معرفی و دانلود کتاب سایه‌های میان ما

عکس جلد کتاب سایه‌های میان ما
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سایه‌های میان ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سایه‌های میان ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سایه‌های میان ما

یک فانتزی عاشقانه‌ی هیجان‌انگیز! تریشیا لونسلر نویسنده‌ی کتاب سایه‌های میان ما، با آفرینش جهانی جادویی و خیالی، رمانی جذاب و خواندنی درباره‌ی دوگانه‌ی عشق و قدرت نوشته است. این داستان بلند که آمیزه‌ای از ژانر فانتزی و معمایی است، داستانِ دختری جوان، جاه‌طلب و باهوش را روایت می‌کند که برای رسیدن به تاج‌وتخت، بازی خطرناک اما عاشقانه‌ای را با پادشاهِ سایه‌ها شروع می‌کند، ولی پیشامدهایی غیرمنتظره باعث تغییر هدفش می‌شود.

درباره‌ی کتاب سایه‌های میان ما

برخلاف داستان‌های کلاسیک، در اغلب رمان‌های معاصر، ژانرها تفکیک نمی‌شوند و هرکدام تلفیق و ترکیبی از سبک‌های مختلف ادبی هستند. معمولاً توجه نویسنده در این آثار، آفرینش داستانی پُرکشش و جذاب، توجه کمتر به توصیف صحنه‌ها و به‌جای آن استفاده از دیالوگ‌های موجز و خلاصه به سبک ارنست همینگوی، ایجاد تعلیق، گره‌افکنی و نقطه‌های اوج، و مهندسی ریاضی‌وار پلات است؛ به‌این‌معناکه رخ‌دادن هیچ حادثه، دیالوگ یا کنشی در این آثار بی‌دلیل نیست و در گره‌گشایی‌های داستان به کار خواهد آمد. از سویی، پس از انتشار مجموعه کتاب‌های موفق هری پاتر، نوشته‌ی جی. کی. رولینگ، توجه نویسندگان داستان‌های تخیلی به درآمیختن فانتزی و جادو به جهانِ واقعی داستان نیز جلب شد و امروز کمتر نویسنده‌ی موفقی در این حوزه درمورد تلفیق ژانرهای مختلف تردید می‌کند. نمونه‌اش کتاب سایه‌های میان ما (The Shadows Between Us) نوشته‌ی تریشیا لونسلر (Tricia Levenseller)، که آمیزه‌ای از سبک‌های مختلف ادبی مانند معمایی، جادویی، عاشقانه و فانتزی است.

شخصیت اصلی این داستان بلند، دختری جوان است که می‌خواهد قدرتمندترین شخص جهان باشد و به‌همین‌خاطر برنامه‌ریزی کرده که دل پادشاه سرزمین را که قدرتی جادویی دارد، به دست بیاورد و پس از ازدواج و کشتن او به یک ملکه تبدیل شود، اما در طول داستان با خطرها و اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده مواجه می‌شود. بااین‌همه، او که بهره‌ی هوشی بالایی دارد، برای هر پیشامد، راهکاری می‌اندیشد و قدم‌به‌قدم به آنچه در ذهنش هست، نزدیک‌تر می‌شود. بااین‌حال بازیِ سرنوشت هم برای او خوابی دیگر دیده است و آلساندرا را با آزمون‌هایی سخت مواجه می‌سازد.

این رمان جذاب و پُرکشش، از همان ابتدا با انتخاب راوی اول‌شخص، از یک سو دست او را برای خواننده رو می‌کند و پرده از تمایلش برای کسب قدرت به هر قیمتی برمی‌بردارد، اما از سوی دیگر با انتخاب این زاویه‌ی دید، مخاطب نیز مثل این دختر 18 ساله، از چندوچون اتفاق‌ها بی‌اطلاع می‌ماند و باید همچون او برای حل این معماها تأمل کند. ازاین‌منظر، کتاب سایه‌های میان ما، مانند سریال خانه‌ی پوشالی اثر شبکه‌ی تلویزیونی نتفلیکس، روایتی از دسیسه‌ها و حیله‌گری‌هایی است که آدم‌ها برای نزدیکی به قدرت انجام می‌دهند. بااین‌همه، تریشیا لونسلر، با درآمیختن جنبه‌های عاشقانه به این رمان، روایتی جذاب از تقابل عشق و قدرت می‌آفریند.

