معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور

عکس جلد کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور

کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور اثر ناهید سامانی، نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. سامانی در این داستان از زاویه‌ای متفاوت و با بیانی روایی، به رویدادِ هولناکی که در 28 مرداد سال 1357 آبادان و ایران را در شوک، درد، ناباوری و اندوه فرو برد، پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور

شیونِ و زاریِ آمیخته با سنج و دمام، گرمای خرماپزانِ جنوب را از تحمل همگان فراتر برده است. بوی مرگ همه‌ی شهر را به تلاطم واداشته و در و دیوارهای شهر با پارچه‌های سیاه پوشانده شده است. تیتر روزنامه‌های 29 مرداد 1357 چنین است: «سینما رکسِ آبادان با تمام گوزن‌هایش به آتش کشیده شد.» آن سینمای کوچک در بالای یک پاساژِ قدیمی، به قتلگاهی بدل شد که جان بی‌گناهانِ بسیاری را ستاند.

ناهید سامانی در کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور به روایتِ داستان کوتاهی درباره‌ی فاجعه‌ی غم‌انگیز سینما رکس آبادان پرداخته است. راوی داستان، نوجوانی به نام پیام است. پیام دوستی عراقی‌تبار به نام جلیل دارد که در نانوایی شهر، مشغول به کار است. جلیل مورد توجه و لطف والدینِ پیام نیز هست. اندوهِ نهانی جلیل از رانده شدنِ خود و خانواده‌اش از عراق و ندیدنِ مادر و درگذشت پدر، روزگار را بر وی سخت کرده است. با وجود این، پیام و جلیل روزگار را به خوبی و خوشی می‌گذرانند و برای آینده‌ی خود، نقشه‌ها دارند تا اینکه تصمیم می‌گیرند یکی از روزهای تعطیلِ جلیل را به کیف و لذت و خوشی بگذرانند؛ دست سرنوشت اما چیز دیگری برای آن دو رقم زده است.

حدود نیم قرن از فاجعه‌ی آتش‌سوزی سینما رکس آبادان می‌گذرد اما شبهات و تردیدهای مربوط به این رخداد هولناک و غم‌انگیز همچنان باقی‌ست؛ از قفل بودنِ درهای خروجی گرفته تا ماده‌ی آتش‌زایی که برای این منظور، از طرف جانیان به کار برده شده است. در این واقعه‌ی دردناک، صدها تن کشته و زخمی شدند و خانواده‌های بسیاری داغدار. ناهید سامانی در داستان کوتاهِ خود، گوشه‌ای کوچک از آن رنجِ عظیم را بازتاب داده است که شنیدنی‌ست.

کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور را به همت خانه داستان چوک و با خوانش مهدی رضایی می‌شنوید.

کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ این کتاب صوتی را به تمامی علاقه‌مندانِ داستان‌های معاصر ایرانی و همین‌طور طرفدارانِ داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور می‌شنویم

شهر در اندوه و شوک دست‌وپا می‌زند. تا چشم کار می‌کند، سیاهی‌ست و سیاهی. از تمام مساجد صدای قرآن بلند است. فیدوس پالایشگاه از صبح چندبار به صدا درآمده. هیچ‌کس جرأت و نای حرف زدن ندارد. گرما بیداد می‌کند. شهر خیسِ خیس است از شرجی، از عرقِ تن و اشک چشم؛ همه در حال سوختن‌اند. شهر درد می‌کشد. مادر سفره‌ی افطار را جمع کرد و گفت: «بیا پیام. این ظرف غذا را ببر برای جلیل سحری بخوره. زنبیل رو هم برگردون. زود هم بیا. الان سروکله‌ی آقات پیدا می‌شه.»

بلند شدم و با همان زیرپوش راحتی و شلوار ورزشی، چند سکه از روی طاقچه برداشته و راه افتادم. جیغ مادر بلند شد: «بگذار سر جاش. باقیِ خرجیِ امروزه. صدای آقات رو در نیار.» محل نگذاشتم. بوی تند و تیز قلیه‌ماهی و پلو، دماغم را غلغلک می‌داد. زنبیل پلاستیکی را به‌همراهِ غذا برداشتم و کوچه را پشتِ سر رها کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

13 دقیقه
سه روز مانده به شهریور

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سه روز مانده به شهریور
نویسنده
راویمهدی رضایی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور

اعظم منصوری
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور داستانی جالب و غم انگیز است که نوشته ی خانم ناهید سامانی است داستان به روزهای انقلاب ۵۷ مربوط است روزهایی که تمام شهرهای کشور اوضاع ملتهبی داشتند و روزهای پایانی مردادماه بود که خبری تمام کشور را در بهت و حسرت فرو برد سینما رکس آبادان آتش گرفته بود و همه ی کسانی که مشغول تماشای فیلم گوزنها بودند در آتش سوختند و از بین رفتند. من در آن سالها سن کمی داشتم ولی متوجه میشدم که مردم همه از این حادثه ناراحت بودند و هیچکس هم دلیل این اتش سوزی را نمیدانست و این داستان مرا به آن سالها برد. روح همه ی درگذشتگان حادثه ی سینما رکس آبادان شاد باشد ان شاء الله. با تشکر از کتابراه عزیز
ترنج
۱۴۰۳/۱/۲۵
داستان در مورد آتش سوزی در سینما رکس آبادان در بحبوحه انقلابه. روایت کوتاه و دلنشینه اگرچه دوست داشتم راوی کمی لهجه غلیظ تری میداشت تا آبادانی بودن شخصیت واقعی تر و ملموس تر میشد. به هرحال قشنگ و جالب بود و صد البته غمگین... ای کاش کتاب کمی طولانی تر بود اگرچه داستان کوتاه رو دوست دارم ولی شاید با طولانیتر شدن داستان شخصیت ها بهتر پرداخته میشد و طبیعتا همذات پنداری مخاطب با شخصیت ها بهتر انجام میشد. قصه شخصیت کم حرف و با ایمان عرب داستان هم اگر طولانی تر بود حتما جذاب تر میشد. ولی به هرحال شنیدنش رو توصیه میکنم.
علی صنعتی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
این کتاب به حادثه آتش سوزی سینما رکس آبادان که طی آن از زبان یکی از نفراتی که پدر اجازه حضور در سینما را نداد ولی رفیقش که از رانده شده‌های عراقی بود در سینما حضور یافت، اشاره دارد. متن داستان کوتاه و در برخی قسمت ها از تعبیرات آهنگین استفاده شده است. راوی داستان نیز به خوبی از عهده کار برآمده است.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۹
این واقعه از وقایع غم انگیز تاریخ انقلاب است. یکی از رقت انگیز ترین صحنه ها در تقابل دو گروه، قربانی شدن افرادی است که خودشان در حال جنگیدن نبودند اما به کام مرگی ناخواسته فرو رفتند. به ویژه اگر از قشر فرهنگی و فرهیخته بوده یا در لحظه مرگ حداقل مشغول به هنر بوده باشند. واقعه سینما رکس و کشتگان سالن کنسرت از این دسته اند.
آذر
۱۴۰۳/۱/۶
داستان بدی نبود. در عین حال که مختصر و مفید بود، جزییات هم در آن ذکر شد ولی گاهی خیلی اغراق میشد و از تشبیه های مناسبی استفاده نشده بود مثلا زمانی که راجب دود پالایشگاه صحبت میکردند. با این که پایان تلخی داشت ولی بخشی از تاریخ بود و برای افرادی که از جریان آن آتش سوزی مطلع نبودند، آگاهی بخش بود.
Monir Naghikhani
۱۴۰۳/۲/۱
کوتاه وتلخ، فکر نکنم تاریخ آن حادثه را فراموش کند، لعنت خداوند بر کسانیکه چنین فاجعه دردناکی را بوجود آوردند، البته که نام انسان بر آن‌ها نهادن بس خجالت آور است، حیواناتی سفاک وبیرحم، که آتش بر انسانهای بیگناهی افروختن و نامی زشت وپلید در تاریخ از خود بیادگار گذاشتن.
م م
۱۴۰۳/۱/۸
خواندن کتاب‌های تاریخی گامی موثر درجهت جلوگیری از وقوع اتفاق هاییه که شاید خیلی لیاقت تکرار شدن رو نداشته باشن تنها چیزی که درباره کتاب می‌تونم بگم تسلیت به تموم خانواده‌های آدمایی که تو سینما رکس آخرین فیلم عمرشون رو دیدن حتما کتاب رو گوش بدید
محمدمهدی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب بدی نبود. از نظر من نه خوب بود نه بد. البته شاید به خاطر این باشه که من بیشتر به ژانر علمی تخیلی و فانتزی و عاشقانه علاقه دارم و این زیاد من رو به وجد می آورد. در واقع بیشتر شبیه بود به یه داستان که از کتاب های تاریخ موندم.
مجیدناجی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
باعرض سلام خدمت دوستان کتاب دوست و همراهان کتابراه. داستان روان و خوبی بود. درعین تلخیه بی نهایت اسم سینما رکس و گوزنها. صداپیشه عالی روایت کرد و باز هم هرکسی که این داستان را با گوش جان بشنود، اشک از دیدگانش سرازیر خواهد شد.
مائده
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
یکی از بهترین کتاب‌های درمورد دوران معاصر هستش درسته تاریخ ایران هرگز 28 مرداد رو فراموش نمیکنه این نویسندگان عزیز به زیبایی و غمگین‌ترین حالت ممکن این کتاب رو نوشته‌اند پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید.
Mozhgan
۱۴۰۲/۱۱/۳
کتاب سه‌ روز مانده به شهریور واقعه دردناک آتش‌سوزی سینما رکس که در ۲۸ مرداد ۵۷ رخ داده بود روایت میکند. سوختن انسان های بی‌گناه که آخرین فیلم زندگی را تماشا کردند.
R Sh
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتاب کوتاه و متوسطی است که شرح تلخ رخداد دردناک سینما رکس آبادان است. خوانش و موضوع کتاب خیلی جذاب نیست و مخاطب باید با سماجت خود را به اتمام کتاب قانع کند.
Ⓡⓞⓧⓐⓝⓐ Ⓜ
۱۴۰۳/۱/۱۰
داستان درمورد دو دوسته که از قضا یکی از اونها ناخواسته به قرار نمیرسه و ادامه ماجرا...
داستان کوتاه، زیبا و بسیار دردناک و ناراحت کننده بود.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
داستان تلخه، اما توصیفات خوب هست. در واقع نویسنده به خوبی فقط فاجعه رو بیان کرده و دنبال مقصر نبوده. گوینده هم خوب اجرا کرد. ارزش گوش دادن دارد
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
امتیازی که دادم بابت متن بود که اشاره کوچکی به واقعه تلخ و دردناک سینما رکس داشت که خیلی از خانواده‌ها رو داغدار کرد، راوی بدون هیجان روخوانی میکرد
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور

برای دریافت کتاب صوتی سه روز مانده به شهریور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.