معرفی و دانلود کتاب فورا دست به کار شو: درس‌هایی درباره کار و زندگی

برای دانلود قانونی کتاب فورا دست به کار شو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فورا دست به کار شو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فورا دست به کار شو: درس‌هایی درباره کار و زندگی

ریچارد برانسون، کارآفرین و مؤسس شرکت‌های ویرجین، رازهای موفقیتش را در کتاب فورا دست به کار شو در اختیار مخاطب می‌گذارد. این کتاب راهنما برای کسانی که در برداشتن اولین قدم در مسیر اهداف خود متزلزل‌اند، توصیه‌هایی خوب و کاربردی ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب فوراً دست به کار شو

کتاب فوراً دست‌به‌کار شو (Screw It, Let's Do It) خودزندگی‌نامه‌ای از ریچارد برانسون (Richard Branson) است؛ یکی از سرمایه‌دارانِ دنیای تجارت و از مشهورترین کارآفرینان بین‌المللی. او با سرگذشتِ خود ثابت کرد که هیچ امر غیرممکنی وجود ندارد. فقط باید نترسید و انجام داد. کتاب فوراً دست‌به‌کار شو مملو از نکاتی از زندگی واقعی برانسون است که به مخاطب می‌آموزد چگونه در مسیر اهداف خود مصمم باشد.

ریچارد برانسون در کتاب فوراً دست‌به‌کار شو بر جمله‌ای از افلاطون تکیه می‌کند: «شروع و آغاز کاری مهم‌ترین قسمت آن است.» او معتقد است برای برداشتن مسیری هزار مایلی، ابتدا باید قدم اول را برداشت. قبل از برداشتن اولین قدم نباید به موانع و چالش‌های احتمالیِ آینده فکر کرد. فقط شروع کردن است که ما را آماده‌ی رویارویی با چالش‌ها می‌کند. برانسون نقطه شروع موفقیت خود در زمینه‌ی تجارت و کسب درآمد میلیون دلاری را مرهون لحظه‌ای می‌داند که رؤیایی بزرگ را در سر پروراند. زمانی که با رفتن به جزیره‌ی نِکِر، آرزو کرد که آنجا یک روز مال خودش شود. این اتفاق رخ داد؛ ریچارد در مدت زمانی کوتاه این جزیره و یک جزیره‌ی استوایی دیگر را از آن خود کرد. بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین آموزه‌های این کتاب، داشتن رؤیای بزرگ و مشخص کردن اهداف است؛ پس از آن دیگر صبر جایز نیست، فقط یک شیرجه می‌تواند مسیر موفقیت را برای ما باز کند.

اگرچه شروع کردن و دست‌به‌کار شدن لازمه‌ی تحقق اهداف است، اما شرط کافی نیست. ریچارد برانسون با شرح موانع و چالش‌هایی که در کتاب فوراً دست‌به‌کار شو از زندگی خود شرح می‌دهد، ثابت می‌کند شرط دیگر موفقیت سرسخت بودن و درگیر شدن با چالش‌هاست. کسی که از پس اولین چالش برآید، اعتمادبه‌نفس کافی برای حل کردن دیگر مشکلات را پیدا خواهد کرد. این روحیه‌ی جنگ‌طلبی باعث می‌شود حرف‌های سمی اطرافیان ما را دل‌سرد نکند؛ چراکه با تمام وجود به مسیر خود مطمئن هستیم و دست از تلاش برنخواهیم داشت.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند انسان‌ها را از تبدیل شدن به یک کارآفرین بزرگ یا انسانی موفق منصرف کند، چشم‌پوشی از لذایذ و خوشی‌هاست. این بینش عام وجود دارد که برای رسیدن به موفقیت ناگزیر به حذف جنبه‌ای مهم از زندگی یعنی شادی و آسودگی هستیم. برانسون این دیدگاه را نیز با جمله‌ی «من سخت کار می‌کنم و سخت بازی می‌کنم.» عوض می‌کند. او در کتاب فوراً دست‌به‌کار شو راه‌حل‌هایی را عنوان می‌کند که به دست‌یابی به زندگی متعادل بین کار و تفریح کمک می‌کند.