یکی از نقطه‌های قوت این داستان بلند، فرازوفرودهای شخصیت اصلی و چاره‌اندیشی‌های عاقلانه و منطقی او برای فرار کردن از مهلکه‌هایی است که به علت تصمیم‌ها و اقدام‌های گذشته‌اش، می‌تواند هر لحظه رؤیاهای او و حتی جانش را به خطر بیندازد؛ تعلیقی که تا پایان رمان نیز خواننده را رها نمی‌کند. کتاب سایه‌های میان ما، نوشته‌ی تریشیا لونسلر، یکی از رمان‌های تحسین‌شده‌ در سال‌های اخیر است که با ترجمه‌ی سمر میرزاخانی نافچی از سوی انتشارات افرا منتشر شده.

نکوداشت‌های کتاب سایه‌های میان ما

  • یک عاشقانه‌ی بسیار رضایت‌بخش که یک رقابت تمام‌عیار را به تصویر می‌کشد. (بوک‌لیست)

  • یکی از بهترین کتاب‌های نوجوان که تابه‌حال خوانده‌ام. شما را به وجد می‌آورد. (کال دیتریش، نویسنده‌)

  • با طراحی یک اثر مبتنی بر حیله و دسیسه، نوشته‌ای قوی و شخصیت‌هایی پیچیده؛ هر خواننده‌ای از قدرت قلم توانای تریشیا لونسلر لذت می‌برد. (آنا بنکس، نویسنده‌ی پرفروش)

  • سایه‌های بین ما، یک فانتزی غریب و جذاب است، سرشار از نقشه‌ها و دسیسه‌های معمایی، و توصیف‌های لذت‌بخش از غذا که من همیشه طرفدار آن هستم. (کندر بلیک، نویسنده‌)

  • این رمان هیجان‌انگیز پر از موجودهای افسانه‌ای است و قهرمانی را به نمایش می‌گذارد که می‌خواهد یک زن جنگجوی رهبر باشد. تریشیا لونسلر یک شخصیت زن قدرتمند خلق کرده که می‌تواند هنگام تصمیم‌گیری‌های سخت از خودش مراقبت کند. (نشریه‌ی اسکول لایبری)

کتاب سایه‌های میان ما مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی نوجوانان و بزرگسالان علاقمند به داستان‌های فانتزی، جادویی و عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم.

با تریشیا لونسلر بیشتر آشنا شویم

تریشیا لونسلر به‌عنوان نویسنده‌ی کتاب‌های داستانی برای رده‌ی سنی نوجوان شهرت دارد و رمان‌هایش را در ژانر فانتزی در بستری از روایت‌های عاشقانه می‌نویسد. ازجمله بهترین آثار این نویسنده که عنوان پرفروش‌ترین نویسنده‌ی نیویورک‌تایمز را نیز در کارنامه‌ی خود دارد، می‌توان به کتاب حاضر اشاره کرد که تنها اثر ترجمه‌شده‌ی اوست. تریشیا لونسلر در حال حاضر در ایالت یوتا در جنوب غربی آمریکا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب سایه‌های میان ما می‌خوانیم

ابتدا پدر از کالسکه خارج می‌شود و دستش را به سمتم دراز می‌کند. با دستی دستکش‌پوش آن را می‌گیرم، دامن سنگینم را با دست دیگرم بلند می‌کنم و از پله‌ها پایین می‌روم. کاخ، سازه‌ای عظیم است که تماماً با سیاه رنگ‌آمیزی شده است. ظاهرش مطلقاً گوتیک است، موجوداتی بال‌دار بر فراز ستون‌ها نشسته‌اند. برج‌های گرد از کناره‌ها بالا رفته‌اند و سقف آن‌ها به سبک معماری اخیر، با سنگ‌های مسطح پوشیده شده است.

