معرفی و دانلود کتاب درخشش با فن بیان

عکس جلد کتاب درخشش با فن بیان
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درخشش با فن بیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درخشش با فن بیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درخشش با فن بیان

کتاب درخشش با فن بیان را امیر احمدی، یکی از مدرسان معروف فن بیان و اعتمادبه‌نفس در کشور نوشته است. این کتاب، همه‌ی اطلاعاتی را که برای ارتقای مهارت‌های سخنوری خود و به دست آوردن اعتمادبه‌نفس کافی جهت حرف زدن در جمع‌های بزرگ و کوچک احتیاج دارید، به شما ارائه می‌دهد. همین طور تمرینات کاربردی متعددی را برای افزایش توانمندی شما در این زمینه در بر می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب درخشش با فن بیان

امیر احمدی، که سابقه‌ی سال‌ها تدریس در زمینه‌ی اعتمادبه‌نفس و خودشکوفایی را دارد و 6 کتاب دیگر نیز در این زمینه‌ها نوشته است، در کتاب درخشش با فن بیان، به شما آموزش می‌دهد چگونه از فردی که از صحبت در جمع وحشت دارد، به یک سخنران حرفه‌ای و کاردرست تبدیل شوید. کسی که می‌داند چه بگوید، چگونه بگوید و در چه زمانی بگوید. اون در ابتدای کتاب، کمی از خود و تجربیاتش می‌گوید که چگونه با تمرین و ممارست از فردی عادی به یک سخنران برتر تبدیل شده است و ادعا می‌کند، همه نکات و تمریناتی را که دراین‌باره در کتاب شرح داده، در ابتدا خودش امتحان کرده و از آن‌ها نتیجه گرفته است.

هر کسی و در هر موقعیتی که باشید، حتی اگر یک خانم خانه‌دار یا یک فروشنده‌ی ساده هستید، نباید فکر کنید که نیازی به مهارت‌های فن بیان ندارید. فن بیان فقط مختص حرف زدن در جمع‌های بسیار بزرگ و سمینارها، یا اجرای تئاتر نیست. فن بیان حتی در ارتباطات دو نفره نیز به دردتان می‌خورد. اشما باید توانایی این را داشته باشید تا از چیزی که فکر می‌کنید درست است با ادبیاتی اقناع‌کننده و با اعتمادبه‌نفس بالا صحبت کنید و نظرتان را بگویید. با استفاده از کتاب درخشش با فن بیان و یادگیری اصول این مهارت، به معنای واقعی در جمع‌ها می‌درخشید و حتی در ارتباطات میان‌فردی هم راحت‌تر به خواسته‌های خود می‌رسید. پس یادگیری مهارت‌های فن بیان، به قشر خاصی محدود نیست و همه اقشار جامعه باید آن را یاد بگیرند. همین‌طور دانستن مهارت‌های فن بیان، سن به‌خصوصی ندارد. کودکان و نوجوانان، بزرگسالان و افراد مسن، با یادگیری این مهارت‌ها می‌توانند راحت‌تر به خواسته‌های خود برسند و توجهی را که مطلوبشان است، دریافت کنند.

امیر احمدی، در کتاب درخشش با فن بیان، ابتدا از خود می‌گوید که بدون داشتن مهارت‌های فن بیان در چه شرایطی بوده است و سپس با یاد گرفتن این مهارت‌ها به جایگاهی که در شأن خود می‌داند، رسیده است. در ادامه درباره ترس‌ها و بهانه‌های ذهنی خود توضیح می‌دهد که هر کسی ممکن است برای صحبت نکردن در جمع و عدم یادگیری سخنوری به خود القا کند و در هیمن راستا راهکارهایی را برای غلبه بر این ترس‌ها ارائه می‌کند. نویسنده در فصول بعدی کتاب به معرفی و توضیح کامل و پایه‌ای فن بیان می‌پردازد و از فواید آن می‌گوید. در مرحله‌ی بعد، به این مسئله اشاره می‌کند که یک ارائه‌ی خوب چه بخش‌هایی دارد؛ او درباره‌ی زبان بدن، صداسازی و تربیت صدا، لحن و... توضیحات مفصلی ارائه می‌دهد و برای هر بخش، تمرین‌های خوبی را طرح می‌کند که باید به شکل مداوم و روزانه آن‌ها را انجام دهید تا بهترین استفاده را از کتاب ببرید.

کتاب درخشش با فن بیان تا حدودی تعاملی است و باید حتما هنگام خواندن آن تمرینات را یادداشت کنید و پیوسته انجام دهید تا به موفقیت برسید. همین‌طور در بخش‌هایی از کتاب، کدهایی وجود دارد که با اسکن آن‌ها به‌وسیله‌ی تلفن همراه، می‌توانید هدایای دیجیتال و جذابی را درباره‌ی محتوای کتاب دریافت کنید. انتشارات زرنوشت، کتاب درخشش با فن بیان را چاپ و منتشر کرده است.

