معرفی و دانلود کتاب عزت نفس روی میز شام: 21 روش عملی تضمینی جدید برای بهبود عزت نفس

عکس جلد کتاب عزت نفس روی میز شام: 21 روش عملی تضمینی جدید برای بهبود عزت نفس
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عزت نفس روی میز شام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عزت نفس روی میز شام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عزت نفس روی میز شام: 21 روش عملی تضمینی جدید برای بهبود عزت نفس

احساس ارزشمند بودن از مهم‌ترین نشانه‌های سلامت روان است که از آن تحت عنوان عزت‌نفس یاد می‌شود. محمود جولایی در کتاب عزت نفس روی میز شام ضمن تعریف دقیق این مفهوم و مقایسه‌ی آن با اعتمادبه‌نفس، دیدگاه روان‌شناسان برجسته در این حوزه را مورد بحث قرار داده است. در این کتاب به شما راهکارهایی کلیدی پیشنهاد داده شده تا بتوانید در موقعیت‌های مختلفِ فردی و اجتماعی احساس خودکارآمدی را تجربه کنید.

درباره‌ی کتاب عزت نفس روی میز شام

عزت‌نفس در واقع یک ویژگی بسیار مهم در وجود افراد است که ریشه در احترام به خود و حس آزادی و توان‌مندی دارد. این مفهوم پایه‌ی اعتمادبه‌نفس را در شما می‌سازد و شکل‌گیری صحیح آن به دوران کودکی و نوع رفتار والدین و اعضای خانواده باز می‌گردد، اما اگر دوران کودکی چندان خوبی نداشته‌اید و احساس می‌کنید آن‌گونه که باید به خودباوری نرسیده‌اید، نگران نباشید؛ چون شما می‌توانید از همین حالا به شکل آگاهانه ذهنیتتان را نسبت به خود بازسازی کنید و با انجام تمرینات مختلف حس ارزشمندی را در وجودتان تقویت نمایید.

محمود جولایی در کتاب عزت نفس روی میز شام ضمن آن که به تعریف عزت‌نفس پرداخته، دیدگاه نظریه‌پردازانی چون اریک اریکسون را، که در این زمینه حرف‌های مهمی برای گفتن دارد، بررسی کرده تا جنبه‌های مهم عزت‌نفس را به شما نشان دهد. همچنین در کتاب عزت نفس روی میز شام با استفاده از روش تشخیص کوپر اسمیت می‌توانید میزان عزت‌نفس خود را بسنجید و با عوامل کاهش‌دهنده و تقویت‌کننده‌ی آن به خوبی آشنا شوید. از دیگر بخش‌های کتاب پیشنهاد برخی راهکارهای عملی افزایش عزت‌نفس براساس سیره‌ی معصومین است.

اگر احساس می‌کنید حس خوشایندی نسبت به خود ندارید، نسبت به برخی ویژگی‌هایتان احساس نقص و شرم می‌کنید یا نمی‌توانید از تنهایی و خلوت با خودتان لذت ببرید، لازم است علائمی که در وجودتان پدیدار شده را ریشه‌یابی کنید. قرار گرفتن در معرض انتقاد شدید، تحقیر شدن در جمع، تجربه‌ی تعرض یا تجاوز جنسی، اخراج از محل کار، طرد شدن از سوی نزدیکان و... می‌توانند از جمله عواملی باشند که عزت‌نفس را در افراد پایین می‌آورند و یا حتی سبب از بین رفتن آن می‌شوند.

در این کتاب به طور مفصل عوامل شکل‌گیری عزت‌نفس را درک خواهید کرد و راهکارهایی برای بازیابی دوباره‌ی حس احترام و عشق به خود به شما پیشنهاد می‌شود. کتاب عزت نفس روی میز شام را انتشارات کاپیتان منتشر کرده و دوستداران کتاب‌های خودیاری و موفقیت می‌توانند از آموزه‌های این اثر بهره ببرند.

کتاب عزت نفس روی میز شام مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید با معنای واقعی عزت‌نفس آشنا شوید و آن را در وجودتان تقویت کنید، این کتاب اطلاعات جامع و کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد.

با محمود جولایی بیشتر آشنا شویم

محمود جولایی عضو انجمن‌های روانشناسی و مترجمان ایران است و تاکنون بیش از 4000 مقاله و 14 عنوان کتاب در زمینه‌ی موفقیت و خودشناسی منتشر کرده است. او همچنین موفق به دریافت گواهینامه‌های معتبر داخلی و خارجی متعددی شده است.از دیگر آثار تألیفی این نویسنده باید به کتاب‌های «راز‌ها و نیازهای موفقیت ایرانی» و «وقتی برای رفتن» اشاره کرد. همچنین کتاب «درمان‌های طبیعی که آن‌ها نمی‌خواهند بدانید» از جمله آثار او در زمینه‌ی ترجمه به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب عزت نفس روی میز شام: 21 روش عملی تضمینی جدید برای بهبود عزت نفس می‌خوانیم

دقت کردید افراد با عزت‌نفس ضعیف، قبل از ورود به یک جمع، بدترین احتمالات ممکن را در ذهن تجسم می‌کنند. آن‌ها حتی احتمالاتی را جدی و واقعی می‌کنند که احتمال وقوع آن‌ها زیر یک درصد است. جالب آن است که تقریباً هیچ‌وقت این احتمالات رخ نمی‌دهند، اما دفعه بعد مجدداً همان احتمالات بد و منفی بسیار ضعیف را در ذهن تجسم کرده و احتمال وقوع آن را یقین می‌دانند. بعد با ذهنی که آن احتمال را در خود واقعی کرده، وارد آن جمع می‌شوند و طبیعی است که ضمیر ناخودآگاه دستخوش چالشی ناخواسته شده و چه‌بسا عملکرد فرد نامناسب باشد. حال من از شما می‌خواهم که دقیقاً خلاف این روند عمل کنید.

