معرفی و دانلود کتاب درک اوتیسم در 30 روز

عکس جلد کتاب درک اوتیسم در 30 روز
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درک اوتیسم در 30 روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درک اوتیسم در 30 روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درک اوتیسم در 30 روز

از مبتدی تا پیشرفته، کتاب درک اوتیسم در 30 روز تجربیاتی دست‌اول را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد تا به شناختی کامل از این اختلال برسند. کیسی چفی، نویسنده‌ی کتاب، با ادبیاتی ساده زندگی روزمره‌ی مادری را روایت کرده که فرزندش از اختلال اوتیسم رنج می‎‌برد. اثر پیش رو مطالبی مفید درباره‌ی اوتیسم، علل بروز آن، پژوهش‌های مرتبط و نکات متعدد دیگری را در بر دارد که دغدغه‌ی تمام والدین کودکان اوتیسمی است.

درباره‌ی کتاب درک اوتیسم در 30 روز

بدون شک کتاب‌ها و مقالات متعددی درباره‌ی طیف اختلالات اوتیسم منتشر شده و متخصصان و صاحب‌نظران بسیاری نیز در این زمینه دست به قلم شده‌اند. شاید این آثار برای مخاطبان حرفه‌ای و صاحب تخصص مفید باشند، اما سرریز اطلاعات و مباحث پیچیده‌ی علمی و پژوهشی در چنین کتاب‌هایی باعث می‌شود افرادی مانند والدین که بیش از هرکس در این زمینه به راهنمایی نیاز دارند، قادر به استخراج مطالب مفید و آموزنده از این کتاب‌ها نباشند. کتاب درک اوتیسم در 30 روز (30 Days to Understanding Autism) نوشته‌ی کیسی چفی (Casey Chaffey) یک تمایز آشکار با سایر کتب مربوط به این زمینه دارد. نویسنده در ارائه‌ی کتاب حاضر به روایت سی روز از زندگی روزمره‌ی خانواده‌ای پرداخته که فرزندی مبتلا به اوتیسم دارند. این رویکرد باعث می‌شود خوانندگان اثر در تماس مستقیم با شرایط مورد نظر قرار گرفته و چه بسا راه‌حل مشکلاتی را بیابند که در برخورد با چنین کودکانی با آن مواجه‌اند. طیف اختلالات ناشی از اوتیسم به گونه‌ای هستند که ممکن است یک وضعیت مشابه به روش‌های گوناگونی در کودکان مختلف بروز کند.

معرفی و دانلود کتاب درک اوتیسم در 30 روز

کیسی چفی در کتاب درک اوتیسم در 30 روز، از به‌کارگیری ادبیات تخصصی اجتناب کرده و با نثری ساده موضوعات گوناگونی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. مشکلات رایجی که والدین در رابطه با کودکان مبتلا به اوتیسم با آن روبه‌رو هستند، شامل مواردی مانند برقراری ارتباط، انجام کارهای روزمره، کند بودن پردازش داده‌های حسی، بازشناسی، حس افسردگی و مشکلات متعدد در یادگیری می‌شود. نویسنده در نگارش اثرش نه تنها این موارد و دیگر نکات متعدد را مورد بررسی قرار داده، بلکه به ذکر نمونه‌های پژوهشی و داده‌های آماری نیز پرداخته است تا خواننده را با میزان مؤثر بودن رویکردهای مورد استفاده آشنا سازد.

کتاب درک اوتیسم در 30 روز، پس از انتشار با استقبال مناسبی از سوی والدین کودکان طیف اوتیسم مواجه شد. انتشارات صالحیان این کتاب را با ترجمه‌ی مریم شکوهی‌راد و سیاره سلطانیان به چاپ رسانده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در اختیار علاقه‌مندان به کتب روان‌شناسی کودک قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب درک اوتیسم در 30 روز

  • نویسنده توانسته است اندیشه‌ی خود را کاملاً شفاف و منسجم بیان کند، به گونه‌ای که خواندن کتاب بسیار آسان و روان پیش می‌رود. (وب‌سایت آمازون)
  • هرچند از زمانی که فرزندم به‌عنوان یک فرد مبتلا به اوتیسم شناخته شد 23 سال می‌گذرد، اما با خواندن این کتاب باز هم مطالب تازه‌ای یاد گرفتم. کیسی چفی توانسته مطالبی را که دیگران در ذهن داشتند، اما قادر به بیانش نبودند، با نثری ساده و روان بازگو کند. (مادر یک پسر جوان، مبتلا به اوتیسم)

