معرفی و دانلود کتاب راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار

عکس جلد کتاب راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه راهب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه راهب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار

راهب بودایی گاور گوپال داس در کتاب راه راهب، اصولی را متذکر می‌شود که کمک می‌کنند از نظر درونی و بیرونی به تعادل برسیم و زندگی‌مان هدفمند و آرام‌تر شود. او در این کتاب پرفروش به ما می‌آموزد چطور بین زندگی شخصی، کاری، روابط و تعاملات اجتماعی توازن ایجاد کنیم و تمریناتی را پیشنهاد می‌دهد که باعث می‌شود از پوچی و سردرگمی رها شویم و به‌سوی مقصد درست برویم. این کتاب در عرصه‌ی بین‌المللی بسیار پرفروش بوده است.

درباره‌ی کتاب راه راهب

در زندگی روزهایی وجود دارند که حس می‌کنیم کنترل از دستمان خارج‌شده، هیچ اختیاری نداریم و نمی‌دانیم به کدام سو می‌رویم! این اتفاق تقریباً برای همه رخ می‌دهد و خیلی از افراد این وضعیت را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. سردرگمی و نارضایتی و ناراحتی از تبعات این شرایط است. اما شیوه‌ی برخورد هرکسی با آن می‌تواند متفاوت باشد. برخی به آن تن می‌دهند و این بی‌تعادلی به بخشی از زندگی‌شان تبدیل می‌شود و رنج می‌کشند، درحالی‌که عده‌ای دیگر، در تلاش‌اند راه‌حلی برای این مشکل بیابند و دوباره توازن را در زندگی برقرار کنند. گاور گوپال داس (Gaur Gopal Das)، راهب سرشناس بودایی و سخنران انگیزشی، از جمله کسانی است که به دسته‌ی دوم تعلق دارد. او معتقد است اگر بتوانیم همه‌چیز را به تعادل بازگردانیم، می‌توانیم خوشبختی و خوشحالی را تجربه کنیم. داس در کتاب راه راهب (The Way of the Monk) همین موضوع را مطرح می‌کند و اصولی را می‌آموزد تا بتوان به این مهم دست‌یافت. او از مفهوم تعادل درونی و بیرونی می‌گوید و چهار رکن اساسی زندگی را، که باید متوازن شوند، توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب راه راهب

گاور گوپال داس در کتاب راه راهب، برای توضیح ایده‌ی خود، شیوه‌ی حرکت کردن یک خودرو را مثال می‌زند. خودرو زمانی می‌تواند حرکت کند که چهار چرخ داشته باشد. نبود حتی یکی از چرخ‌ها باعث می‌شود تعادلش را از دست بدهد و درنتیجه بی‌حرکت بماند. به‌زعم داس، زندگی شخصی، کاری، روابط و تعاملات اجتماعی همان چرخ‌های زندگی ما هستند. اگر می‌خواهیم به‌پیش برویم باید به همه‌ی این چهار رکن توجه کنیم و آن‌ها را پرورش دهیم. اما این فقط جنبه‌ی ظاهری قضیه است. اگر هر چهار چرخ اتومبیل سر جای خودشان باشند اما یکی از چرخ‌ها پنچر باشد، بازهم این وسیله عملاً بی‌فایده خواهد بود! داس از این نکته نتیجه می‌گیرد که انسان در زندگی علاوه بر تعادل بیرونی، به تعادل درونی هم نیاز دارد. نگرش‌ها و ارزش‌ها همان توازن درونی هستند که باید آن‌ها را بیابیم و به آن‌ها اهمیت دهیم. داس در انتها بر این نکته تاکید می‌کند که موفقیت نهایی در گرو کنترل جریان زندگی است. همان‌گونه که خودرو علاوه بر چرخ، به فرمان هم نیاز دارد تا با آن هدایت شود، در زندگی هم تعادل به‌تنهایی کافی نیست و به فرمانی برای هدایت آن احتیاج داریم. او به جمله‌ای از بودا استناد می‌کند که می‌گوید همان‌طور که شمع بدون آتش نمی‌سوزد، انسان هم بدون معنویت نمی‌تواند زندگی کند. او نتیجه می‌گیرد معنویات همان فرمان زندگی هستند که بدون آن سردرگم و گمراه خواهیم بود. داس در کتابش نکات و تمرین‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند راهمان را بیابیم و با کنترل زندگی، به آرامش و مقصد برسیم.

کتاب راه راهب، از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری در سرتاسر دنیاست. این اثر را دلارام ابتهاج برای انتشارات اریش ترجمه کرده است.

