معرفی و دانلود کتاب فرد ایده آل خودت باش

عکس جلد کتاب فرد ایده آل خودت باش
قیمت:
۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرد ایده آل خودت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرد ایده آل خودت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرد ایده آل خودت باش

کتاب فرد ایده آل خودت باش تألیف دنیا داداشی، یک راهنمای خودشناسی‌ست که با استفاده از آن راه درست را در زندگی پیدا می‌کنید و از عمر گذرای خود به بهترین شکل استفاده خواهید کرد. امروز، هرچه پیش‌تر می‌رویم دنیا پیچیده‌تر می‌شود و بالطبع نقشه‌‌ای که مسیر درست را به ما نشان دهد نیز جزئیات بیشتری را طلب می‌کند، پس کمک گرفتن و راهنمایی خواستن نه‌تنها عیب نیست، بلکه نشانه‌ی خرد است. کتاب پیش رو نیز در نقش یک راهنما و یاری‌گر برای شما عمل خواهد کرد تا به بهترین نسخه‌ی خودتان تبدیل شوید.

درباره‌ی کتاب فرد ایده‌آل خودت باش

دنیا داداشی با تألیف کتاب فرد ایده‌آل خودت باش، راهنمایی بسیار ارزشمند را برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در اختیار مخاطبان قرار داده است. همه‌ی ما دوست داریم که به بهترین نسخه‌ی خود تبدیل شویم و از سرمایه‌ی گرانبهای عمر بیشترین استفاده را ببریم اما به‌راستی چند درصد از افراد واقعاً در این راه تلاش می‌کنند و از ایجاد تغییرات اساسی در عادات و رفتارهای خود طفره نمی‌روند؟ در کتاب پیش رو می‌خوانیم که تنها علاقه به این موضوع که فردی بهتر و مفیدتر در خانواده و جامعه باشیم کافی نیست و ما را به هدف نمی‌‌رساند، بلکه باید هوشیار باشیم و فرصت‌ها را به‌خوبی بشناسیم تا آن‌ها را از دست ندهیم.

هدف اصلی کتاب فرد ایده‌آل خودت باش، آموزش شیوه‌های مؤثر برای هدف‌گذاری و آگاهی‌بخشی برای پیدا کردن بهترین نسخه‌‌ی ممکن از خودتان است. دنیا داداشی این راهنمای ارزشمند را به‌شکل مختصر و مفید به رشته‌ی تحریر درآورده تا خواننده با حداکثر سرعت به بهترین نتیجه دست یابد و مدت زمان کمتری را برای درگیری با سختی‌ها و مشکلات موجود در مسیر تلف کند. درواقع با مطالعه‌ی این کتاب هیچ دلیلی برای بهانه‌گیری و وارد عمل نشدن نخواهد ماند، تنها راه پیش روی شما، اقدام و دست‌به‌کار شدنِ آنی‌ست!

دنیا داداشی در کتاب فرد ایده‌آل خودت باش به شما خواهد آموخت که چگونه برای غلبه بر مشکلات همه‌ی تلاش خود را بکنید و تنها زمانی‌که حقیقتاً ادامه‌ی بازی سودی ندارد، کنار بکشید. این حقیقت که گاهی بعضی از ما با وجود آگاهی از بی‌نتیجه بودن تلاش‌هایمان، همچنان زمین بازی را ترک نمی‌کنیم نیز، خود یکی از چالش‌هایی‌ست که موجب عقب افتادن و پسرفت در زندگی می‌شود. هوشیار و زیرک بودن در این زمینه، درست به‌اندازه‌ی سخت‌کوشی و اقدامات عملیِ مداوم اهمیت دارد. در مقابل، شناخت موقعیت‌هایی که کوشش مستمر و دست از کار نکشیدن در آن‌ها، رسیدن به اهدافمان را تضمین می‌کند، نیازمند آگاهی از نکاتی است که داداشی در کتاب پیش رو آن‌ها را در اختیارتان قرار داده.

به بیان ساده و بی‌تکلف، برای تبدیل شدن به بهترین‌ها، تنها خواستن کافی نیست ، بلکه بهره بردن از دانش است که در کنار ممارست، از درجا زدن‌هایمان جلوگیری می‌کند. هرگز نباید به چیزی کمتر از آنچه که واقعاً توانش را داریم، راضی شویم؛ راز حقیقی رسیدن به موفقیت به خاطر سپردن همین نکته است. رسیدن به اهداف و خواسته‌های قلبی‌مان باعث می‌شود خودمان را بیشتر از پیش دوست داشته باشیم و همین موضوع زمینه‌ی ارتباطات بهتر و مؤثرتر با اطرافیان را نیز برایمان فراهم می‌کند. کافی‌ست نگاهی اجمالی به فهرست کتاب فرد ایده‌آل خودت باش بیندازید، قطعاً مشتاق خواهید شد که از راهنمایی‌های ارزشمند دنیا داداشی بهره ببرید و هرچه زودتر آن‌ها را به‌کار ببندید.

کتاب فرد ایده‌آل خودت باش را نشر مرکز کرمان‌شناسی منتشر و راهی بازار کتاب کرده است.

کتاب فرد ایده‌آل خودت باش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی افرادی که به موفقیت و رضایت در مسیر زندگی علاقه دارند، پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب فرد ایده آل خودت باش می‌خوانیم

خویش‌انضباطی

خویش‌انضباطی را می‌توان «تسلّط بر خود» یا «قدرت اِراده» تعریف کرد. تجربه به ما ثابت کرده که فقط زمانی به موفقیت می‌رسیم که بتوانیم بر هیجانات، تمایلات و اشتیاق‌های خود مسلّط باشیم.

