معرفی و دانلود کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار

عکس جلد کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار

کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار تألیف رامین معمار، تلاش دارد ضرورت و اهمیت مشاوره در کسب‌وکارها را تشریح کند و انواع مشاوره را به شما آموزش دهد. در این راهنما شما با اصول مشاوره در امور انبارداری، حسابداری، مالیاتی، سرمایه‌گذاری، مدیریت، بازاریابی و برندینگ آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار

در چند دهه‌ی اخیر بسیاری از افراد ترجیح دادند ریسک کنند و کسب‌وکاری شخصی خودشان را به راه بیندازند. بررسی‌های سال‌های اخیر نشان داده کسانی که کسب‌وکار خصوصی داشته‌اند خیلی سریع‌تر مسیر ترقی را طی کرده‌اند و ظرف مدت نه‌چندان طولانی، به سرمایه‌ی مطلوبی دست یافته‌اند. در واقع الگوی ثروتمندشدن تا حدودی تغییر کرده و به سمت کارآفرینی متمایل شده است. و همین اتفاق باعث شده میل به راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی یا استارتاپ خیلی بیشتر شود. اما بسیاری از ایده‌ها در همان مرحله‌ی اول شکست می‌خورند و می‌توان گفت بیزینس‌هایی که موفق می‌شوند یا حداقل به مرحله‌ی رشد می‌رسند، بسیار اندک هستند. دلیل عمده‌ی این مسأله به عدم تجربه‌ی کافی و یا محاسبات اشتباه بازمی‌گردد. اما چاره‌ی این مشکل چیست؟

راه‌حل اصلی این مشکل انجام مشاوره و کمک گرفتن از افراد خبره و حرفه‌ای است. کسانی که مسیر توسعه را به‌خوبی می‌شناسند و با مشکلات احتمالی پیش‌رو کاملاً آشنا هستند، می‌توان در این مسیر طولانی و پرپیچ‌وخم، کسب‌وکارها را همراهی کنند. یک مشاور حرفه‌ای قادر است یک کسب‌وکار، سازمان و یا نهاد تجاری نوپا را از شکست نجات دهد و به موفقیت برساند. مشاوره یک مهارت است و صرف داشتن تجربه کافی لزوما از افراد مشاور موفقی را نمی‌سازد. بنابراین بهتر است در این مسیر فردی را بیابید که قواعد و اصول این کار را به طور کامل بداند.

کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار با هدف آموزش و تربیت مشاور حرفه‌ای نوشته شده و رامین معمار در این کتاب ضرورت مشاوره را توضیح داده است. او تلاش می‌کند وظایف مختلف یک مشاور متخصص را آموزش دهد و از این طریق شما را در مسیر موفقیت شغلی قرار دهد. چهار فصل اول این کتاب در مورد کسب‌وکار است و سعی دارد مفهوم، ویژگی‌ها و استراتژی یک تجارت موفق را تشریح کند. پس از آشنایی با کلیات، موضوع کتاب وارد بحث مشاوره می‌شود. در فصول بعدی مشاوره و کلیات آن تعریف‌شده و ضرورت استفاده از مشاور در مدیریت کسب‌وکار مورد بحث قرار می‌گیرد.

از مهم‌ترین بخش‌های کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار، فصل مربوط به وظایف مشاور کسب‌وکار است که در آن اصلی‌ترین کارهایی که یک کارشناس متخصص باید انجام بدهد، به‌روشنی بیان می‌شود. در ادامه‌ی بحث، انواع مختلف مشاوره در کسب‌وکار عنوان شده و به شما کمک می‌کند در این مسیر موفق‌تر عمل کنید. این راهنما به بیان مهم‌ترین مشاوره‌هایی که بیزینس‌ها به آن نیاز دارند می‌پردازد و وظایف هر یک را توضیح می‌دهد. از جمله انواع مشاوره که نویسنده‌ی کتاب در مورد آن‌ها صحبت می‌کند می‌توان به امور انبارداری، امور حسابداری، مالیاتی، سرمایه‌گذاری، مدیریت، بازاریابی و برندینگ اشاره کرد. کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار همین‌طور به موانع و مشکلاتی که ممکن است بر سر راه هر یک از مشاغل قرار بگیرد، اشاره می‌کند. به خاطر داشته باشید کهمشاوره، روندی دائمی است که همیشه می‌تواند باعث اصلاح و بهبود سیستم شود.

کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار از معدود کتاب‌هایی است که به بحث آموزش مشاوران در حوزه‌ی تجارت می‌پردازد. این کتاب حجم بسیار کمی دارد و می‌توان سریع مباحث آن را مطالعه کرد. راهنمای پیش‌رو را انتشارات دیده‌بان قلم فرتاک چاپ و عرضه کرده است.

کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب‌وکار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید در زمینه‌ی مشاور کسب‌وکار یا استارتاپ فعالیت کنید و یا موارد مهم درباره‌ی این حیطه‌ی کاری را بشناسید، مطالعه‌ی این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب‌وکار می‌خوانیم

استراتژی باید بتواند دربرگیرنده تمامی تغییرات بنیادین و ضامن توسعه مستمر باشد. به‌واسطه استراتژی، مدیران قادر می‌شوند تا عقاید و دیدگاه‌های خودشان را با برنامه‌های منسجم به اجرا درآورند و راهکارهایی برای رقابت در عرصه خدمات، محصولات و بازارهای موجود پیش‌بینی نمایند. همان‌گونه که می‌دانید، عامل زمان، نقش تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌های مدیران دارد. خصوصاً در بخش مدیریت بحران، اتخاذ تصمیم‌های اصولی و سرنوشت‌ساز به تدبیر و سرعت‌عمل نیاز دارد. مدیران باید آن‌قدر باتجربه باشند که بتوانند راهکارهای مناسب را به اجرا درآورند.

همیشه باید جلوتر از زمان حرکت کرد. بیشتر مدیران موفق، ساعاتی طولانی را صرف مدیریت کسب‌وکار خود می‌کنند، سفارش‌های جدید می‌گیرند و سعی می‌کنند کارایی خود را به‌صورت مستمر افزایش دهند. تدوین یک استراتژی جامع، تمرکز بر کسب‌وکار و نهایتاً استفاده بهتر از منابع فکری و مدیریتی به‌واسطه کارکردهای صحیح مدیران، در برنامه‌های کوتاه و بلندمدت شکل می‌گیرد. استراتژی برای کارکنان، مشتریان و تمامی سهام‌داران، بستری خاص ایجاد می‌کند تا هر فرد، با اجرای مسئولیت خویش، بهره‌وری کار را افزایش دهد. همچنین استراتژی عاملی مؤثر برای موفقیت هرسازمان محسوب می‌شود.

طبق پژوهش‌های انجام‌شده در توسعه استراتژی‌ها، مشاهده شد که درصد پایینی از شرکت‌ها، از روش برنامه‌ریزی رسمی استفاده می‌کنند. شرکت‌های موفق، با برگزاری جلسه‌های مشترک مدیرعامل و مدیران ارشد و از همه مهم‌تر، دخیل‌بودن مشهود مدیران عامل در تدوین استراتژی‌ها، راهبردها، سبک‌های تولید و صادرات محصولات را برای برنامه‌های کوتاه و بلندمدت پیش‌بینی و اجرایی می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تعریف کسب‌وکار
ویژگی‌های یک کسب‌وکار موفق
مدیریت درست کسب‌وکار
تأثیر استراتژی در مدیریت کسب‌وکار
ضرورت استفاده از مشاور در مدیریت کسب‌وکار
تعریف مشاوره وکلیات آن
وظایف و فرآیند مشاوره کسب‌وکار
انواع مشاوره در کسب‌وکار
مشاور امور انبارداری
مشاور امور حسابداری
مشاور مالیاتی
مشاور سرمایه‌گذاری
مشاور مدیریت
موانع عملی موجود در مشاوره مدیریت
مشاور بازاریابی
مشاور برندینگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دیده بان قلم فرتاک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-5254-41-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار

برای دریافت کتاب راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.