شما می‌توانید سناریوی جدیدی را در ذهنتان طراحی و تجسم کنید. با زبان تصویر، با ضمیر ناخودآگاه خود گفتگو کنید. از این روش حتی می‌توانید برای لاغری، اقدام به یک درخواست سخت، ارتقاء شغلی و حتی تغییر یک عادت و موارد دیگر بهره ببرید. در مثال بالا، قبل از برخورد با این‌گونه موارد باقدرت تخیل و تجسم خود، بهترین احتمالات ممکن را تصویرسازی کنید. ببینید که شما در آن جمع بهترین رفتارها را خواهید داشت. ببینید که همه چشم‌ها به شما خیره شده، ببینید که همه نتایج دلخواه شما بهتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردید، اتفاق افتاده. این فکر را کمی بسط و گسترش بدهید.

جزئیات بیشتری را در ذهن مرور کنید. وضوح و دقت بیشتر، ضمیر ناخودآگاه شمارا دقیق‌تر برنامه‌ریزی خواهد کرد. شما آینده را پیش‌بینی می‌کنید. این را تمرین کنید. من نتایج این کار را در زندگی دانشجویان دوره قانون جذب "خود" دیدم. همیشه نتایج باورنکردنی است. تصویری در ذهن بسازید که زنده و روشن باشد و شمارا پرشور و پرهیجان در آن شرایط نشان دهد. باید سعی کنید هر جا خسته و مأیوس شدید، با تجسم کردن آینده‌تان، لحظاتی را تصور کنید که سرشار از عزت‌نفس و شادی و غرق در موفقیت و زندگی رؤیایی هستید. این حال دل و حال روان، شما را منقلب خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مشکل اصلی من چیست؟
یک تعریف متفاوت
عزت‌نفس یا اعتمادبه‌نفس، مشکل من کدام است؟
پس اعتمادبه‌نفس چیست؟!
قصه عزت‌نفس از کجا آغاز می‌شود
زادگاه عزت‌نفس کجاست؟
نظریه اریکسون چیست؟
دلایل شکل‌گیری عزت‌نفس
عوامل شکل‌گیری "عزت‌نفس سالم" کودک
عوامل شکل‌گیری "عزت‌نفس ضعیف" کودک
چگونه عزت‌نفس می‌میرد
مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری و تثبیت عزت‌نفس
واقعاً می‌خواهی بدانی ریشه‌ مشکلت چیست؟
آیا تو عزت‌نفس ضعیفی داری؟
آزمون دکتر اندرو
من چند کیلو عزت‌نفس دارم؟
روش تشخیص کوپر اسمیت
عزت‌نفس موجودی است که دوپا دارد
والدین عزت‌نفس کیست؟
چقدر خودتو باور داری؟
چگونه خودباور شوم؟
ویژگی‌های افراد با عزت‌نفس ضعیف
ویژگی‌های افراد با عزت‌نفس سالم
تفاوت عمده افراد عزت‌مند و افراد با عزت‌نفس ضعیف
شرح‌حال یک آدم عزت‌مند از زبان دیگران
شرح‌حال یک آدم عزت‌نفس پایین از زبان خودش
اگر عزت‌نفس داشته باشم مگر چه می‌شود؟!
ارتباط عزت‌نفس و خودکارآمدی!
عزت‌نفس از بعد روابط اجتماعی
دیگر زمینه‌های عزت‌نفس
نظریه کوپر اسمیت
فقیر یا غنی، کدام عزت‌نفس دارد؟
شیوه درمانی آلیس چیست؟
درمان شناختی
دو چهره اصلی عزت‌نفس آسیب‌دیده
اختلال عزت‌نفس موقعیتی
اختلال عزت‌نفس شخصیتی
خانه‌ای به نام عزت‌نفس
نظریه اریکسون
فریادهای درونی شما چیست؟
عزت‌نفس سه فصل دارد
نوشتن معجزه می‌کند
سه‌گام اول برای ترمیم عزت‌نفس
21 راهکار عملی برای بهبود عزت‌نفس
تأثیر معنویات و باورهای دینی
ضرورت عزت‌نفس در احادیث اسلامى
برخى راهکارهاى عملى افزایش عزت‌نفس در سیره معصومان (ع)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عزت نفس روی میز شام: 21 روش عملی تضمینی جدید برای بهبود عزت نفس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کاپیتان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-96033-0-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عزت نفس روی میز شام

علیرضا ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب خوبیه ولی بازهم نیاز به پیشرفت داره باید یه راه اساسی رو نشون بده
رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۳
معمولی بود خیلی برای من کاربردی نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب عزت نفس روی میز شام

برای دریافت کتاب عزت نفس روی میز شام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.