در واقع کسانی که نمی‌توانند بر امیال خود غالب باشند، ضعیف و فاسد می‌شوند و همچنین در دیگر موارد، غیرقابل اعتماد می‌گردند.

خویش‌انضباطی را نیز می‌توان به‌عنوان "کنترل نفس" تعریف کرد. توانایی کنترل کردن خود و اعمال‌مان؛ یعنی قدرت کنترل گفتار و کردارمان در جهت اهداف بلند زندگی خود.

همچنین انضباط به‌معنای "کنترل افکار خود" نیز تعریف شده است. این مستلزم این می‌باشد که خود را از لذّت‌های آسان و وسوسه‌هایی که بسیاری از مردم را گمراه می‌کنند بازداریم و در عوض خودمان را به انجام مواردی که می‌دانیم برای بلندمدّت درست و مناسب آن لحظه است تعلیم دهیم. خویش‌انضباطی مستلزم خشنودی به‌تأخیرافتاده است.

توانایی دیر به رضایت و خشنودی رسیدن تا از پاداش‌ها و نتایج بلندمدّت آن بهره‌مند شویم. همه‌ی ما به‌تجربه دریافته‌ایم که عادت‌های بد راحت شکل می‌گیرند امّا زندگی کردن با آن‌ها سخت است و برعکس؛ عادت‌های خوب سخت شکل می‌گیرند امّا زندگی کردن با آن‌ها آسان است. شکل‌دهی عادت‌های مربوط به "خویش‌انضباطی"، "تسلط بر خود" و "کنترل خود" سخت است؛ امّا وقتی آن‌ها را پرورش دادیم اجرای آن‌ها آسان و خودکار می‌شود.

وقتی عادت‌های خویش‌انضباطی خود رفتارهای ثابت ما شدند، اگر در حالت خویش انضباطی رفتار نکنیم احساس ناراحتی می‌کنیم.

در حقیقت، هر کاری را به طور پیوسته انجام دهیم، خوب یا بد به عادت ما تبدیل می‌شود و از آنجا که همه‌ی عادت‌ها آموختنی هستند. بنابراین می‌توانیم هر عادتی را که لازم داریم یاد بگیریم تا به فرد دلخواه خود تبدیل شویم.

این تمرین دوراندیشی یا تفکر بلندمدّت برای هدایت شخصی، شغل، حرفه، ازدواج، روابط اجتماعی، ثروت و پول به‌کار می‌رود. بنابراین ما می‌توانیم از قدرت خویش‌انضباطی در زمینه‌های شادی، سلامت، تناسب اندام، ازدواج، دوستی و آرامش ذهنی بهره‌مند شویم.

فلورانس نایتینگل: من دلیل موفقیت خود را یک چیز می‌دانم، هیچ‌وقت نه بهانه‌ای ساختم و نه بهانه‌ای را قبول کردم.

فهرست مطالب کتاب

سخن مدیر انتشارات
سخن نویسنده
فصل اوّل: چرا افراد شکست می خورند؟
تنبلی
خویش‌انضباطی
روحیه‌ی خودباوری را در خودتان تقویت کنید
امّا دلایل به تعویق انداختن انجام کارها و عدم موفقیت چیست؟
فصل دوّم: چگونه فرد ایده‌آل خود شویم؟
فرد ایده‌آل خودت باش
فصل سوم: هدف‌گذاری
چگونه برای رسیدن به اهداف‌مان هدف‌گذاری کنیم؟
فصل چهارم: تعیین هدف، برنامه‌ریزی، اقدام
برنامه‌ریزی اهداف
تعیین هدف
تجسم‌سازی ایده‌آل‌های خود
تجسم خلاق
بر اساس ارزش‌های واقعی خود، تعیین هدف کنید
فهرست کردن اهداف
شناسایی استعدادهای خود
بر اساس رسالت خود هدف‌گذاری کنید
شفاف‌سازی اهداف نهایی
بررسی اهمیت اهداف خود در زندگی
مناسب بودن اهداف خود را بررسی نمایید
شناسایی و رها کردن اهداف نامناسب
آگاهی از محدودیت‌های خود قبل از شروع
نوشتن اهداف نهایی
تفسیر چرایی و تخصیص منابع
مرجع‌یابی
اولویت‌بندی اهداف
تصمیم‌گیری و انتخاب
انتخاب آگاهانه
تقسیم‌بندی مرحله به مرحله‌ی اهداف و نوشتن لیست کارها
بررسی موانع و مشکلات واقعی یا احتمالی
پیدا کردن راه حل برای مشکلات پیش‌بینی‌شده یا پیش رو
طرح‌ریزی نقشه‌ی جایگزین
تعیین زمان‌بندی
ایجاد انگیزه در روحیه‌ی خود
اقدام
ایجاد عادت‌ها و رویه‌های مطلوب
تیک زدن موارد انجام‌شده در چک‌لیست اهداف
یادداشت کردن عبارت بیانی
صبر و ثابت قدمی
ارزیابی نتایج عملکردها
سخن آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرد ایده آل خودت باش
نویسنده
ناشر چاپی مرکز کرمان شناسی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-7011-65-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرد ایده آل خودت باش

مختار زنوزی
۱۴۰۳/۱/۳۱
به نظر می‌کتاب مختصر و مفیدی بود. خواندن چند باره آن لازم است
مرجان ضیاالدینی
۱۴۰۳/۱/۱۱
بسیار عالی با زبان ساده و ملموس
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فرد ایده آل خودت باش

برای دریافت کتاب فرد ایده آل خودت باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.