معرفی و دانلود کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان

عکس جلد کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان

محبوب شفائی هرآباد در کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان به این موضوع می‌پردازد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، خریداران سهل‌تر از گذشته می‌توانند نظرات خود را درباره‌ی یک کالای واحد به اشتراک بگذارند. او در ادامه، پیامدهای این ارتباط آزادانه را بررسی می‌کند و سپس بحث حمایت اجتماعی و تأثیر آن بر فروش را مطرح می‌سازد.

درباره‌ی کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان

در گذشته مشتریان درباره‌ی خرید محصولات مورد نیاز خود، با آشنایان نزدیک و فروشنده‌ها درباره‌ی محصولات صحبت می‌کردند و اطلاعات به‌دست می‌آوردند؛ حالا دیگر با ظهور دنیای مجازی و فروشگاه‌های آنلاین، افراد می‌توانند به‌راحتی درباره‌ی محصولات با دیگر مشتریان گفت‌وگو و از کسانی که سابقه‌ی استفاده از محصولات را دارند پرس‌و‌جو کنند. کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان، نوشته‌ی محبوب شفائی هرآباد توضیح می‌دهد که شبکه‌ی ایجادشده بین خریداران ویژگی‌های خاصی دارد؛ برای مثال، اگر افراد احساس کنند اطلاعات مفیدی از شبکه‌ی مشتریان دریافت کرده‌اند خود پس از خرید محصول به این شبکه می‌پیوندند و درباره‌ی آن نظر و تجربه‌ی خود را عرضه می‌کنند. این تعامل بین خریداران نوعی حمایت اجتماعی قلمداد می‌شود.

در کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان، متوجه می‌شویم که اهمیت این شبکه چقدر زیاد است؛ از یک‌سو برای سازمان‌ها و از سوی دیگر برای ارتقای رفتار‌های حمایتی شهروندی و پیوند اجتماعی شهروندان. پژوهشگران بررسی‌های مختلفی بر عوامل مؤثر رشد و سقوط خرید یک مجموعه‌ی فروش انجام داده‌اند که نتایج متفاوتی را در بر داشته است، اما آنچه فصل مشترک تمامی تحقیقات بوده، شبکه‌ی ارتباطی مشتریان است. ازاین‌رو توصیه می‌کنند تا سازمان‌ها توجهی ویژه به سامانه‌ی مشتریان داشته باشند. فرضاً اگر سازمانی مشتری‌ خود را از دست بدهد و دلیل عدم خرید مجدد مشتری، مشکلی در محصول باشد با توجه به این‌که او امکان تبادل‌نظر با دیگر مشتریان را دارد،مجموعه‌ای از مشتریان به دنبال تجربه‌ی او دست از خرید می‌کشند. این اتفاق بر سوددهی بلندمدت و کوتاه‌مدت سازمان اثرگذار است و به دلیل ضربه‌ای که به تصویر شرکت در اذهان عمومی وارد می‌شود، هزینه‌ی دریافت مشتری جدید را چندبرابر می‌کند.

مطابق مطالب ارائه‌شده در کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان، معمولاً مشتریان هنگامی با یکدیگر به تبادل‌نظر و ارتباط می‌پردازند که با مشکلی در محصول مواجه شده باشند؛ وظیفه‌ی شرکت یا سازمان رسیدگی به مشکل و کمک به رفع آن است؛ در واقع، باید به داخل این شبکه‌ی مشتریان پا بگذارد و سعی در برقراری ارتباطی مؤثر داشته باشد. برخی از مشتریان که حمایت اجتماعی مناسبی را از فروشنده در مورد مشکل خود دریافت کنند، به رفتار‌های اجتماعی پسندیده‌ای مانند، اطلاع‌رسانی به دیگران در مورد کالا، ارائه‌ی بازخورد مناسب درباره‌ی محصول و همین‌طور ارائه‌ی خدمات شرکت و توصیه‌ی محصولات شرکت به دیگران نشان می‌دهند. این دسته از فعالیت‌ها را رفتار شهروندی مشتریان یا به‌ اختصار سی‌سی‌بی می‌نامند. چنین حمایت‌هایی موجب تحکیم روابط شرکت و مشتری می‌شود.

کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان، نوشته‌ی محبوب شفائی هرآباد به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر خلخال به‌عنوان نمونه‌ی مورد مطالعه می‌پردازد و به دو سؤال مهم پاسخ می‌دهد. اول این‌که چه رابطه‌ای میان حمایت اجتماعی و رضایت مشتریانِ فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر خلخال وجود دارد؟ و دوم این سؤال که چه رابطه‌ای میان حمایت اجتماعی و رفتار مشتریانِ این فروشگاه برقرار است.

کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان، اثر محبوب شفائی هرآباد توسط انتشارات هورین عرضه شده است.

کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دوستداران کتاب‌های علوم اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان می‌خوانیم

مدل سلسله مراتبی - جبرانی

مطابق این مدل تأمین حمایت مبتنی بر اولویت و اهمیت روابطی است که افراد با یکدیگر دارند‌. روابط اولیه به لحاظ اهمیت و اولویتی که دارند ایده‌آل‌ترین نوع رابطه حمایتی برای طیفی وسیع از حمایت‌هایی است که طرفین رابطه می‌توانند برای هم فراهم کنند در غیاب روابط اولیه‌ای مثل همسر و فرزند روابط مرتبه پایین‌تر مثل دوستی می‌توانند جانشین جبرانی روابط همسر و فرزند شوند‌. این مدل پیوندهای اولیه را حالت‌های مرجع برای حمایت اجتماعی به‌حساب می‌آورد‌. وقتی که افراد فاقد این نوع پیوندها باشند، پیوندهای مرتبه بعدی را جایگزین آن می‌کنند‌.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هورین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-622-5950-83-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان

برای دریافت کتاب حمایت اجتماعی و رفتار شهروندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.