تمام قصر در نزدیکی قله‌ی کوهی ساخته شده و بیشتر شهر به سمت پایین گسترده شده است. شاه سایه فاتح بزرگی است و نفوذ خود را به‌آرامی در سرتاسر جهان متنشر می‌کند، درست مانند پدرش که قبل از او پادشاه بود. از آنجایی که پادشاهی‌های اطراف هرازگاهی سعی در مقابله به مثل دارند، وجود یک شهر کاملاً محافظت شده حیاتی است و گفته می‌شود این کاخ بزرگ تسخیرناپذیر است. نگهبانان با تفنگ‌هایی آویزان از شانه‌هایشان، در شهر گشت می‌زنند و مانع دیگری در مقابل دشمن‌ها محسوب می‌شوند.

پدر درحالی‌که مرا از پله‌ها به سمت ورودی اصلی هدایت می‌کند می‌گوید: «مطمئن نیستم مشکی رنگ مناسبی برای لباست باشه. همه می‌دونن که رنگ مورد‌علاقه‌ی شاه سبزه.»

«همه‌ی دخترهایی که توی این مراسم حضور دارن، سبز می‌پوشن. نکته اینه که به چشم بیای، پدر، نه با بقیه همرنگ باشی.»

«فکر می‌کنم بیش‌ازحد اشتباه کرده باشی.»

من فکر نمی‌کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سایه‌های میان ما
نویسنده
مترجمسمر میرزاخانی نافچی
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات378
زبانفارسی
شابک978-622-92518-1-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سایه‌های میان ما