کتاب درک اوتیسم در 30 روز مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب درک اوتیسم در 30 روز به دانشجویان رشته‌های مرتبط، متخصصان و تمام کسانی که با افراد مبتلا به اوتیسم سروکار دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب درک اوتیسم در 30 روز می‌خوانیم

‌آنهایی که فاقد شفقت ورزی هستند معمولا به نوعی فاقد همدلی هستند. برخی‌ها احساس همدلی می‌کنند ولی قادر به بیان‌ آن نیستند. برخی‌ها ممکن است برای درک این هیجان نیاز به زمان داشته باشند. برای مثال، برخی از ‌آن‌ها ممکن است بعد از این که شما ابراز کردید شخصی را که فوت شده است دوست داشتید راه خود را بگرند و بروند، سپس ممکن است ‌آن‌ها بعد از اینکه فکر کردند برگردند و کلماتی از روی حمایت و همدردی به شما بگویند. با این حال کسانی هستند که بسیار حس همدلی دارند. افراد واقع در این طیف با کمترین درد دیگران اغلب درد و رنج شدید را نشان می‌دهند و بسیار ناراحت می‌شوند. همدلی مثال دیگری از چرایی و علت این طیف است.

حال بسیاری از محققان سعی دارند بین همدلی شناختی (کم عمق) و عاطفی (عمیق) تمایز قائل شوند. به عقیده ‌آن‌ها شفقت ورزی شناختی توانایی گذاشتن خود به جای دیگری (درک) بر اساس نمودها و اظهارات رفتاری و بدنی، و گفتار است. این نوع شفقت ورزی و همدلی با آزمون‌هایی سنجیده می‌شود که در این آزمون از افراد خواسته می‌شود هیجانات نمود پیدا کرده در چهره یا چشمهای دیگری را حدس بزنند. شفقت ورزی عاطفی نه تنها تصور بلکه احساس کردن واقعی تجربه شخص دیگر است. در یک معنی، شما با ‌آن‌ها ادغام می‌شوید به طوری که احساس ‌آن‌ها جزئی از احساس شما بشود. این همان چیزی است که موجب کاهش درد و رنج دیگران می‌شود. انسان هامی‌توانند همدلی شناتختی و هیجانی بالا یا سطوح پایینی از هر دو را تجربه کنند. همچنین ‌آن‌ها می‌توانند شفقت ورزی (شناختی) کم و شفق ورزی (عاطفی) کمی ‌عمیق را حس کنند و برعکس. برای مثال، یک سیاستمدار ممکن است می‌تواند متوجه جو هیجانی شود، بداند که چگونه به صورت غیر ارادی به‌ آن پاسخ دهد، و به افراد‌ آن چیزی را که انتظار شنیدنش را دارند بگوید (شفقت ورزی سطحی). ولی ‌آن‌ها ممکن است سطح پایینی از همدلی عمیق را داشته باشند، که موجب می‌شود ‌آن‌ها به راحتی رفتاری بی باکانه داشته باشند و از دیگران بهره کشی بکنند (فقط به خواسته‌های خود توجه دارند). رفتار استعمارگرایانه و فریب آمیز اغلب نتیجه عدم همدلی و شفقت ورزی و یا شفقت ورزی کم است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
روز1: اختلال طیف اوتیسم
روز 2: اوتیستی در برابر شخص مبتلا به اوتیسم
روز 3: سندرم آسپرگر
روز 4: ارتباط
روز 5: تماس چشمی
روز 6: رفتار ناسازگارانه
روز 7: علایق افراطی
روز 8: کارکرد اجرایی
روز 9: موضوعات احساسی
روز 10: چند بیماری هم‌زمان
روز 11: افسردگی و خودکشی
روز 12: مشکلات یادگیری و حالت استثنایی دوگانه
روز 13: حرکات تکراری
روز 14: جنسیت
روز 15: دلیل
روز 16: بدسرپرستی
روز 17: شیوع
روز 18: تعیین
روز 19: صداقت
روز 20: درمان
روز 21: تاریخچه
روز 22: شفقت‌ورزی
روز 23: بدخلقی در برابر فروپاشی درونی
روز 24: سلامت جسمی
روز 25: تکه‌ای از پازل
روز 26: غیرکلامی
روز 27: دانشگاه و اشتغال
روز 28: گریز
روز 29: خانواده‌ها روز 30: چند نقطۀ دیگر
اندیشه‌های نهایی
مخفف‌ها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درک اوتیسم در 30 روز
نویسنده
مترجممریم شکوهی راد، سیاره سلطانیان
ناشر چاپیانتشارات صالحیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-5891-70-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درک اوتیسم در 30 روز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درک اوتیسم در 30 روز

برای دریافت کتاب درک اوتیسم در 30 روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.