در نکوداشت کتاب راه راهب

  • داس، رازهای شگفت‌انگیز زندگی را همراه با ابزارهای معنوی برای زندگی بهتر در اختیار شما قرار می‌دهد. (Publishers Weekly)

کتاب راه راهب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را متعادل‌تر سازید، این کتاب خودیاری به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار می‌خوانیم

داشتیم به آشرام نزدیک‌تر می‌شدیم. دلیلی برای نگرانی وجود نداشت، کنترل ترافیک از عهده من خارج بود. درحالی‌که با صدای ناهنجار فریاد‌ها و فحاشی سایر راننده‌ها احاطه شده بودیم، گفتم: «به موتورسیکلت‌ها، ماشین‌ها و راننده‌تاکسی‌ها نگاه کن. گیرافتادن در ترافیک می‌تواند مردم را حسابی عصبانی کند. هرکسی می‌خواهد از دیگری سبقت بگیرد و وقتی نمی‌تواند، عصبانی می‌شود».
هری به میان حرف من آمد و گفت: «مانند محل کار من است. همان‌طور که گفتم، من می‌خواهم با همه افراد در محل کارم رفتار دوستانه‌ای داشته باشم، چرا‌که ما باید پروژه‌ها را با کمک هم به پایان برسانیم، اما این حال‌وهوای رقابت همیشه وجود دارد. چگونه می‌توانم از آن خلاص شوم؟ اگر رقابت نکنم، هیچ‌وقت نمی‌توانم ترفیع درجه‌ای را که می‌خواهم بگیرم. من داوطلبانه برای کمپانی کار نمی‌کنم، من هزینه‌های زیادی در زندگی دارم». خندید.
من قرارگرفتن تو در این دوراهی را درک می‌کنم. این موضوع تنها مختص دنیای کاری نیست. این را در تمام جنبه‌های زندگی می‌توان پیدا کرد، در میان دانشجویان، متخصصان، زوج‌ها و حتی راهبان.
شروع به توضیح‌دادن برای هری کردم: «خیلی سال پیش زمانی که من در کالج تحصیل می‌کردم، یادم می‌آید که برای آواز‌خواندن در گردهمایی اجتماعی سالانه، امتحان دادم. نقش بزرگی نبود، اما دوستانم که فکر می‌کردند صدای خوبی دارم، برای شرکت در این برنامه، تشویقم می‌کردند؛ درحالی‌که نورافکن روی من بود و سه داور آن جا بودند تا به من امتیاز دهند، روی صحنه رفتم. شایعاتی شنیده بودم که احتمال می‌دادم این جایگاه را بگیرم، ولی خیلی به آن‌ها توجه نکردم. میکروفن درست در وسط صحنه بود. آن را به‌دست گرفتم و یکی از آهنگ‌های پرطرفدار آن تابستان بالیوود را خواندم. یادت باشد که در آن زمان من هنوز راهب نبودم! آهنگ از بلندگو‌ها پخش شد و من شروع به آواز‌خواندن کردم.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
مقدمه
یک. فراموش کردن راه حل‌ها
دو. نگاهی به آن سوی واضحات
سه. سفر آغاز می‌شود
چرخ 1: زندگی شخصی
چهار. رشد شخصیت به‌واسطه شکرگزاری
پنج. توقف کن
شش. نگرانی چرا؟
هفت. معنویت‌گرایی
چرخ 2: روابط
هشت. باملاحظه صحبت کردن
نُه. دیدگاهی با فضیلت
ده. محتاطانه تصحیح کنیم
یازده. بخشش
دوازده. اهمیت مصاحبت‌ها
چرخ 3: زندگی کاری
سیزده. چهارراه رقابت
چهارده. خودشناسی
پانزده. رمزگشایی معنویت در محل کار
شانزده. کمال و شخصیت
چرخ 4: مشارکت اجتماعی
هفده. فداکاری و ازخود‌گذشتگی
هجده. اول خانواده
نوزده. روایت ملی
بیست. خدمت به دیگران موجب شادی می‌شود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار
نویسنده
مترجمدلارام ابتهاج
ناشر چاپیانتشارات اریش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-6712-80-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راه راهب

sahereh sadeghi
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب رموز جذاب زندگی و کتاب راه راهب و کتاب شگفتی‌های پنهان زند‌گی هر سه یه کتاب هستند با عنوان‌های مختلف
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راه راهب

برای دریافت کتاب راه راهب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.