معرفی و دانلود کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول

عکس جلد کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول
قیمت:
۳۹۵۰۰ ۱۹,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول

کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول توسط فاطمه دباغ کاشانی تألیف شده. هدف از نگارش کتاب پیش رو، تهیه‌ی منبعی جهت ارائه‌ی مفاهیم بنیادین فیزیک به علاقه‌مندان است که در تمامی فصول با آزمایش همراه شده. این کتاب متشکل از سه بخش اصلی است و مطالعه‌ی آن به دانشجویان علوم پایه و مهندسی پیشنهاد می‌شود.

درباره‌ی کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول

فاطمه دباغ کاشانی، کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول را با هدف ارائه‌ی مفاهیم بنیادین فیزیک به دانشجویان علوم پایه و مهندسی نوشته است. مفاهیم ارائه‌شده در این کتاب با آزمایشاتی همراه است که همگی جزو سرفصل‌های مصوب درس آزمایشگاه فیزیک پایه‌ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند. همچنین اقتباسی از آزمایش‌های طراحی‌شده توسط شرکت لیبلد است. این شرکت، یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های ادوات آزمایشگاهی دانشگاهی به حساب می‌آید که عمده‌ی محصولات آن به حوزه‌ی فیزیک اختصاص دارد.

کتاب پیش رو از 3 بخش اصلی تشکیل شده که بخش اولیه‌ی آن به معرفی اصول تدوین گزارش کار اختصاص دارد. نویسنده در این بخش، نحوه‌ی نگارش، ضرورت‌های تدوین، اشتباهات رایج و رسم نمودار را تشریح می‌کند. همچنین یکی دیگر از موارد ذکرشده در این فصل، معرفی ادوات آزمایشگاهی موردنیاز است. دومین بخش هم دستور کار 20 آزمایش فیزیک پایه‌ی (2) را ارائه می‌دهد.

سومین و آخرین بخش کتاب، به‌تنهایی متشکل از دو قسمت است. نویسنده در قسمت اول، نمونه‌ای از داده‌های حاصل از آزمایش‌ها را ذکر کرده و قسمت دوم را هم به تهیه‌ی فرم خام ارائه‌ی گزارش اولیه‌ی آزمایش‌ها اختصاص داده است.

در مجموع کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول، منبعی برای دانشجویانی است که قصد دارند به دانش بیشتری در حوزه‌ی فیزیک دست پیدا کرده و از مسیر پیشبرد آزمایشات به نتیجه برسند. این کتاب به‌همت انتشارات فناوری نوین منتشر شده است.

کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی دانشجویان علوم پایه و مهندسی مناسب است. همچنین اگر در زمینه‌ی فیزیک فعالیت و یا تحصیل می‌کنید، می‌توانید از مطالب و آزمایشات موجود در این اثر بهره‌مند شوید.

در بخشی از کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول می‌خوانیم

در آزمایشگاه فیزیک پایه (2) از سه دسته قطعات الکترونیکی، منابع تغذیه و وسایل اندازه‌گیری استفاده می‌شود. قطعات الکترونیکی از جمله، مقاومت، سلف، خازن دیود و... برای تشکیل مدارات الکترونیکی طبق رفتارهای فیزیکی خود انتخاب می‌شوند. منابع تغذیه، منبع جریان مستقیم، منبع جریان متناوب، منبع تولید سیگنال با شکل موج‌های مختلف (فانکشن ژنراتور) و... هستند. از وسایل اندازه‌گیری می‌توان به مولتی‌متر و اسیلوسکوپ اشاره نمود. در ادامه در ابتدا قطعات الکترونیکی موردمطالعه قرار می‌گیرد. پس از آن اطلاعاتی در مورد یک نمونه از میز الکترونیکی آزمایشگاه موجود در بازار کشور ارائه می‌شود. در این بخش اطلاعاتی در مورد منابع تغذیه اعم از آن که روی میز جای گرفته باشند یا به صورت قابل حمل باشد، توضیحاتی ارائه می‌شود. و درنهایت وسایل اندازه‌گیری موجود روی میز یا قابل حمل معرفی می‌شوند. لازم به ذکر است که موارد ارائه شده به صورت نمونه است و می‌توان از قطعات و ادوات مشابه در راستای انجام آزمایش استفاده کرد. این بخش به شما کمک می‌کند که به سطحی از آگاهی دست پیدا کنید که پیش از انجام آزمایش بدانید که چه خصوصیاتی از ادوات و دستگاه را باید مورد نظر قرار دهید و در برگه داده‌ها و یا دستورالعمل‌ها چه را جستجو کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: راهنمای تدوین گزارش کار آزمایشگاه
فصل دوم: راهنمای دانشجویان برای تحلیل داده‌ها
فصل سوم: توصیفی کوتاه در مورد ابزارها و قطعات مورداستفاده در آزمایشگاه پایه (2)
فصل چهارم: آزمایش‌ها
فصل پنجم: نمونه‌ای از داده‌های ثبت‌شده در آزمایشگاه
فصل ششم: پیوست: فرم‌های خام گزارش کار ساده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات282
زبانفارسی
شابک978-622-5412-07-1
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۵۰۰ ۱۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول

برای دریافت کتاب راهنما و دستور کار آزمایشگاه فیزیک پایه (2) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.