معرفی و دانلود کتاب عقرب‌های کشتی بمبک

عکس جلد کتاب عقرب‌های کشتی بمبک
قیمت:
۱۲,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عقرب‌های کشتی بمبک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عقرب‌های کشتی بمبک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عقرب‌های کشتی بمبک

کتاب عقرب‌های کشتی بمبک رمانی برای نوجوانان به نویسندگی فرهاد حسن‌زاده، یکی از نویسندگان برتر حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان ایران است. این اثر داستانی پرکشش و جذاب درباره‌ی چهار نوجوان آبادانی، عضو گروهی موسوم به عقرب‌ها است که ناخواسته درگیر ماجراجویی هیجان‌انگیز و خطرناکی می‌شوند. اما آیا اعضای گروه عقرب‌ها می‌توانند از خطر دور شوند و به اهدافشان برسند؟

درباره‌ی کتاب عقرب‌های کشتی بمبک

فرهاد حسن‌زاده (Farhad Hasanzadeh) در رمان عقرب‌های کشتی بمبک شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های چهار نوجوان آبادانی در سال 1357 را به تصویر می‌کشد که همین شیطنت‌ها و کنجکاوی‌ها، باعث بروز اتفاقاتی عجیب و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی برایشان می‌شود. خلو، شکری، ممدو و منو، چهار عضو گروه عقرب‌ها هستند. آن‌ها مشغول کارهای همیشگی‌شان هستند که سرنشینان ماشینی مشکوک در نزدیکی قبرستان، توجهشان را جلب می‌کنند. همین اتفاق کوچک، پای اعضای گروه عقرب‌ها را به یک آدم‌ربایی ناشیانه و ماجراهای هیجان‌انگیز مربوط به آن باز می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب عقرب‌های کشتی بمبک

داستان عقرب‌های کشتی بمبک فقط درباره ماجراهای مهیجی نیست که چهار نوجوان برای خود می‌سازند، بلکه رمانی است درباره دوستی، احساسات نوجوانانه و البته التهابی که همه‌ی بچه‌ها در دوران انقلاب باید آن را تاب می‌آوردند. در رمان عقرب‌های کشتی بمبک فرهاد حسن‌زاده، سادگی و مهربانی و درعین‌حال شیطنت بچه‌ها لحظه‌هایی تلخ و شیرین می‌سازد. زبان صمیمانه‌ی راوی اول‌شخص و دیدن همه‌چیز از چشم‌های او، حس نزدیکی عجیبی نسبت به بچه‌ها به مخاطب منتقل می‌کند. همین‌طور طنز ظریف داستان باعث می‌شود موقع خواندن، همیشه لبخندی بر لب خود داشته باشید. فضاسازی داستان نیز بسیار گیرا است. در کتاب عقرب‌های کشتی بمبک می‌توانید آبادان سال 1357 را از چشم بچه‌ها ببینید. همین‌طور با زندگی و آداب مردم آبادان و لهجه شیرین آن‌ها نیز بیشتر آشنا می‌شوید.

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده‌ی کتاب عقرب‌های کشتی بمبک، یکی از نویسندگان پرکار و بسیار موفق حوزه‌ی ادبیات کودکان و نوجوان است. او تابه‌حال دوبار موفق به دریافت لوح افتخار جایزه‌ی هانس کریستین اندرسون شده است؛ جایزه‌ای که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، مانند نوبل است. همین‌طور او به‌خاطر رمان «زیبا صدایم کن»، لوح افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان را از آن خود کرده است. کتاب‌های فرهاد حسن‌زاده، بسیار به ذهن خوانندگان کودک و نوجوان نزدیک است. شخصیت‌های رمان‌های نوجوان او، به معنای واقعی کلمه نوجوان هستند و می‌توانید ویژگی‌های مختص نوجوانان را در آن‌ها ببینید. برخی از مورد توجه‌ترین کتاب‌های او «هستی»، زیبا صدایم کن، «ماشو در مه»، مجموعه‌ کتاب‌های «کوتی کوتی» و... است.

کتاب عقرب‌های کشتی بمبک برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب عقرب‌های کشتی بمبک به نوجوانان و بزرگترهایی که دوست دارند با بچه‌ها در ماجراجویی‌هایی عجیب همراه باشند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب عقرب‌های کشتی بمبک می‌خوانیم

آسایشگاه شلوغ بود؛ شلوغ‌تر از همیشه. قبلاً گفتم که من به قبرستان می‌گفتم آسایشگاه؟ گفتم یا نگفتم؟ حالا می‌گویم. آسایشگاه یعنی جایی‌که آدم‌ها برای همیشه از شر ب. ب. ب. که همان بدبختی و بدهکاری و بیماری باشد راحت می‌شوند و می‌روند زیر خاک.

آن روز چند تا شهید آورده بودند. شهیدهایی که توی تظاهرات تیر خورده بودند. شهیدها را که خاک می‌کردند، مردم تندتند شعار می‌دادند. شعارهای بدجور. شاه را به لجن کشیده بودند. بابام اگر می‌شنید سنگ‌کوپ می‌کرد و پس می‌افتاد. از صدای شعارهای‌شان قبرستان و همه‌ی دار و ندارش می‌لرزید. کاسبی ما هم کساد بود. یعنی هیچ‌کس نمی‌آمد برای مرده‌ها خیرات بدهد و ارواح‌شان را شاد کند. همه می‌آمدند برای شعار دادن و سخنرانی کردن و سخنرانی شنیدن. آقایی که قدش از نردبان ما بلندتر بود و موهایش وز وزی بود، رفته بود بالای بلندترین سنگ قبر و درباره‌ی نسبت آزادی و خون شهدا چیزهایی می‌گفت. عدالت مثل ریگ تو حرف‌هاش ریخته بود. درباره‌ی ریشه‌کن کردن فقر هم خوب حرف‌هایی می‌زد. هی می‌گفت: «ما می‌خواهیم فقر را ریشه‌کن کنیم.»، «ما باید فقر را از ریشه بکنیم.» اولش ازش خوشم نیامد. فکر کردم می‌خواهد ما را ریشه‌کن کند. فقیر بودیم دیگر، مگر نبودیم؟ بعد فهمیدم که خیال دارد سرمایه‌داری را از بیخ و بن بِکَند. من هم از سرمایه‌دارها خوشم نمی‌آمد. به نظرم آدم‌های مزخرفی بودند. از این‌هایی که به جوراب‌شان می‌گویند دنبالم نیا، بو می‌دی. یکی از همین سرمایه‌دارها باعث معتاد شدن بابام شد و یک زمانی خیال داشتم انتقامش را بگیرم. جریانش این بود که... ولش کن! قرار بود شاخه به شاخه نپرم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عقرب‌های کشتی بمبک
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-353-171-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عقرب‌های کشتی بمبک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عقرب‌های کشتی بمبک

برای دریافت کتاب عقرب‌های کشتی بمبک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.