معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش
قیمت:
۴۴۰۰۰ ۳۹,۶۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش

مطالعه‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش به مخاطبان کمک می‌کند، با حرفه‌ی بازرسی جوش آشنا شده و ویژگی مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه، همچنین برخی از مهارت‌های لازم برای انجام هرچه بهتر این شغل را بیاموزند. امین دولت شاه در این اثر کاربردی و آموزشی، تمامی نکات فنی مرتبط با این حرفه را به دست‌اندرکاران جوشکاری و ساخت سازه‌های فلزی ارائه داده است.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش

در حین جوشکاری و ساخت سازه‌هایی مانند پل‌های فلزی یا حتی لوله‌کشی، همیشه فرد یا افرادی به‌عنوان افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش حضور دارند که وظیفه‌ی آن‌ها نظارت بر مراحل پیش و پس از ساخت، همچنین مدیریت مراحل ساخت و جوشکاری است. از آن‌جایی که ابزار و قطعات تولیدشده توسط جوشکار بعدها مورد استفاده‌ی مکرر قرار خواهند گرفت، بازرس جوش موظف است تمامی نکات ایمنی را در نظر داشته باشد و مانع فعالیت‌های ناقص یا غیراستاندارد شود. از این رو، باید واجد مشخصات عمومی، از جمله سلامت فیزیکی باشد و مهارت‌های ویژه‌ای را نیز از قبل، کسب کرده باشد. برای این‌که با حرفه‌ی بازرسی جوش بیشتر آشنا شوید و برخی از تخصص‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای این شغل را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش، اثر امین دولت‌شاه را تهیه کرده و از آموزه‌ها و نکته‌های آن نهایت بهره را ببرید.

مطالب و آموزش‌های کتاب حاضر طی هشت فصل به مخاطبان عرضه می‌شوند. فصل اول مباحث تئوریک و مقدماتی این حوزه را معرفی می‌کند و خوانندگان را با تعریف، ویژگی‌های یک بازرس حرفه‌ای، اعم از مشخصه‌های اخلاقی و تخصصی، آشنا می‌سازد. فصل دوم وارد مباحث فنی شده و انواع فرایندهای جوشکاری را برای مخاطبان شرح می‌دهد. انواع روش‌های جوشکاری، مانند قوسی پلاسما، مقاومتی و قوسی زیرپودری در همین فصل معرفی شده و نظارت بر آن‌ها آموزش داده می‌شود.

فصل سوم به نقشه‌خوانی و علائم جوش اختصاص پیدا کرده و انواع جوش‌ها همچون نواری زائده‌ای، نقطه‌ای و گوشه‌ای به بحث و بررسی گذاشته می‌شوند‌. فصل چهارم مطالب ارزشمندی را در زمینه‌ی آزمایش‌های مخرب یا غیرمخرب ارائه نموده و چندین آزمایش را به‌طور عملی به مخاطبان آموزش می‌دهد. فصل پنجم گوشه‌ای از مباحث متالوژی جوش را شرح می‌دهد و ساختار فلزات را بررسی می‌نماید. فصل ششم به مخاطبان کمک می‌کند تا انواع عیوب در حین جوشکاری را تشخیص دهند و ناپیوستگی در جوش‌ها را شناسایی نمایند. انواع لکه‌ها، تَرَک‌ها و بریدگی‌ها در این فصل شرح داده خواهند شد.

استاد و مدارکی که در حین بازرسی جوش وجود آن‌ها ضرورت دارد، موضوع فصل هفتم به شمار می‌آیند. نقشه‌ها، دستورکارها و استانداردها در زیرمجموعه‌‌ی این اسناد قرار می‌گیرند. فصل هشتم نیز نکات مهمی را در زمینه‌ی رعایت موارد ایمنی، مراقبت از چشم‌ها و اجتناب از آسیب حاصل از گازها بیان نموده. کتاب بازرس فنی جوش، اثری است جامع و به زبان ساده که یکی از مهندسان جوان و خبره‌ی کشورمان، امین دولت‌شاه، آن را نگاشته. بازرسان جوش یا افرادی که به تازگی وارد این حرفه شده‌اند از مطالعه‌ی کتاب حاضر نکات تئوری و عملی فراوانی را خواهند آموخت.

