معرفی و دانلود کتاب رستوران نقاشی

عکس جلد کتاب رستوران نقاشی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رستوران نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رستوران نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رستوران نقاشی

کتاب رستوران نقاشی، داستانی تأثیرگذار است که در مکتب رئالیسم جادویی و به قلم طنزآمیز مارسل امه به رشته‌ی تحریر درآمده. این کتاب با زبانی ساده ماجرای نقاشی را روایت می‌کند که با چند دقیقه نگاه کردن به نقاشی‌هایش احساس سیری بهتان دست می‌دهد! او به واسطه‌ی این نقاشی‌ها شهرتی به هم می‌زند. شهرت او آنقدر گسترده می‌شود که به سطح تصمیمات دولتی می‌رسد و تبعات بزرگی از خود به جای می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب رستوران نقاشی

در فرانسه‌ی بعد از جنگ جهانی دوم هستیم. در سال‌های سختی که غذا جیره‌بندی شده است و فقر و گرسنگی بیداد می‌کند. نقاشی سی و پنج ساله به نام لافلور در محله‌ای در شمال پاریس با پشتکار زیاد تابلوهای نقاشی می‌کشد. لافلور اگرچه نقاش پرکاری است، اما شهرتی ندارد. روزی پسر بی‌نوای گرسنه‌ای تنها با چند دقیقه نگاه کردن به تابلوی او سیر می‌شود و این موضوع را به خود نقاش اطلاع می‌دهد. بعد از این، خبر همه جا می‌پیچد و به این ترتیب لافلور به شهرت زیادی دست پیدا می‌کند. این داستان کتاب رستوران نقاشی (La bonne peinture) به قلم نویسنده‌ی فرانسوی، مارسل امه (Marcel Ayme) است.

کتاب رستوران نقاشی با رنگ‌وبوی آثار مکتب رئالیسم جادویی و با زبانی ساده و روان نوشته شده است و از همان خطوط اول، ماجرا را برای شما روشن می‌کند. سپس در ادامه شرحی پرکشش از سرگذشت لافلور و تابلوهایش ارائه می‌دهد. این شهرت برای او چه به ارمغان خواهد آورد و فراتر از آن، این ویژگی منحصر به فردِ هنری، که البته کاملاً ناآگاهانه در آثارش بروز یافته، چه تأثیری بر دنیای هنر می‌گذارد؟ پرسش دیگری دیگری که نویسنده مطرح می‌کند این است که واکنش دولت به این ویژگی عجیب آثار نقاشی گمنام چه خواهد بود؟

معرفی و دانلود کتاب رستوران نقاشی

کتاب رستوران نقاشی در اصل داستان بلندی است که در مجموعه داستان شراب پاریس (Le Vin de Paris) در سال 1947 به انتشار رسید. مارسل امه در این کتاب با طنزی ظریف رابطه‌ی فقر و هنر و نسبت میان هنر و سیاست را مطرح می‌کند و به واسطه‌ی این داستان، نظام اقتصادی کشور فرانسه و فساد جاری در ارکان دولت این کشور را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

کتاب رستوران نقاشی حجم کمی دارد و احتمالاً در یک نشست آن را خواهید خواند. این کتاب پیشتر با عناوین دیگری به فارسی ترجمه و منتشر شده است. این نسخه توسط مریم خراسانی به فارسی برگردانده شده و به همت گروه انتشاراتی ققنوس ذیل مجموعه کتاب‌های پانوراما به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پانوراما

مجموعه‌ی پانوراما کتاب‌های کم‌حجم و ارزان‌قیمتی را در برمی‌گیرد که گروه انتشاراتی ققنوس با الهام از مجموعه‌ی Folio 2€ انتشارات گالیمار به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل تک داستان‌ها، رمان‌های کوتاه، مجموعه‌ داستان‌های کم‌حجم و بخش‌هایی از آثار چندجلدی جهان می‌شود. هدف از انتشار این مجموعه، آشنا ساختن مخاطب با نویسندگان جهان و ایجاد انگیزه برای مطالعه‌ی آثار ادبی بزرگ است. کتاب‌های «کودکی یک رئیس» اثر ژان پل سارتر، «مسافرخانه‌ی سرخ» از بالزاک و «گربه مادرم» نوشته‌ی کارلوس فوئنتس از جمله عناوینی هستند که ذیل این مجموعه ترجمه و منتشر شده‌اند.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب رستوران نقاشی

در سال 1967 فیلیپ آگوستینی، کارگردان فرانسوی، با الهام از کتاب رستوران نقاشی یک فیلم تلویزیونی به همین نام کارگردانی کرد.

کتاب رستوران نقاشی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی به ویژه ژانر رئالیسم جادویی این کتاب ساده و خوش‌خوان را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب رستوران نقاشی می‌خوانیم

«باز هم می‌گویم که پوآریه را دوست ندارم و راجع به نقاشی‌اش شاید قضاوت نادرستی کرده باشم. نمی‌خواهم مانع آمدن او به گالری‌تان بشوم، خاصه اگر این کار خوشحالش کند.»

«عزیز من، گوش بدهید، بنده قبل از هر چیز به نقاشی خود شما علاقه دارم. به شما اطمینان می‌دهم که اگر کمی منطقی‌تر باشید و دل به کار بدهید، پشیمان نخواهید شد. من سفارشی دریافت کرده‌ام از معماری که کارش طراحی دکوراسیون یک هتل خصوصی است، در بازارسیاه اعتبار دارد و تازگی‌ها وارد سیاست شده. فقط در این معامله دو سه تایی از کارهایتان را می‌فروشم. اما طبق قاعده باید حداقل ده‌هزار فرانک به معمار بدهم. مخارج عمومی و قاب‌سازی برای نقاشی‌ها و سود خودم را هم حساب و به این مبالغ اضافه کنید. اگر تابلوها را خیلی گران از شما بردارم، مجبورم با قیمت بالایی بفروشم که قطعاً مجاز نیست.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رستوران نقاشی
نویسنده
مترجممریم خراسانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-278-359-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رستوران نقاشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رستوران نقاشی

برای دریافت کتاب رستوران نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.