برای بلند کردن اشیاء سنگین، موضوعات و مباحث اصلی این بخش به شمار می‌روند. زهرا آریامند، حمیدرضا غلامرضایی و مرضیه رئیسی در پایان کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار، مجموعه‌ای از تمرینات تصویری را ارائه کرده‌اند که مخاطبان با توجه به آن‌ها می‌توانند نکات و آموزه‌های کتاب را بهتر درک کنند.

این کتاب خواندنی که در زمینه‌ی نکات ایمنی به نگارش درآمده، به کوشش نشر مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به مرحله‌ی چاپ رسیده و در اختیارتان قرار گرفته است.

کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار برای چه کسانی مناسب است؟

افراد شاغل در حوزه‌ی انبارداری و حمل‌و‌نقل دستی یا مخاطبانی که مایلند در حوزه‌ی اصول ارگونومی به مطالعه بپردازند، مطالعه‌ی کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار: راهکارهای ساده و عملی برای حفظ سلامتی می‌خوانیم

مرکز تحقیقاتی نایوش (NIOSH) در زمینه جابه‌جایی دستی بار اقدام به تهیه دفترچه راهنمایی کرده است، که محتوای آن در خصوص ارزیابی فعالیت‌هایی است که از هر دو دست برای بلند کردن استفاده می‌شود. در این راهنما یک وزن پیشنهادی محدود به عنوان وزن بار مشخص شده که تقریباً تمامی کارگران سالم در یک دوره زمانی قابل توجه برای مثال 8 ساعت می‌توانند باری را بدون خطر ابتلا به کمر درد بلند کنند. حداکثر وزن برای بلند کردن با دو دست در شرایط ایده‌آل 23 کیلو و 133 گرم است. وزن پیشنهادی محدود بر مبنای 6 متغیر است، که حداکثر وزن برای بلند کردن اجسام را به کمتر از 23 کیلو و 133 گرم کاهش می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: در پیرامون ارگونومی
بخش دوم: سلامتی شغلی کارکنان
بخش سوم: دستورالعمل‌های ارگونومیک برای جابه‌جایی و نگهداری دستی مواد
بخش چهارم: اصطلاحات ارگونومیکی (گزینه‌های بهبود)
پیوست‌ها
بخش پنجم: بیان 17 تجربه
تمرین‌های تصویری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار: راهکارهای ساده و عملی برای حفظ سلامتی
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-218-419-3
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار

برای دریافت کتاب اصول ارگونومی در جابجایی دستی بار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.