معرفی و دانلود کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2

برای دانلود قانونی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2

در کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2 تألیف گروهی از مهندسین و متخصصین، نحوه‌ی استفاده از سیستم عامل محبوب کالی لینوکس را در تست نفوذ، پیشگیری از آسیب‌ها و ارتقای امنیت شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری به شکل تخصصی فرا می‌گیریم. این کتاب در تکمیل آموزش‌های جلد اول آن با عنوان «تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1» به‌همت همین جمع از مؤلفین میسر گشته است.

درباره‌ی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2

در عصر امروزه‌ی روبه‌رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف به مدد چنین فناوری‌هایی رقم خورده است. هم‌زمان با سازندگی‌ها و دستاوردهای بسیاری که توسعه‌‌ی علم و فناوری برای بشر به ارمغان آورده، وی را با چالش‌ها و معضلاتی نیز دست‌به‌گریبان ساخته است. ازجمله‌ی این معضلات؛ اعمال مجرمانه‌ای ‌هستند که مهاجمان سایبری به‌واسطه‌ی امکاناتی که چنین فناوری‌هایی در اختیارشان قرار داده مرتکب می‌شوند، و با هک اطلاعاتِ سیستم‌های کامپیوتری؛ افراد، سازمان‌ها و مؤسسات را متحمل ضرر و زیان‌های مادی و معنوی سنگینی می‌کنند.

این نوع از هک اطلاعات؛ درواقع با اهداف جاسوسانه، مجرمانه و غیراخلاقی انجام می‌شوند. هکران غیراخلاقی به شبکه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی قربانی نفوذ می‌کنند و اطلاعاتی را که بخشی از اموال و دارایی‌های غیرفیزیکی وی محسوب می‌شوند؛ مورد آسیب ازجمله سرقت، ازبین‌بردن، تغییر و یا افشای اطلاعات قرار می‌دهند. و تمام این‌ جرم‌ها را از راه دور و تنها با یک سیستم کامپیوتری می‌توانند انجام دهند.

در مقابل؛ نوع دیگری از هک‌ اطلاعات وجود دارد که با هدف پیشگیری از آسیب، حفظ و ارتقای امنیت سیستم‌های اطلاعاتی انجام می‌شود. در این حالت، از اصطلاحات «هکر قانونمند»، «هکر اخلاق‌مند» و نظایر این‌ها استفاده می‌شود؛ که به شکل قانونی و با نیت اخلاقی، راه‌های نفوذ به شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری را به‌منظور کشف آسیب‌پذیری‌های موجود و تأمین امنیت، جست‌وجو و دنبال می‌کند.

کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2، همچون تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1؛ به‌همت گروهی یکسان از مهندسین و متخصصین به رشته‌ی تحریر درآمده‌ است. و مؤلفین، آموزش‌های خود را با ارائه‌ی مثا‌ل‌های مختلف و تمرینات عملی همراه کرده‌ و تصاویر مناسب و واضحی از محیط کالی لینوکس، برنامه‌نویسی و اجرای برنامه‌ها در آن و... در منظرِ چشم فراگیر قرار داده‌اند.

کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1، پیش‌تر به‌همت جمع مؤلفین با همکاری گروه فنی و مهندسی ذوق، از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به انتشار رسید که به آموزش پایه‌ای کالی لینوکس جهت اجرای فرایند تست نفوذ می‌پردازد، و اینک در تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2، مطالب و مهار‌هات‌های بیشتر و پیچیده‌تر را در ادامه‌ و تکمیل آموز‌ش‌های جلد اول فرا می‌گیریم.

کالی لینوکس؛ یکی از انواع توزیع‌ لینوکس است که برای اهداف امنیت اطلاعات و تست نفوذ (Penetration Testing) به‌طور تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کالی لینوکس، نسخه‎ی جدیدِ بک ترک (BackTrack) بوده و نسبت به نسخه‌ی‌ قدیمی خود؛ ابزارهای بیشتر و متمرکزتری را جهت تست نفوذ دارا و از محبوبیت بسیار بالایی میان هکران برخوردار است.

تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2، از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران که ناشر تخصصی کتب علمی دانشگاهی، علوم پایه و به‌ویژه علوم کامپیوتر و انفورماتیک است، روانه‌ی بازار نشر شده است.

کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2 برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به شکل تخصصی در حوزه‌های امنیت شبکه، امنیت اطلاعات، تست نفوذ و حوزه‌های مرتبط فعالیت می‌کنند؛ از مطالعه‌ی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2 بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2 می‌خوانیم

حملات سمت کلاینت مسلماً یکی از موذیانه‌ترین نوع حملات ریموت می‌باشد. یک حمله سمت مشتری مستلزم بکارگیری آسیب‌پذیری‌های موجود در برنامه‌های سمت کلاینت (برخلاف برنامه‌های سرور مثل سرور 3POP) به منظور دسترسی به ماشین هدف می‌باشد. این حملات کمی دشوار هستند چرا که ماشین هدف به صورت مستقیم قابل دسترسی نیست و درون یک شبکه داخلی می‌باشد و به عبارت دیگر (Routable نیست). سناریویی را در نظر بگیرید که یک کارمند درون یک شبکه داخلی ایمیلی را دریافت کرده که حاوی لینک سایتی مخرب است. کارمند بر روی لینک کلیک کرده که وی را به یک صفحه حاوی اکسپلوییت و یا کد پچ نشده اینترنت اکسپلورر هدایت می‌کند. کد HTML یک آسیب‌پذیری سرریز بافر را برانگیخته و یک شل معکوس از شبکه داخلی به شما می‌دهد. به عنوان یک مدیر شبکه محافظت از یک سرور بسیار ساده است. ولی محافظت و مانیتور همه سیستم‌های کلاینتی درون شبکه کار ساده‌ای نیست. علاوه بر این مانیتور و بروزرسانی نسخه‌های نرم افزارهایی مثل Acrobat Reader یا WinRAR یا Winamp یاWinZip و و پلاگین‌های مرورگر و.... بر روی ماشین‌های کلاینتی درون شبکه تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بکارگیری سرریز بافر لینوکس
فصل 2: کار کردن با اکسپلوییت‌ها
فصل 3: انتقال فایل
فصل 4: ارتقا مجوزهای دسترسی
فصل 5: حملات سمت کلاینت
فصل 6: حملات اپلیکیشن وب
فصل 7: حملات پسورد
فصل 8: تغییر مسیر پورت
فصل 9: فریم ورک متااسپلوییت
فصل 10: عبور از آنتی‌ویروس
فصل 11: آزمایشگاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-600-124-821-4
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل، کتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ ۲۷,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2

برای دریافت کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.