معرفی و دانلود کتاب جنگل شفابخش

عکس جلد کتاب جنگل شفابخش
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگل شفابخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگل شفابخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگل شفابخش

سحر صنیعی و زهرا جوانی در کتاب جنگل شفابخش شیوه‌ای بدیع و متفاوت را برای درمان کودکان مبتلا به اختلال اضطراب پس از سانحه ارائه می‌دهند. شیوه‌ای که در آن کودک آسیب‌دیده در هیئت جنگل‌بان ظاهر می‌شود و از درختان جنگل برای مداوای خود بهره می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب جنگل شفابخش

اختلال پس از سانحه که با نام اختصاری PTSD از آن یاد می‌شود، چالشی در وضعیت سلامت روان است که می‌تواند پس از تجربه یا مشاهده‌ی یک رویداد آسیب‌زننده مانند جنگ نظامی، تجاوز جنسی، بلایای طبیعی یا حوادث جدی ایجاد شود. کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است در شرایطی قرار بگیرند که دچار این اختلال شوند و علائمی مانند کابوس، تغییرات خلق‌وخو، شب‌ادراری و… را تجربه کنند. در کتاب جنگل شفابخش، نوشته‌ی سحر صنیعی و زهرا جوانی روشی بدیع برای مداوای این اختلال ارائه شده است.

برای والدین و کسانی که به هر نحوی با کودکان سروکار دارند، مهم است که علائم اختلال پس از سانحه را در کودکان بشناسند و از متخصص کمک بگیرند. درمان در کودکان ممکن است شامل جلسات مشاوره، دارودرمانی و حمایت خانواده و دوستان باشد، اما با پیشرفت علم روان‌شناسی شیوه‌های به‌روزتری نیز ارائه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کتاب جنگل شفابخش که اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن پیش روی شماست، شیوه‌ی درمانی به این صورت است که کودک مضطرب در مقام یک جنگل‌بان قرار می‌گیرد و در فضای الهام‌بخش طبیعت در میان درختان از ویژگی‌های موجود در فضای اطراف خود استفاده می‌کند تا به بهبود خود کمک کند. در این فرآیند، دستورالعمل ارائه‌شده توسط یک درمانگر اجرا می‌شود و کودک در طول این مسیر از سوی اجرا-درمانگر هدایت می‌شود.

کتاب جنگل شفابخش به همت انتشارات آوای آرامش تهیه و منتشر شده است.

کتاب جنگل شفابخش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با کودکی در ارتباط هستید که مبتلا به اختلال اضطراب پس از سانحه است، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب جنگل شفابخش می‌خوانیم

مدال هنر در طبیعت به رویکرد‌های تفریحی و هنری انتخابی اشاره دارد که در طبیعت‌درمانی استفاده می‌شود. این روش،‌ درمانگر را تشویق می‌کند تا تفسیر‌های روانشناختی را به تجارب اکتشافی در یک محیط خلاق تبدیل کند:‌ درام، داستان، حرکت، موسیقی و هنر‌ها و صنایع دستی. این محیط به توسعه‌ی دیدگاه‌ها در مورد موضوعات درمانی تحت بررسی کمک نموده و متد‌های مقابله‌ای بیشتری ارائه می‌کنند. استفاده از محیط‌های مختلف در شکل‌ها و جریان‌های مختلف، جسم احساسات و تخیل را فعال می‌کند. نتیجه‌ی گسترش کانال‌های مختلف BASIC PH هنری و اجتماعی به طور یکسان، انعطاف‌پذیری فرد و به طور کلی سلامت روانی را تقویت می‌کند. این متد، شبیه رویکرد اینتر مدال نمایش‌درمانی و متد خلاقانه‌ی گشتالت است و این امکان را فراهم می‌آورد که مراجعین و درمان از یک فضای تجربی به دیگری رفته، طیف وسیعی از نقش‌های اجتماعی را هدایت کرده،‌ با «کودک درون» مرتبط شده و تمایلات و منابعی که قبلاً سرکوب شده‌اند را کشف و بیان کنند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: پیشینه و تئوری
فصل 1: مکان امن
فصل 2: پس از تروما و تجربه‌ی تروماتیک
فصل 3: منابع انعطاف‌پذیری و مقابله
فصل 4: طبیعت‌درمانی
بخش 2: برنامه
فصل 5: پروتکل
فصل 6: جلسات
فصل 7: فعالیت‌ها و سازگار‌های بیشتر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگل شفابخش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آوای آرامش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-7539-22-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگل شفابخش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگل شفابخش

برای دریافت کتاب جنگل شفابخش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.