معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی

عکس جلد کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی
قیمت:
۵۸۵۰۰ ۲۹,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی

کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی نوشته‌ی عبدالمجید ارجمندی، مفاهیم پایه‌ای از اصول انجام یک پروژه‌ی تحقیقاتی و نحوه‌ی نگارش نتایج آن در علوم و مهندسی را مورد بررسی قرار داده است. در دنیای امروز و با بمباران اطلاعاتی، تشخیص منابع خوب از بد مشکل و داشتن درک درست از روش‌های اصولی تحقیق بسیار مهم است. اگر در نقطه‌ی شروع اولین طرح تحقیقاتی خود هستید و به دنبال راهی برای اصلاح روش و شیوه‌های فعلی خود می‌گردید، این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

درباره‌ی کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی

تحقیق کردن تنها به‌معنای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در یک حوزه‌ی خاص نیست، بلکه از منظر علم و با نگاهی دقیق‌تر درمی‌یابیم که اصول و تکنیک‌های مربوط به آن بسیار گسترده هستند و نیاز به بررسی عمقی درند. در کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی می‌خوانیم که طرح سؤال ابتدایی‌ترین گام انجام یک پروژه‌ی تحقیقاتی است و محققین از ابزارها و شیوه‌های مختلفی برای پاسخ‌گویی به این سؤال اصلی استفاده می‌کنند. دکتر عبدالمجید ارجمندی تعریف دقیقی از روش تحقیق را نیز به خوانندگان خود ارائه می‌دهد. طبق تعریف وی به انواع راهکارهایی که ما را به سمت منابع کامل و جامع برای رسیدن به جواب سؤال اصلی و سؤال‌های فرعی در یک حوزه‌ی مشخص سوق می‌دهند، روش تحقیق گفته می‌شود.

علاوه‌بر طرح درست سؤال و استفاده و بهره بردن از منابع جامع و کامل، لازم است که محقق درباره‌ی پیشینه‌ی حوزه‌ی تحقیق خود مطالعه‌ی کافی داشته باشد و با دسته‌بندی و مشخص کردن تمامی متغیرها و مجموعه عواملی که بر مراحل مختلف تحقیق تأثیرگذار هستند، روش‌های تحقیق را به بهترین شکل اجراکنند و پروژه‌ی خود را به سرانجام یرسانند. دکتر عبدالمجید ارجمندی در کتاب پیش رو یادآوری می‌کند که اغلب، رشته‌های علوم و مهندسی به‌عنوان ستون‌های دوقلویی شناخته می‌شوند که نشان‌دهنده‌ی تلاش نوع بشر برای شناخت جهان اطراف و یافتن راه‌حل‌هایی برای رفع نیازها و مشکلاتش به‌صورت هم‌زمان و موازی است. این دو حوزه درعین تمایز و متفاوت بودن با یکدیگر، در رویکردهای روشمند برای انجام آزمایشات و اعتبارسنجی اشتراک دارند.

عبدالمجید ارجمندی کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی را در چهار فصل به رشته‌ی تحریر درآورده است. وی در نخستین فصل کتاب به مبانی روش تحقیق پرداخته و تعریفی از معنا و مفهوم تحقیق را به خوانندگان ارائه کرده است. فصل دوم به مراحل انجام یک پروژه‌ی تحقیقاتی اختصاص دارد. فصل سوم، تدوین گزارش‌ها را مورد بررسی قرار داده و فصل پایانی نیز شامل مروری اجمالی بر تکنیک‌های آماری در روش تحقیق است.

انتشارات فناوری دانش کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب این کتاب دانشجویان علوم و فنی مهندسی، و تمامی علاقه‌مندان به انجام تحقیقات علمی هستند.

در بخشی از کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی می‌خوانیم

تعیین عنوان تحقیق

با انتخاب عنوان تحقیق، در حقیقت چهارچوب مطالعه روشن و طیف هدف‌های آن مشخص می‌گردد و محدودە‌ی معینی از موضوع موردمطالعه در قالب عنوان قرار می‌گیرد.

