معرفی و دانلود کتاب ریاضی عمومی 2

عکس جلد کتاب ریاضی عمومی 2
قیمت:
۵۹۹۰۰ ۲۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی عمومی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی عمومی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریاضی عمومی 2

گنجینه‌ای از درس‌نامه‌ها، نکته‌های کاربردی و آزمون‌ها همراه با پاسخ‌های تشریحی برای داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد رشته‌های حسابداری، مدیریت و اقتصاد را دارند. مطالب سنجیده و دقیق کتاب ریاضی عمومی 2، نوشته‌ی عبدالهادی دباغیان، اصغر یوسفی و سمیه حقایقی برای سایر افرادی که خواهان تحصیل در رشته‌هایی مرتبط با ریاضی هستند نیز سودمند خواهد بود. گستردگی و نظام‌مند بودن دو مشخصه‌ی اصلی این کتاب آموزشی به شمار می‌روند.

درباره‌ی کتاب ریاضی عمومی 2

بارها شنیده‌ایم که ریاضی مادر علوم است و نقشی را که در رشته‌هایی مانند اقتصاد، حسابداری، مدیریت و... دارد، نمی‌توان انکار کرد. از سوی دیگر، ریاضی برای بسیاری از گرایش‌های دوره‌ی کارشناسی‌ارشد اهمیت بالایی دارد؛ به‌طوری که در برخی از آزمون‌های کارشناسی‌ارشد ضریب چهار یا سه را به خود اختصاص داده است. در چنین حالتی، داوطلب زمانی می‌تواند رتبه‌ی قابل‌قبولی کسب کند که برای پاسخ‌دهی به سؤالات درس ریاضی آمادگی کامل داشته باشد. تاکنون کتاب‌های کمک‌آموزشی فراوانی به این منظور تهیه شده‌اند. آثاری که با درس‌نامه‌ها و مجموعه‌ای از تست‌های سال‌های اخیر، به دانشجویان مقطع کارشناسی و داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد کمک می‌کنند تا در حین مطالعه‌ی منابع اصلی، خود را برای رویارویی با پرسش‌های ریاضی آزمون کنکور آماده سازند. اثری که پیش رو دارید، کتاب ریاضی عمومی 2، با همین هدف تهیه شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. گروهی سه‌نفره متشکل از عبدالهادی دباغیان، اصغر یوسفی و سمیه حقایقی تهیه و تدوین آن را به عهده داشته‌اند.

کتاب حاضر مشخصه‌های قابل‌توجهی دارد که آن را از سایر آثار آموزشی متمایز می‌کند. نخست این‌که مؤلفان آن کوشیده‌اند تا تمامی نکات و مطالب مهم کنکوری را در آن درج کنند. به‌ عبارت دیگر، نویسندگان آن با بررسی سؤالات کنکور در سال‌های گذشته، گنجینه‌ای از مهم‌ترین و پرکاربردترین نکته‌های کلیدی را از لابه‌لای پرسش‌های درس ریاضی استخراج کرده و به مخاطبان عرضه کرده‌اند. توجه داشته باشید علاوه‌بر داوطلبان، مدرسان و اساتیدی که در کلاس‌ها یا کارگاه‌های مربوط به کنکور کارشناسی‌ارشد فعالیت دارند نیز می‌توانند از تهیه‌ی کتاب ریاضی عمومی 2 بهره‌‌ی بسیاری ببرند. بنابراین، این اثر برای مدرسان نیز سودمند خواهد بود.

گردآوری آزمون‌ها همراه با ارائه‌ی پاسخ تشریحی برای آن‌ها از دیگر مزایای این کتاب به شمار می‌رود. اگر شما هم تجربه‌ی استفاده از کتاب‌های تست کنکور را داشته باشید، حتماً می‌دانید که پاسخ‌نامه‌های کلیدی صرفاً پاسخ‌های درست یا غلط را نشان می‌دهند، بدون این‌که چرایی درست یا غلط بودن یک پاسخ را برای داوطلبان روشن کنند. برعکس، پاسخ‌های تشریحی با عرضه‌ی پاسخی کامل و دقیق، به مخاطب این امکان را می‌دهند که نقاط ضعف و قوت خود را در زمان یادگیری و پاسخگویی تشخیص دهد، سطح دقت خود را بالا برده و عملکرد بهتری داشته باشد.