محبوبه علیدادی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کتابی بینظیر بود طوری که یک لحظه نمیتوانستی از ان چشم برداری و ترجمه ی روان و خوبی داشت تقریبا یه روزه تمامش کردم ژانران تخیلی و معمایی و عاشقانه بود که روند داستان را جالب کرده بود در وصف کتاب همین جمله ی اول کتاب برای ادامه دادن به ان و ترقیب شدن به خواندنش اکتفا می‌کند (هرگز جسد اولین و تنهاپسری که قلبم را شکست، پیدا نکردن. هیچ وقت هم پیدا نخواهند کرد.) من تنها با همین جمله متوجه شدم کتابی عالی برای خواندن است و ان را شروع کردم و از خواندنش بسیار خوش حالم و جز بهترین کتاب های عمرم شد و این کتاب را به همه پیشنهاد میکنم حتی جلد ان هم طوری طراحی شده که ادم را ترقیب میکند که حتی شده یکباران را بخوانید و از خواندنش حس خوبی داشته باشید امیدوارم همه این کتاب بینظیر را بخوانند و از ان لذت ببرند و در ضمن پایانی خوش دارد پس نگران این موضوع نباشید خیلی قوه تخیل بالایی هم برای درک مطالب نیاز ندارید پس مطمئن باشید کتابی خوب است. و در دوره زمانی نوشته شده که من عاشق ان هستم به خاطرلقب های جالب (دوک وارل ووایکانت ومارکس ) و لباس هایی که در این دوران میپوشدند بینظیر است و تقریبا هر کتابی که برای این زمان نوشته شده باشد را دوست دارم بخوانم به امید اینکه شما هم این زمان و این سبک را دوست داشته باشید امیدوارم موفق باشید و اگر بخواهم توضیحی درباره ی خنجرروی جلدب دهم باید گفت همه چیز با این خنجر شروع شد واسم کتاب هم تغریبا میانه یا اخر داستان متوجه علت نامگذاری ان میشوید (سایه هایی میان ما) و متوجه میشوید که اسم ان بینهایت به داستان میخورد و دقیقا همین است ؛ سایه هایی میان ما. پس امیدوارم شما هم این کتاب را بخوانید و یک تشکر ویژه هم از کتابراه بابت این کتاب بینظیری که در برنامه گذاشته اند واقعا عالیست امیدوارم موفق باشید لطفا کتاب های بیشتری با این ژانر و تخیلی در برنامه قرار داده
زهرا علی زاده
۱۴۰۳/۱/۱
به معنای واقعی جذاب بود
قلم کتاب به شیوه‌ای بود که میتونست استرس و شادی و ترس رو در مواقع لازم کاملا بهت القا کنه در یک سوم پایانی کتاب وقتی که فکر میکنی دیگه چیزی نیست که غافلگیر بشی و همه چیز حل شده و قراره یک خط داستانی صاف رو دنبال کنی، تنش‌های شدید از راه میرسن و دائم به شما شوک وارد میکنن
در آخر فقط میتونم بگم خوندنش توصیه میشه
mona tamimi
۱۴۰۳/۱/۲۲
یه کتاب عاشقانه و فانتزی. خیلی شیرین و دوست داشتنی بود در عین حال اموزنده اینکه عشق سخترین قلب هارو هم تسخیر میکنه و زمانی که فکرشو نمیکنی تجربش میکنی. داستانش پستی بلندی‌های زیادی داشت جایی که فکر میکردی دیگه تمومه و به جای شیرینش رسیدی کلا داستان عوض میشد
A Simple Book Lover
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
بااحترام نظر بنده این هست: من در اعماق حسادت، خیانت و عطش قدرت بی‌نهایتی که شخصیت اصلی داشت، چیزی جز حقارت نفس ندیدم و به‌نظرم به‌عنوان یک شخصیت اصلی -برخلاف چیزی که تبلیغ می‌شه در سطح پایینی از اخلاقیات، شعور و ذکاوت قرار داشت.
فهیمه جدیر
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
موضوع کتاب جالب بود، بسیار قسمتهاش حذف شده بود، بعضی قسمت‌ها هم نیاز به جملات بیشتری داشت تا حق مطلب را ادا کنه. اسم گویندگان هم نوشته نشده، چند تا جمله در پرانتز پشت هم هست باید فکر کرد کدام جمله مخصوص کدام شخصیت داستان هست.
میم شین
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتاب واقعا جالبی بود
مخصوصا شخصیت اصلیش که برخلاف اکثر کتابها شخصیت بیش از حد خوب یا قهرمانی الکی نداشت.
اگه از کتابای فانتزی خوشتون میاد بنظرم به یدور خوندنش می‌ارزه از دستش ندید.
tt ttmp3
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب خیلی خیلی قشنگ و عاشقانه‌ای بود و این قدر قشنگ بود که از پایان ناگهانیش که دلم کمی بیشتر ادامه پیدا میکرد ناراحتم کرد ولی به شدت رمان قشنگی بود و ارزش چند بار خواندن را دارد
Gomboli
۱۴۰۲/۱۲/۶
واقعا کتاب قشنگی بود
اصلا حوصله سر بر نبود یه جاهایی از کتاب همراه با شخصیت‌ها هیجانت بالا میره ولی خب نسبت به نسخه اصلی یه جاهاییش سانسوره در هر صورت پیشنهاد میشه
Samaneh Zare
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
داستان جالب بود و غیر قابل پیش‌بینی بود داستان روند خوبی داشت و کشش برای ادامه دادنمنتهی یه مقدار جزئیات بیش از حد و حوصله سربر برای موارد بی اهمیت داشت
ریحانه شاهواری
۱۴۰۲/۹/۲۲
ترجیح می‌دادم فانتزی بیشتری داشت و این نکته که مدام می‌خواست بگه آزادی و مستقل بودن به معنی داشتن روابط با مردان مختلف برام جالب نبود
Mina Bashir
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
از خواندن این کتاب لذت بردم. موضوع داستان تکراری نبود. توصیه می‌کنم
Narjed
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب جالبی بود اینکه دختره سعی میکرد هرکاری از دستش برمیاد رو انجام بده دوس داشتم
Cloud
۱۴۰۲/۱۲/۵
جالب بود
ولی دارم فکر میکنم اگه الساندرا واقعا موفق میشد تاج و تخت رو بگیره چی میشد
حانیه
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ارزش یکبار خوندن داره.. یجاهایی سانسور کتاب اذیت میکنه خواننده رو.. رومنس زیبایی داره
Hanaa
۱۴۰۲/۸/۲۲
داستانی متفاوت از همه
عالیه نمیتونی حدس بزنی چی میشه و همچنین نوشته حوصله سر بری اصلاااا نیستش
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب سایه‌های میان ما

برای دریافت کتاب سایه‌های میان ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.