معرفی و دانلود کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟

عکس جلد کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟

کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟ مجموعه‌ای از 11 داستان کوتاه است که توسط نویسنده‌ی بزرگ و مشهور ایرلندی، جیمز جویس نوشته شده‌اند. این داستان‌ها را لیدا طرزی از کتاب دوبلینی‌ها انتخاب و ترجمه کرده است و آن‌ها را می‌توان توصیفی واقع‌گرایانه و ناتورالیستی از زندگی طبقه‌ی اجتماعی ایرلند دانست. بسیاری از شخصیت‌های موجود در این داستان‌ها بعداً در شاهکار جیمز جویس، اولیس، نیز حضور پیدا می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟

جیمز جویس (James Joyce) از بزرگ‌ترین چهره‌های ادبیات غرب در قرن بیستم به شمار می‌رود. اثر مشهور او اولیس، یکی از شاهکارهای ادبیات جهان و آثار پیشرو در ادبیات مدرن به شمار می‌رود. آثار او به واسطه‌ی استفاده از تکنیک‌های مدرنیستی‌ای چون جریان سیال ذهن و نوآوری‌های ساختاری شناخته می‌شوند و بسیاری او را مهم‌ترین نویسنده‌ی مدرنیست قرن بیستم می‌دانند. بااین‌حال، نوشته‌های اولیه‌ی او کمتر از آثار بعدی‌اش تجربی و آوانگارد بودند و رویکردی ناتورالیستی و یا واقع‌گرایانه داشتند. کتاب دوبلینی‌ها (Dubliners) که داستان‌های کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟ از آن گزیده شده‌اند، متعلق به همین دوره از نویسندگی جیمز جویس هستند.

اولین داستان کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟، به نام «خواهرها» اولین داستان منتشر شده از جیمز جویس است. در این داستان، راوی که پسربچه‌ای ایرلندی‌ست رابطه‌اش با کشیش محله‌شان و دو خواهرِ این کشیش را به یاد می‌آورد. جیمز جویس این داستان را در ازای دریافت یک پوند نوشته بود و آن را با نام مستعار استفان ددالوس (Stephen Dedalus) منتشر کرد. شخصیت استفان ددالوس بعدها در رمان «چهره‌ی مرد هنرمند در جوانی» که به نوعی زندگی‌نامه‌ای خودنوشت از جیمز جویس بود و همینطور رمان «اولیس» نیز مورد استفاده قرار گرفت.

راوی دو داستان دیگر کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟، به نام‌های «عربی» و «اِولاین»، نیز دو پسربچه هستند و به نظر می‌رسد جیمز جویس آن‌ها را از زندگی خودش الهام گرفته باشد. در این داستان‌ها، جیمز جویس شخصیت‌ها را به سفری دَوَرانی می‌برد و از این طریق ما را با فضای زندگی در ایرلند آشنا می‌کند. دیگر داستان‌های این مجموعه، راویان و شخصیت‌هایی مسن‌تر دارند و جنبه‌های متفاوت زندگی را روایت می‌کنند.

در کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟، توجه بسیار زیادی به جزییاتِ جغرافیایی شهر دوبلین شده است و بسیاری از داستان‌ها به خیابان‌ها، ساختمان‌ها و مکان‌های این شهر اشاره می‌کنند. این اشارات تا آنجا پیش رفته بودند که یکی از ناشرینی که جیمز جویس کتاب را برای انتشار به آن سپرده بود، از ترس اینکه از سوی اهالی مورد شکایت قرار بگیرد، آن را رد کرد.

داستان‌های کتاب از جناب جی. جی. چه خبر؟ توسط لیدا طرزی انتخاب و ترجمه شده‌اند و انتشارات نیستان آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط همین انتشارات و به گویندگی محسن خدری تهیه شده است.

کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه واقع‌گرایانه علاقه‌مندید و به دنبال مواجهه با اثری متفاوت از جیمز جویس هستید، شنیدن کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟ به شما پیشنهاد می‌شود.

با جیمز جویس بیشتر آشنا شویم

جیمز جویس (1882-1941) نویسنده‌ی مشهور و بزرگ ایرلندی‌ست. او یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های ادبیات مدرن در قرن بیستم به شمار می‌رود و نقش زیادی در معرفی تکنیک جریان سیال ذهن داشت. جیمز جویس در خانواده‌ای طبقه‌ی متوسط در دوبلین متولد شد و در یونیورسیتی کالج همین شهر به تحصیل در رشته‌ی زبان انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی پرداخت. او در زمان تحصیل در دانشگاه در بسیاری از حلقه‌های ادبی و هنری دوبلین شرکت می‌کرد و در نشریه‌های ادبی به انتشار نقد و داستان‌های کوتاه می‌پرداخت. چاپ اولین مجموعه داستانش، برای او شهرت زیادی به ارمغان آورد و او در زمان جنگ جهان اولی، نوشتن بزرگ‌ترین اثرش، «اولیس» را شروع کرد که مقام او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان و رمان‌نویسان ادبیات غرب تثبیت نمود. از دیگر آثار این نویسنده‌ی برجسته، می‌توان به کتاب‌های «شب‌زنده‌داری فینیگان‌ها»، «دو ولگرد» و «نامه‌های جویس به نورا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟ می‌شنویم

خیابان نورث ریچموند، بن‌بست و ساکت بود؛ جز وقت‌هایی که مدرسه‌ی برادران مسیحی شاگردانش را آزاد می‌کرد. یک خانه‌ی متروک دو طبقه، ته بن‌بست بود که با زمینی خاکی از همسایگانش جدا شده بود. باقی خانه‌های خیابان که از زندگی‌های طیب و طاهر داخل‌شان آگاه بودند، با صورت‌های قهوه‌ای تشویش‌ناپذیر به همدیگر زل زده بودند. ساکن قبلی خانه‌ی ما که کشیش بود، در اتاق نشیمن عقبی مرده بود. در همه‌ی اتاق‌ها، هوا مدت‌ها حبس شده بود و بوی نا می‌داد. اتاق بلااستفاده‌ی پشت آشپزخانه، پُر بود از کاغذِ باطله که میان‌شان، من چند کتاب جلدشده پیدا کردم که ورق‌های‌شان کج‌و‌کوله شده و نَم کشیده بود؛ مثل «راهب بزرگ»، نوشته‌ی والتر اسکات، «مبلغ پارسا» و «خاطرات ویداک». من آخری را بیشتر از همه دوست داشتم. چون ورق‌هایش زرد شده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
7 دقیقه
سال‌شمار زندگی جیمز جویس
5 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
خواهرها
17 دقیقه
عربی
13 دقیقه
اِوِلاین
34 دقیقه
ابر کوچک
17 دقیقه
گِل
37 دقیقه
روز پیچک در دفتر ستاد
16 دقیقه
بعد از مسابقه
21 دقیقه
برخورد
29 دقیقه
همکارها
33 دقیقه
مادری
58 دقیقه
توفیق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟
نویسنده
مترجملیدا طرزی
راویمحسن خدری
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟

برای دریافت کتاب صوتی از جناب جی. جی. چه خبر؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.