اثر حاضر در پنج فصل تدوین شده که هر کدام از فصل‌های آن مباحث متنوعی را دربرمی‌گیرد. اولین فصل کتاب ریاضی عمومی 2 به بردارها اختصاص پیدا کرده و خود 21 زیرفصل را شامل می‌شود. جمع، ضرب و تساوی بردارها، قرینه‌ی بردارها، تغییرات هندسی و نمایش آن‌ها در فضای سه‌بعدی برخی دیگر از موضوعات محوری این فصل محسوب می‌شوند. در انتهای فصل نیز پرسش‌های چهارگزینه‌ای مربوط به بردارها به‌صورت یک‌جا، همراه با پاسخ‌هایشان عرضه شده‌اند. در حقیقت بخش مربوط به تست‌ها و پاسخ‌هایشان، در انتهای تمامی فصل‌ها به‌صورت جداگانه قرار گرفته است.

عبدالهادی دباغیان، اصغر یوسفی و سمیه حقایقی، تمامی نکات آموزشی مرتبط با ماتریس‌ها را در فصل دوم بیان کرده‌اند. از میان مطالب گوناگون این فصل می‌توان به تعریف ماتریس و انواع عملیات مربوط به آن، انواع ماتریس‌ها و خواص آن‌ها، محاسبه‌ی معکوس یک ماتریس با روش‌های مختلف، کهاد، هم‌سازه و... اشاره کرد. فصل سوم مطالب مفیدی را در زمینه‌ی معادلات و توابع خطی آموزش می‌دهد. دستگاه معادلات خطی و معادلات همگن خطی، استقلال یا وابستگی خطی، همین‌طور روش‌های حل دستگاه‌ها و قضایای مربوط به آن‌ها در همین فصل مطرح خواهند شد.

فصل چهارم این اثر بر مبحث توابع چندمتغیره متمرکز شده و اطلاعاتی را در مورد حد و پیوستگی این نوع توابع، همچنین مشتق‌های جزئی و مشتق‌گیری ضمنی، محاسبه‌ی ماکزیمم و مینیمم توابع چندمتغیره و کاربرد آن‌ها در اقتصاد و بازرگانی بیان می‌دارد. انتگرال، فرمول‌ها و خواص آن موضوعات اصلی پنجمین فصل از کتاب ریاضی عمومی 2 محسوب می‌شوند. از دیگر مباحث محوری این فصل می‌توان انواع معین و نامعین انتگرال‌ها و خواص و محاسبه‌ی آن‌ها، کاربرد انواع انتگرال در اقتصاد و بازرگانی و... را نام برد. توجه داشته باشید که جنبه‌های تئوری و کاربردی ریاضی، هر دو در این کتاب مد نظر نویسندگان بوده‌اند. این نکته را با نگاهی اجمالی به فهرست کتاب نیز می‌توان دریافت.

اگر ریاضی از مواد اصلی آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌ی شما نیز هست یا به‌عنوان دانشجو و فارغ‌التحصیل رشته‌های حسابداری، مدیریت و اقتصاد قصد دارید در مقطع کارشناسی‌ارشد این رشته‌ها به ادامه‌ی تحصیل بپردازید، توصیه می‌کنیم برای عبور موفقیت‌آمیز از سد کنکور کارشناسی‌ارشد، همین‌طور پاسخ‌دهی به تست‌های درس ریاضی، کتاب ریاضی عمومی 2 را تهیه کرده و نکات و آزمون‌هایی را که عبدالهادی دباغیان، اصغر یوسفی و سمیه حقایقی گردآوری کرده‌اند، به‌دقت مطالعه کنید. نشر فناوری نوین چاپ و انتشار این اثر را به انجام رسانده است.

کتاب ریاضی عمومی 2 برای چه کسانی مناسب است؟

داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد، برای گرایش‌های گوناگون رشته‌های اقتصاد، حسابداری و مدیریت، گروه اصلی مخاطبان کتاب ریاضی عمومی 2 محسوب می‌شوند. چنانچه در حال آماده‌ شدن برای آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های فوق هستید، هرچه سریع‌تر اثر حاضر را تهیه کنید. این اثر جهت تقویت درس ریاضی عمومی 2 برای دانش‌آموزان نیز بسیار کاربردی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بردار
فصل دوم: ماتریس و دترمینان
فصل سوم: دستگاه معادلات خطی و توابع خطی
فصل چهارم: توابع چندمتغیره
فصل پنجم: انتگرال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریاضی عمومی 2
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات323
زبانفارسی
شابک978-622-7393-99-6
موضوع کتابکتاب‌های ریاضی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۹۰۰ ۲۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ریاضی عمومی 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ریاضی عمومی 2

برای دریافت کتاب ریاضی عمومی 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.