معرفی و دانلود کتاب متره و برآورد - جلد اول: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی

عکس جلد کتاب متره و برآورد - جلد اول: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی
قیمت:
۱۷۰۰۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متره و برآورد - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متره و برآورد - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متره و برآورد - جلد اول: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی

کتاب متره و برآورد - جلد اول نوشته‌ی مهیار همت‌پور، به یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه‌ی شهرها و کشورها یعنی مهندسی ساخت‌وساز می‌پردازد. نقش بسیار کلیدی و پررنگ این رکن مهم در مدرن و به‌روز شدن شهرسازی بر هیچ فرد متخصصی پوشیده نیست. متره و برآورد نیز از اصلی‌ترین زیرشاخه‌های صنعت جهانی ساخت‌وساز می‌باشند که با دقت و تکیه به آن‌ها می‌توان در پیشبرد یک پروژه و سوددهی آن تأثیر مثبت و مستقیم گذاشت.

درباره‌ی کتاب متره و برآورد - جلد اول

از مهم‌ترین مراحل انجام هر پروژه‌ی عمرانی، متره و برآورد است که هر سه فاکتور عملیات یعنی کارفرما، مشاور و پیمانکار به آن وابسته بوده و بدون آن بازدهی لازم و قابل‌قبول را نخواهند داشت. متره و برآورد اصولی و دقیق، مزایای بسیاری دارد؛ از آن جمله می‌توان به کاهش زمان ساخت، تأثیر مثبت بر رفتارهای اجرایی پیمانکار و انتظارات کارفرما اشاره کرد. عدم رعایت اصولی آن نیز بی‌نظمی در اجرای پروژه‌ها را در پی خواهد داشت که صدمه بر امکانات و دارایی‌ها و طولانی شدن انجام پروژه‌ها از عواقب آن هستند.

مهندس مهیار همت‌پور در کتاب متره و برآورد - جلد اول سعی کرده که تمامی مراحل شروع یک پروژه از آغاز تا پایان آن را، گام‌به‌گام و با طرح مثال‌های متنوع، بررسی کند و موضوعات تئوری را برای خواننده قابل‌فهم نماید. متن پیش رو شامل 9 فصل است که در آن‌ها به تعاریف و کلیات، کسورات پیمانکار و ضرایب متعلقه به پیمان، فهرست بها، انواع مناقصه و قرارداد، ضمانت‌نامه، شرکت‌های پیمانکاری، تأخیرات و تعلیق و شرکت‌های مهندسین مشاور پرداخته شده است. فصل پایانی کتاب نیز به مثال‌هایی از مبحث متره و برآورد اختصاص دارد.

پس از خواندن کتاب متره و برآورد - جلد اول قادر خواهید بود یک پروژه را تعریف کنید و اعتبار و بودجه‌ای را به آن اختصاص دهید، صورت‌وضعیت‌های یک پروژه را بررسی کنید و سوددهی و هزینه‌های مالی آن را برآورد نمایید و بسیاری قابلیت‌های دیگر کسب خواهید کرد که در مسیر تبدیل شدن به یک مهندس ساخت‌وساز یاری‌گر شما خواهند بود.

متره و برآورد - جلد اول را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب متره و برآورد - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مهندسین عمران و متخصصین حوزه‌ی ساخت‌وساز کاربردی خواهد بود.

(حجم این کتاب بالای 20 مگابایت است. لطفاً پیش از خرید نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش فایل در تلفن‌همراه یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب متره و برآورد - جلد اول: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی می‌خوانیم

دستگاه نظارت:
دستگاه نظارت عبارت‌ست از شخص؛ اداره؛ شرکت یا مؤسسه که کارفرما به‌منظور نظارت بر اجرای تعهدات پیمانکار تعیین و به پیمانکار معرفی می‌کند دستگاه نظارت دارای تخصص علمی کافی در زمینه‌ی پروژه است.

ناظر مقیم:
کسی است که از طرف کارفرما یا دستگاه نظارت برای نظارت مستقیم بر اجرای کلیه‌ی عملیات کارگاه تعیین می‌شود و مقیم کارگاه خواهد بود.

رئیس کارگاه:
شخصی است که از طرف پیمانکار به‌منظور اجرای عملیات موضوع پیمان تعیین می‌شود و در کارگاه به‌صورت دائمی حضور دارد و رئیس کارگاه از طرف هیئت مدیره‌ی شرکت پیمانکاری کتباً به دستگاه نظارت و کارفرما معرفی می‌شود و صلاحیت و سابقه‌ی او مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید به‌عنوان سرپرست کارگاه کلیه‌ی مسیولیت‌های کارگاه اعم از ایمنی؛ تجهیز کارگاه؛ نگهداری تجهیزات و مصالح و ... برعهده‌ی او می‌باشد. همچنین صورت‌وضعیتهای ماهانه‌ی پروژه توسط او تهیه می‌شود.

مدیر پروژه:
مهم‌ترین وظایف مدیر پروژه شامل دو بخش کلی برنامه‌ریزی و کنترل است و همچنین ایجاد هماهنگی لازم در اجرای فعالیت‌ها برای کاربرد مناسب منابع و امکانات؛ به‌منظور رسیدن به هدف نهایی پروژه.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعاریف و کلیات
فصل دوم: کسورات پیمانکار و ضرایب متعلقه به پیمان
فصل سوم: فهرست بها
فصل چهارم: انواع مناقصه و قرارداد
فصل پنجم: ضمانت‌نامه
فصل ششم: شرکت‌های پیمانکاری
فصل هفتم: تأخیرات و تعلیق
فصل هشتم: شرکت‌های مهندسین مشاور
فصل نهم: مثال‌های متره و برآورد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متره و برآورد - جلد اول: از صفر تا صد یک پروژه عمرانی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات363
زبانفارسی
شابک978-600-124-621-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۰۰۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب متره و برآورد - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب متره و برآورد - جلد اول

برای دریافت کتاب متره و برآورد - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.