کتابی که پیش رو دارید، از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران، به‌عنوان یکی از آثار مجموعه‌ی مهارت‌های شغلی به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مهارت‌های شغلی

مؤسسه‌‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران با هدف ارتقای توانایی‌های مخاطبان خود در زمینه‌ی مشاغل گوناگون، مجموعه‌ی «مهارت‌های شغلی» را به بازار کتاب عرضه نموده است. آثار این مجموعه طیف متنوعی از مشاغل را، اعم از جوشکاری، مکانیک، نقاشی ساختمان، مهندسی پزشکی و... دربرمی‌گیرند. در حقیقت بسیاری از مبتدیانی که قصد آغاز یک حرفه‌ی جدید را دارند، به کمک کتاب‌های این مجموعه می‌توانند نخستین گام‌های موفقیت‌آمیز خود را در زمینه‌ی شغل مورد نظرشان بردارند. از میان سری کتاب‌های مهارت‌های شغلی می‌توان عناوین زیر را برشمرد:

«تعمیر و سرویس و نگهداری چرخ‌های خیاطی خانگی»، «تجهیزات بیمارستانی و کلینیک‌های پزشکی»، «اپراتوری و تعمیرات پرینترها»، «آموزش نقاشی ساختمان و روش‌های جایگزین برای تزیین منزل»، «تعمیرکار موتور سیکلت»، «تعمیرات و نگهداری تجهیزات تأسیسات حرارتی و برودتی»، «تعمیرکار سیستم انتقال قدرت خودروهای نیمه سنگین» و «آموزش فرآیندهای جوشکاری و بازرسی جوش».

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش برای چه کسانی مناسب است؟

بازرسان فنی جوش، افرادی که به‌عنوان جوش‌کار فعالیت دارند یا مخاطبانی که قصد دارند وارد این حرفه‌ها شوند، گروه اصلی مخاطبان کتاب بازرس فنی جوش به شمار می‌آیند.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید، نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش فایل در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید)

با امین دولت‌شاه بیشتر آشنا شویم

امین دولت‌‌شاه (زاده‌ی 1363) از نویسندگان و مدرسان جوان حوزه‌ی نظارت و بازرسی فنی جوش است. او تاکنون آثاری را با نام‌های «آزمایش به روش مایع نافذ PT»، «آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT» و «جوشکاری قوسی فلزی با الکترود پوشش‌دار SMAW» در این حوزه به چاپ رسانده.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش می‌خوانیم

بعد از اعمال مایع نافذ باید یک مدت زمانی را صبر نموده تا مایع نافذ به داخل ناپیوستگی‌ها نفوذ کند. به این مدت زمان زمان توقف (Dwell time) گفته می‌شود که طبق استاندارد بین 5 دقیقه تا 2 ساعت می‌باشد و نیز وابسته به توصیه‌های سازنده و نوع مایع می‌باشد. در تمام مدت زمان توقف، سطوح باید توسط مایع نافذ پوشیده از مایع نافذ باشند تا مایع نافذ بتواند به طور کامل درون ناپیوستگی‌های سطحی نفوذ کند. مایع نافذ به دلیل خاصیت موئینگی به داخل ناپیوستگی‌های سطحی نفوذ می‌کند. خاصیت موئینگی پدیده‌ای است که موجب می‌شود مایعات به داخل فضاهای باریک نفوذ کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بازرس جوش کیست؟
فصل دوم: فرایندهای جوشکاری و برشکاری
فصل سوم: نقشه‌خوانی و علائم جوش
فصل چهارم: آزمایش‌های مخرب و غیرمخرب
فصل پنجم: متالورژی جوش
فصل ششم: عیوب و ناپیوستگی‌ها در جوش و فلز پایه
فصل هفتم: اسناد و مدارک مورداستفاده در بازرسی جوش
فصل هشتم: ایمنی برای بازرسین جوش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات195
زبانفارسی
شابک978-600-1245-79-4
موضوع کتابکتاب‌های جوشکاری
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۰۰۰ ۳۹,۶۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش

Jamshid hashemi
۱۴۰۲/۸/۱۱
واقعا عالی و کامل من مدتی دنبال کتاب مثل این میگشتم پیدا نمی کردم اینجا سرچ کردم پیدا شد. ممنون از نویسنده و عوامل
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرس فنی جوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.