کتاب فوراً دست‌به‌کار شو فصولی در رابطه‌ با لذت بردن از شغل خود، جسور بودن، دست‌وپنجه نرم کردن با سختی‌ها، به خود متکی بودن، در لحظه زندگی کردن و لذت بردن و اهمیت به دوستان و خانواده ارائه می‌دهد.

انتشارات آسمان کبود این کتاب را با ترجمه‌ی سیدناصرالدین گشتائی و سیدعلیرضا گشتائی منتشر کرده است.

کتاب فوراً دست به کار شو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندانِ کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری و موفقیت و کسانی که مشتاقند مسیر رسیدن به اهدافشان را به بهترین شکل بپیماند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب فورا دست به کار شو: درس‌هایی درباره کار و زندگی می‌خوانیم

می‌توانید دوست صمیمی کسی باشید درحالی‌که با نظرات او مخالفید و اگر به او نزدیک باشید می‌توانید این اختلاف عقیده را به او بفهمانید و همچنان رابطه‌ی دوستی‌تان را حفظ کنید. نیک در مجله‌ی استیودنت با من کار می‌کرد و امور مالی را به خوبی اداره می‌کرد. ما درآمدمان را در یک قوطی قدیمی بیسکویت نگه‌داری می‌کردیم و او هرچند وقت یک‌بار آن را از قوطی درمی‌آورد و در حساب بانکی می‌گذاشت. همچنین کمک کرد که یک‌ خانه‌ی بزرگ پیدا کنیم و از آن دفتر شلوغ و درهم‌برهممان در زیرزمین به آنجا نقل‌مکان کنیم. فکر می‌کردم که همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه روزی وقتی پشت میزم نشستم، یادداشتی را که نیک به کارکنان نوشته بود دیدم و با خواندن آن شوکه شدم. در یادداشت نوشته‌شده بود که باید عذر من را بخواهند و مرا از کار اخراج کنند و خودشان دفتر مجله را اداره کنند. نیک آن را به‌اشتباه جاگذاشته بود.

احساس می‌کردم که به من خیانت شده است و می‌دانستم که باید نیک را اخراج کنم تا این بحران فروکش کند و به همین خاطر عذر او را خواستم و گفتم برخی از کارکنان پیش من آمده‌اند و گفته‌اند که از نقشه‌ها و خیانت‌ها و دسیسه‌های تو راضی نیستند. و در آن زمان طوری رفتار می‌کردم انگار که همه‌چیز را می‌دانستم.

نیک از اینکه همه‌چیز را فهمیده بودم شوکه شده بود و من به او گفتم "می‌توانیم رابطه دوستی‌مان را حفظ کنیم اما فکر می‌کنم که تو دیگر نباید اینجا کارکنی."

نیک به نظر شرمگین می‌رسید و گفت " متأسفم ریکی منظور و نیت بدی نداشتم."

او آنجا را ترک کرد ولی رابطه‌ی دوستی ما از بین نرفت. این اولین اختلاف و درگیری من با کسی بود، ولی خیلی متأسف شدم که این درگیری با بهترین دوستم بوده است. اما بااین‌حال رک و بی‌پرده مشکل را به او گفتم و بدین ترتیب مشکل سریع حل شد. درسی که از ماجرا گرفتم این بود که همه‌ی مسائل و مشکلات را با کسی صریح و بی‌پرده مطرح کنم. اختلاف با یک دوست یا همکار می‌تواند به‌صورت مسالمت‌آمیزی با بحث حل شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. فوراً دست‌به‌کار شوید
2. از شغل خود لذت ببرید
3. جسور باشید
4. برای دست‌یابی به اهدافتان با سختی‌ها دست‌وپنجه نرم کنید
5. روی پای خودتان بایستید
6. در لحظه زندگی کنید و از آن لذت ببرید
7. به خانواده و دوستان خود اهمیت دهید
8. احترام بگذارید
9. کارهای خوب و مثبتی انجام دهید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فورا دست به کار شو: درس‌هایی درباره کار و زندگی
نویسنده
مترجمسید ناصرالدین گشتائی، سید علیرضا گشتائی
ناشر چاپیانتشارات آسمان کبود
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فورا دست به کار شو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فورا دست به کار شو

برای دریافت کتاب فورا دست به کار شو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.