معرفی و دانلود کتاب ریاضی عمومی 1

عکس جلد کتاب ریاضی عمومی 1
قیمت:
۷۵۵۰۰ ۳۷,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی عمومی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی عمومی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریاضی عمومی 1

کتاب ریاضی عمومی 1 تألیف مهدی نجفی خواه، استاد گروه هندسه و دیفرانسیل دانشگاه علم و صنعت ایران است. این کتاب، مجموعه‌ای کامل برای فراگیری تمام نکات ریاضی عمومی 1 می‌باشد و شامل مسائل طبقه‌بندی شده، مثال‌های گوناگون و درسنامه‌ای روان و گویا است.

درباره‌ی کتاب ریاضی عمومی 1

ریاضی عمومی 1، در چارت درسی بسیاری از رشته‌های مختلف به چشم می‌خورد. این درس که در ادامه‌ی ریاضی دبیرستان بوده و تکمیل‌کننده‌ی آن می‌باشد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. فراگیری صحیح و کامل ریاضی عمومی 1، پیش‌نیاز دانش و به کارگیری آن در ترم‌های بالاتر است. مهدی نجفی‌خواه، با دانش حاصل از سال‌ها تدریس در دانشگاه‌های سراسر ایران، مباحثی مانند «حد»، «مشتق» و «انتگرال» در کتاب ریاضی عمومی 1 به طور پایه‌ای مورد بررسی قرار داده و با بیانی شیوا و روان، امکان یادگیری این مسائل را برای تمام دانشجویان با هر پیش‌زمینه‌ای فراهم نموده است.

این کتاب دارای نُه فصل است. در فصل اول به بیان مفهوم عدد، سیر رشد آن و نهایتاً طرح مفهوم اعداد مختلط پرداخته شده است. در فصل دوم انواع توابع مورداستفاده در کتاب مطرح شده و ضمن آشنایی با توابع مقدماتی، چگونگی ترسیم و خواص مقدماتی هریک از آن‌ها به‌تفکیک مطرح گردیده است. در فصل سوم به حد و پیوستگی توابع پرداخته می‌شود. در این فصل موضوعاتی چون رفع ابهام، حد یک‌طرفه و هم‌ارزی بی‌نهایت کوچک‌ها مطرح می‌گردد. در فصل چهارم به موضوع مشتق توابع یک متغیره پرداخته می‌شود. در این فصل ضمن بیان اصول خواص مشتق و دیفرانسیل، کاربردهای آن نیز مطرح می‌گردد. خواص اصلی انتگرال نامعین و روش‌های انتگرال‌گیری در فصل پنجم مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل ششم انتگرال معین و کاربردهای متنوع آن بیان می‌گردد. انتگرال ناسره، که تعمیم طبیعی انتگرال معین به دامنه‌های بی‌کران و یا توابع بی‌کران است‌، در فصل هفتم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب حاضر مالامال از مثال‌های متنوع است. تاحدی‌که در مقایسه با استاندارد کتاب‌های مشابه دو تا سه برابر بیشتر است. کتاب ریاضی عمومی 1 دارای تعداد بسیار زیادی تمرین و مسئله است که از مسائل معمولی آغاز و به تمرینات دشوارتر ختم می‌شود. بر همین اساس هم مدرس و هم دانشجو نیازی برای یافتن مسائل مرتبط جهت تثبیت یادگیری ندارند. مهدی نجفی‌خواه کوشیده است تا در خلال مباحث کتاب استفاده از نرم افزار میپل را آموزش داده و با این کار موجب تسریع امر آموزش و یادگیری، هم برای اساتید و هم دانشجویان عزیز گردیده است.

در جدیدترین نسخه‌ی این کتاب مربوط به سال 1402، اصلاحاتی نظیر افزوده شدن حل مسائل محاسباتی، به‌روز‌رسانی دستورات میپل، ساده‌تر شدن مثال‌های پیچیده و غیرکاربردی و همچنین ساده‌سازی نوع بیان و آموزش برخی مباحث اعمال شده است.

کتاب ریاضی عمومی 1 نوشته‌ی مهدی نجفی‌خواه، توسط انتشارات فناوری‌نوین به چاپ رسیده است. کتابراه هم‌اکنون دسترسی به نسخه‌ الکترونیکی این کتاب را برای تمام دانشجویان و اساتید محترم فراهم نموده است.

کتاب ریاضی عمومی 1 برای چه کسانی مناسب است؟

از این کتاب می‌توان به شیوه‌های مختلفی در امر آموزش و یادگیری حساب دیفرانسیل، انتگرال و هندسه‌ی تحلیلی استفاده کرد. کتاب ریاضی عمومی 1 برای دانشجویان رشته‌های مهندسی، ریاضیات، علوم پایه و سایر رشته‌های مربوط مفید واقع می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
فصل 1: عدد
فصل 2: تابع
فصل 3: حد و پیوستگی
فصل 4: مشتق و کاربردهایش
فصل 5: انتگرال نامعین
فصل 6: انتگرال معین
فصل 7: انتگرال ناسره
فصل 8: دنباله و سری عددی
فصل 9: دنباله و سری تابعی
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریاضی عمومی 1
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات453
زبانفارسی
شابک978-622-5412-29-3
موضوع کتابکتاب‌های ریاضی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۵۰۰ ۳۷,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ریاضی عمومی 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ریاضی عمومی 1

برای دریافت کتاب ریاضی عمومی 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.