به منظور توفیق بیشتر در انتخاب عناوین تحقیقاتی توجه به مشخصه‌های عناوین مناسب ضرورت دارد. برخی از مشخصه‌های موردنظر عبارت‌اند از :

  • 1.2. نمایش حدود تحقیق (زمان، مکان و ابعاد مطالعه)
  • 2.2. مانع بودن (عناصر یا موضوع‌هایی که در بیرون محدوده قرار دارند با مطالعه‌ی ما تداخل پیدا نکنند).
  • 3.2. جامع بودن (کلیه‌ی ابعاد و جنبه‌های موردمطالعه را در نظر گیرد).
  • 4.2. روشن بودن (صراحت و روشنی موضوع و کاربرد واژه‌های علمی استاندارد، عبارات کوتاه و موجز).

اولین و مهم‌ترین نکته در تحقیق مطرح شدن مسئله است. چراکه مسئله وقتی مطرح می‌شود که با موضوع و پرسشی کاملاً جدید مواجه باشیم. لذا همیشه تحقیق با نوآوری و پاسخ به پرسش‌های جدید همراه است.

بیان مسئله

بیان مسئله توصیفی مختصر و واضح از یک موضوع یا چالشی است که باید به آن پرداخته شود. این به‌عنوان یک جزء مهم در آغاز یک پروژه‌ی تحقیقاتی، پیشنهاد یا تلاش برای حل مسئله عمل می‌کند. بیان مسئله‌ی خوب به تعریف دامنه مسئله کمک می‌کند و پایه‌ای برای توسعه‌ی اهداف تحقیق، فرضیه‌ها و راه‌حل‌ها فراهم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی روش تحقیق
مقدمه
مفهوم تحقیق
معنای اصطلاحی تحقیق
هدف‌های کلی آموزش تحقیق
مشخصه‌های کارهای تحقیقاتی
روش تحقیق چیست؟
اغلب بر روش‌های تحقیق کیفی تأکید می‌کنند
روش تحقیق به معنای رویکرد هستی‌شناسی
نتیجه‌گیری
فصل دوم: مراحل تحقیق
انتخاب موضوع
تعیین عنوان تحقیق
بیان مسئله
پیشینه‌ی تحقیق
تعیین متغیرها
هدف‌های تحقیق
تهیه‌ی نظریه
فرضیه‌نویسی
انواع تحقیق
جامعه و نمونه‌ی آماری
ابزارهای گردآوری داده‌های تحقیق
تحلیل آماری داده‌های تحقیق
تدوین گزارش نهایی تحقیق
فصل سوم: تدوین گزارش
الگوی گزارش تحقیق
صفحه‌ی عنوان
تشکر و قدردانی
فهرست محتوا
فهرست شکل‌ها و نمودارها
فهرست جداول
چکیده‌ی تحقیق
فصل اول: طرح مسئله
فصل دوم: پیشینه‌ی تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق
فصل چهارم: یافته‌های تحقیق
فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
یادداشت‌ها
منابع یا کتاب‌شناسی
پیوست‌ها
فصل چهارم: مروری اجمالی بر تکنیک‌های آماری در روش تحقیق
آمار توصیفی
نمایش‌های گرافیکی یا نمودارهای آماری
آمار استنباطی
آمار چندمتغیره
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-5412-35-4
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۵۰۰ ۲۹,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی

مجید زمانی
۱۴۰۲/۱۲/۸
سلام این کتاب برخلاف اسم آن که مدعی ارائه روش تحقیق برای علوم پایه و فنی مهندسی است، برای تحقیق و پژوهش‌های فنی مهندسی و علوم پایه اصلا مناسب نیست، و صرفا برای دانشجویان و و پژوهشگران رشته‌های علوم انسانی میتواند مفید باشد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی

برای دریافت کتاب روش تحقیق برای دانشجویان علوم پایه و فنی مهندسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.