معرفی و دانلود کتاب بازماندگان بانوی پیر

عکس جلد کتاب بازماندگان بانوی پیر
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازماندگان بانوی پیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازماندگان بانوی پیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازماندگان بانوی پیر

کتاب بازماندگان بانوی پیر، نوشته‌ی آرش حبیبی روایت اتفاقات هیجان‌انگیز و غیرمنتظره‌ای است که در دل دریا و بر عرشه‌ی یک کشتی اتفاق می‌افتد. نویسنده داستان شورشی طرح‌ریزی‌شده را در یک کشتی پرمسافر با ملوانی باتجربه، تعریف می‌کند. سبک نگارش این رمان بسیار شبیه به داستان‌های خارجی است.

درباره‌ی کتاب بازماندگان بانوی پیر

آرش حبیبی در کتاب بازماندگان بانوی پیر، به سبک رمان‌های دریایی خارجی، داستان مسافران یک کشتی به نام بانوی پیر را که سال‌هاست با ناخدایش در دریاها سفر می‌کند، روایت کرده است. نویسنده ضمن داستان، قصه‌ی تمام افراد حاضر در کشتی را به نحوی بیان کرده و به همین خاطر، از راوی سوم‌شخص برای روایت داستان بهره گرفته است.

در زیرزمین این کشتی چند زندانی قرار دارند که باید در میان راه به جزیره‌ای تبعید شوند. مسافران اخباری در این زمینه شنیده‌اند، اما ناخدا مسئله را تکذیب می‌کند. از طرفی شورشیانی از کارمندان کشتی نیز قصد دارند تا علیه ناخدا شورش کنند و هدایت کشتی را به دست بگیرند، اما ناخدا از نقشه‌ی شورش آنان باخبر است. در این میان مسافرانی نیز در کشتی حضور دارند که از طبقات متفاوت اجتماعی هستند و هرکدام جای مناسب خود را در کشتی اشغال کرده‌اند. داستان بازماندگان بانوی پیر، روایت این سه گروه را به طور موازی روایت می‌کند. البته هر سه روایت، هنگامی که طوفان به وقوع می‎‌پیوندد به یکدیگر متصل می‌شوند و ادامه می‌یابند.

سبک نگارش داستان، به داستان‌های خارجی‌ای که با مضمون دریا و خطرات دریایی نوشته شده‌اند بسیار شبیه است. اسامی شخصیت‌های داستان نیز اسم‌هایی خارجی است. بنابراین، اگر ندانید که نویسنده‌ی داستان آرش حبیبی است، ممکن است احساس کنید با ترجمه‌ی داستانی خارجی مواجه شده‌اید. توصیفات نویسنده در این داستان، هیجان‌انگیز اما محدود است. روایت قصه و سبک نگارش به شکلی است که دلهره‌ی موجود در طرح داستان را به مخاطب منتقل می‌کند و هیجان و کنجکاوی او را برمی‌انگیزد. خواننده به راحتی می‌تواند خود را در این ماجراجویی با راوی داستان همراه کند.

رمان حاضر با تصویرهایی نیز همراه است که به انتقال عواطف و هیجانات داستان کمک می‌کند. این تصویرها که اثر فریبا مؤمنی هستند، تلاش دارند تا صحنه‌هایی از داستان را برای مخاطب بازسازی کنند و ذهن او را در جریان وقایع داستان نگه دارند.

کتاب بازماندگان بانوی پیر، نوشته‌ی آرش حبیبی، به کوشش انتشارات نارون دانش به انتشار رسیده است.

کتاب بازماندگان بانوی پیر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه علاقه دارید یا پیگیر داستان‌های خارجی‌ای با مضمون دریا و خطرات دریایی هستید، این داستان را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب بازماندگان بانوی پیر می‌خوانیم

غروب از راه می‌رسید و هوا رو به تاریکی می‌گذارد. تقریباً هیچ شانسی نبود که فردا صبح اثری از بانوی پیر برجا بماند. در آن غروب تیره که هر چه به انتها نزدیک‌تر می‌شد غبارآلوده‌تر به نظر می‌رسید چند مایل دورتر از اقامت‌گاه بازماندگان بانوی پیر دو زن بر روی ماسه‌ها افتاد بودند. یکی از آن‌ها زن میانسال و کوتاه قامتی بود که در سمت راست با دست‌هایی چلیپاوار، بیهوش بر ساحل افتاده بود و نفر دیگر دختری جوان بود که موهای سیاه و چهره‌ای گیرا داشت. طوفان شب گذشته کاتی و ماتیلدا را مایل‌ها دورتر از دیگر بازماندگان بانوی پیر در این نقطه از این سرزمین وحشی به ساحل افکنده بود و تا این لحظه، هنوز هر دو زن بیهوش بودند.

ماتیلدا در حالت نیمه هوشیار برای لحظه‌ای صدایی شنید: آه، خدای من! ببین طوفان شب پیش چه چیزهایی با خودش به ساحل آورده.

صداها قوت می‌گرفت: یوهاهاها... دو تا پری دریایی... یوهاهاها... امواج دو پری دریایی آورده... یوهاهاها...

ماتیلدا چشمانش را باز کرد. به فاصله نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک مردی ایستاده بود. هرچند همه چیز کمی مات به نظر می‌رسید اما مردی با لباسی از پوست جانوران، موها و ریشی بلند و جوگندمی و عصایی در دست آن جا ایستاده بود. ماتیلدا سرش را تکاند تا بهتر بتواند ببیند. نه اشتباه نمی‌کرد، او یک مرد لاغر اندام نیمه وحشی بود.

آن مرد نیمه وحشی، «ساویج» نام داشت و در واقع یکی از دو تبعیدی بود که از میان تبهکارانی که کاپیتان ویلیام طی سالیان به این جزیره تبعید کرده بود، هنوز زنده مانده بود. ساویج که از دیدن دو پری دریایی در پوست خود نمی‌گنجید به بالای سر کاتی که بیهوش روی زمین ولو شده بود، رسید.

فهرست مطالب کتاب

شورشی‌ها
کابین درجه یک
زندانی‌ها
طوفان
بازماندگان
کاپیتان سیاه
جزیره وحشت
تبعیدی‌ها
یک شب
گروه مرگ
آغاز سفر
پایان سخن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازماندگان بانوی پیر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-622-276-582-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازماندگان بانوی پیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازماندگان بانوی پیر

برای دریافت کتاب بازماندگان بانوی پیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.