معرفی و دانلود کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم: ماشین کاری سه محوره

عکس جلد کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم: ماشین کاری سه محوره
قیمت:
۳۴۰۰۰ ۳۰,۶۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم: ماشین کاری سه محوره

کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم نوشته‌ی رضا بهرام‌زاده شرح کاملی از روند کار CAD و CAM است. نرم‌افزارهایی وظیفه‌ی طراحی، مهندسی تجزیه و تحلیل و نظارت بر روند ساخت را برعهده دارند. معروف‌ترین نرم‌افزاری که این وظایف را انجام می‌دهد Mastercam است که رتبه‌ی یک پراستفاده‌ترین نرم‌افزار در این رشته را در دنیا را دارد و کتاب حاضر به شکل مفصل به شرح استفاده از آن پرداخته است.

درباره‌ی کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM ‌(CAD/CAM) - جلد دوم

طراحی به کمک کامپیوتر (Computer-aided design) یا CAD و ساخت به کمک کامپیوتر (Computer-aided manufacturing) یا CAM، دو رکن اساسی در تولید صنعتی و یا معماری است. کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM ‌(CAD/CAM) - جلد دوم، نوشته‌ی رضا بهرام‌زاده، اشاره می‌کند که در مرحله‌ی اول محصول به کمک رایانه طراحی شده و شکل سه‌بعدی آن با جزئیات مشاهده می‌شود و در بخش بعد به مرحله‌ی تولید می‌رسد و محصول، با دستگاه‌های CNC برش داده می‌شود. CAD/CAM در واقع به معنای یکپارچه‌سازی کلیه‌ی فعالیت‌های مهندسی در بخش طراحی و تولید است. در بخش تولید محصول طراحی‌شده با استفاده از کد‌های عددی خاصی به ماشین‌های کنترل عددی یا (Computer Numerical Control) که به اختصار CNC خوانده می‌شود سپرده می‌شود و این دستگاه محصول را بر روی مواد خام برش می‌دهد.

کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM ‌(CAD/CAM) - جلد دوم با تمرکز بر نحوه‌ی کار و استفاده از نرم‌افزار Mastercam عملیات سه محوره‌ی این برنامه را که به Surface toolpath معروف است را توضیح دهد. این عملیات از دو بخش تشکیل شده است؛ اول عملیات استاندارد «خشن‌کاری و پرداخت» و دوم «عملیات ماشین‌کاری سریع». در بخش اول یعنی خشن‌کاری سعی می‌شود تا محصول به شکلی نزدیک به شکل نهایی دربیاید و بعد با پرداخت آن، محصول کاملاً به شکل نهایی و دقیق خود می‌رسد. در عملیات دوم تمامی جزئیات محصول طراحی می‌شود.

مطابق با کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM ‌(CAD/CAM) - جلد دوم، نرم‌افزار مَسترکَم به‌طور کامل فرایندهای CAD و CAM را بررسی می‌کند و به کاربر امکان ایجاد تغییرات زیادی را می‌دهد. مثلاً در بخش طراحی، اجازه‌ی تغییرات و اصلاح طرح موجود است. در بخش اول این برنامه که پیشتر به آن اشاره شد، کاربر قادر خواهد بود تا کمی و کاستی طرح را مورد ارزیابی قرار دهد و کاملاً به شکل نهایی نزدیک شود. نرم‌افزار مَسترکَم در فرایند تولید، محصول طراحی‌شده را به فرمتی که برای دستگاه‌های برش یا کنترل عددی قابل خواندن باشد تبدیل می‌کند.

کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM ‌(CAD/CAM) - جلد دوم با توضیح نرم‌افزار یادشده سعی دارد تا شیوه‌ی استفاده از آن را شرح دهد. نرم‌افزار مسترکم از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای طراحی و تولید بود که موردتوجه بسیاری از مهندسان بوده است. در ابتدا این برنامه تنها برنامه‌ی قدرتمند این فرایند بود که به دلیل سهولت مورد استقبال بسیاری از طراحان و مهندسین قرار گرفت، اما امروزه دارای رقبای سرسختی است؛ گرچه هنوز طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. گفتنی است که این کتاب توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM ‌(CAD/CAM) - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان طراحی و ساخت ابزارآلات توصیه می‌شود؛ همچنین مهندسان، طراحان معماری و صنعتی نیز از این کتاب بسیار استفاده خواهند برد.

در بخشی از کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم: ماشین کاری سه محوره می‌خوانیم

همانطور که قبلاً توضیح داده شد از عملیات‌های پرداخت کاری جهت ماشین کاری نهایی قطعات می‌شود. ممکن است برای رسیدن به فرم نهایی لازم باشد از چندین عملیات پرداخت کاری استفاده شود. قبل از انجام هر گونه عملیات ابتدا باید کاملاً مراحل کار را شناسایی کرد و بهترین و مناسب‌ترین عملیات را برای ماشین کاری انتخاب نمود. شاید لازم باشد قطعه کار را به چندین مرز تقسیم کرد و داخل هر مرز را جدا و با عملیات خاصی ماشین کاری نمود. در مدل‌های پیچیده، رسیدن به شکل نهایی قطعه ممکن است بسیار طولانی باشد و عملیات‌های مختلف و ابزارهای مختلفی استفاده شود. هر چند گاهی اوقات رسیدن به شکل نهایی ممکن است از طریق روش‌های معمول ماشین کاری قابل انجام نباشد و روش‌های دیگری چون اسپارک و... استفاده گردد. در هر صورت آنچه در این بخش گفته می‌شود فقط جنبه تمرین داشته فقط جنبه تمرین داشته و ممکن است بهترین روش جهت ماشین کاری قطعه نباشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم: ماشین کاری سه محوره
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات286
زبانفارسی
شابک978-600-124-493-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۰۰۰ ۳۰,۶۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم

برای دریافت کتاب ماشین کاری CNC با MASTERCAM (CAD/CAM) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.