کتاب درخشش با فن بیان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب درخشش با فن بیان، برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند مهارت‌های فن بیان و سخنوری خود را بهبود دهند، به افزایش اعتمادبه‌نفس خود کمک کنند و در اقناع دیگران توانمندتر شوند مناسب است.

در بخشی از کتاب درخشش با فن بیان می‌خوانیم

ساده‌ترین و معمولی‌ترین روش برای انتقالِ منظور به طرف مقابل، صحبت کردن با اوست و اولین فاکتور آن نیز «کلمات» است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود 20 هزار کلمه در زبان فارسی وجود دارد و ما در زندگی، با بخش بزرگی از این مجموعه کلمات در ارتباط هستیم (از طریق شنیدن یا خواندن)، اما تحقیقات نشان می‌دهد افرادِ عادی، در کل مکالماتِ زندگیِ خود، فقط چیزی بین 150 تا 450 کلمه به کار می‌برند؛ یعنی برای مکالمات روزمره‌ی خود، از همین تعداد کلمه استفاده می‌کنند و از بدِ ماجرا، سهمِ کلمات در انتقالِ منظور، چیزی حدود 7% است. حالا تصور کنید که دایره واژگانِ کوچک و ناقص، در کنار سهمِ 7 درصدی آن در انتقال منظور، ارتباط ما با دیگران را دچار چه بحرانی می‌کند. نتیجه‌ی این حالت، مشکلات و سوءتفاهماتی ست که هنگام ارسالِ پیام متنی به دیگران رخ می‌دهد.

فرض کنید بین شما و یکی از نزدیکان، کدورتی رخ داده و شما قصد دارید به این موضوع رسیدگی کنید. اولین کاری که اکثر افراد انجام می‌دهند، ارسالِ متنِ چالشی برای دوستشان است. این کار، از دو جهت اشتباه است: اول اینکه به احتمال زیاد، کلماتی که به‌ کار می‌برید، کلماتی نیستند که احساسِ واقعی شما را انتقال دهند، و دوم، با فرض به‌ کارگیری بهترین کلمات، موضوعِ دیگر این است که مخاطبِ شما می‌تواند با هر لحنی آن متن را بخواند و برداشتِ متفاوتی داشته باشد. در مورد لحن، در قسمت بعد صحبت می‌کنیم، اما مسئله‌ی اول، به‌کارگیری کلماتِ درست و به‌جاست که منظور شما را به ‌درستی منتقل کند. بنابراین در درجه‌ی اول بایستی دایره واژگان خود را بزرگ‌تر کنیم تا از کلمات مناسب‌تر استفاده نماییم. یکی از نتایج تمرین تندگویی این است که باعث می‌شود مخزن ذهنمان کمی تکان بخورد و کلماتی که در آن انباشته شده و بی‌مصرف مانده است، بالا بیاید و به ‌کار رود. پس این تمرین را روزی یک دقیقه انجام دهید. می‌خواهم یک تمرین دیگر هم معرفی کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
قبل و بعد از عمل
پلانِ قبل از عمل
پلانِ بعد از عمل (اکنون)
بهانه‌های ذهنی
چه ابزارها و مهارت‌هایی نیاز داریم؟
فن بیان چیست؟
چرا به فن بیان نیازمندیم؟
1- انتقال منظور
2- توانایی متقاعدسازی
3- پیشرفت
4- رسیدن به شغل و درآمد مناسب
5- احساس قدرت و ااعتمادبه‌نفس
شروع به صحبت
1- سؤال خوب
2- داستان
3- قول یا تضمین
4- آمار مهم
بدنه صحبت
پایانِ صحبت
دعوت به اقدام (CTA)
بیان، لحن و زبان بدن
صداسازی
چرا باید تارهای صوتی تقویت شوند؟
رسا شدن صدا
استقامت صدا
جدی گرفته شدن
تمرین گرم کردن صدا
تقویت بیان
تندگویی
حذف صداهای اضافه
تمرین خودکار
نحوه‌ی انجام تمرین
اهمیت کلمات
تمرین زنجیره کلمات
اهمیت لحن
تقویت لحن
سوء تفاهمات
تمرین لحن‌های مختلف
زبان بدن
ضعف زبان بدن
تمرین میمیک صورت
بازیِ پانتومیم
توجه به مخاطب
مدیریت ترس از صحبت
عوارض ترس در بدن
چرا ترس؟
فضای جدید
تصویرسازی ذهنی
دوری از کمال‌گرایی منفی
تمرین، تمرین و تمرین
مخاطب شناسی
اعتمادبه‌نفس و عزت نفس
یک تمرین مفید و سریع
اعتمادبه‌نفس
مجموعه‌ای از مهارت‌ها
صدای بلند و رسا
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درخشش با فن بیان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زرنوشت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-288-720-9
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درخشش با فن بیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درخشش با فن بیان

برای دریافت کتاب درخشش با فن بیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.