معرفی و دانلود کتاب مدیریت بر درآمد

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت بر درآمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت بر درآمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت بر درآمد

کتاب مدیریت بر درآمد نوشته‌ی ایان یئومن و اونا مک ماهون، اثری در حوزه‌ی مدیریت است. در شرایط کنونی اقتصاد جهانی و رقابت‌های شدید در بازار، تنها شرکت‌هایی می‌توانند دوام آورده و بازده بیشتری داشته باشند که در برآورده کردن نیازهای مشتریان خود موفق‌تر عمل کنند. نویسندگان این کتاب، با ارائه‌ی راهکارهایی گویا، به مدیران کمک می‌کنند تا در مدیریت منابع و قیمت‌گذاری‌ها مؤثرتر عمل کرده و به نتایج بهتری دست یابند.

درباره‌ی کتاب مدیریت بر درآمد

ایان یئومن (Ian Yeaman) و اونا مک ماهون (Una McMahon)، در کتاب مدیریت بر درآمد (Revenue Management) به موضوع مدیریت منابع مالی، درآمدها و حفظ تعادل آن با هزینه‌ها، قیمت‌گذاری و... پرداخته‌اند. ایان یئومن را شاید بتوان از معدود آینده‌پژوهانی دانست که در حوزه‌ی سفر و گردشگری تخصص دارد و ایده‌های بسیار جالبی را مطرح می‌کند. او با استفاده از روش‌های مختلفی مانند مدل‌سازی اقتصادی، تحلیل روندهای بازار، ساخت سناریوها و... به ایجاد رویکرد آینده‌نگری در اغلب سازمان‌ها کمک کرده است. امروزه او یک پژوهشگر برجسته در دانشگاه ویکتوریاست. او همچنین از اعضای یک تیم پژوهشی درباره‌ی آینده‌ی گردشگری در هلند است. اونا مک ماهون، دیگر نویسنده‌ی این کتاب، استاد مدیریت هتلداری و رئیس آن دپارتمان در دانشگاه اولستر در ایرلند شمالی است. مک ماهون همچنین سردبیر مجله‌ی مدیریت درآمد و قیمت‌گذاری است.

نویسندگان کتاب مدیریت بر درآمد با تعداد معدودی از شرکت‌ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در زمینه‌های قیمت‌گذاری و مدیریت درآمد، همکاری را آغاز کرده و به تجزیه و تحلیل داده‌ها پرداخته‌اند. اکنون و به‌واسطه‌ی نظریات آن‌ها، بسیاری از گزارش‌های مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها از جنبه قیمت‌گذاری و مدیریت درآمد هم مورد بررسی قرار می‌گیرند. نویسندگان کتاب پیش رو، مؤلفه‌های اصلی و تأثیرگذار در این زمینه را شناسایی کرده و مدیران را کمک می‌کنند تا درک بهتری از آن مؤلفه‌ها و دیگر عوامل دخیل، داشته باشند.

کتاب مدیریت بر درآمد، تجربیات گردآوری‌شده‌ی تعدادی از کارشناسان این حوزه در یک بازه‌‌ی زمانی حدوداً یک ساله است. در این تجربیات، عواملی مانند چهارچوب‌های اصلی قیمت‌گذاری سازمانی، ملاحظات سازمانی و مشتری‌مدارانه، بازار، فن‌آوری‌های نوین و... مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند.

تاریخچه‌ی نظریه‌ها و رویکردهای جدید به مدیریت درآمد احتمالاً به خطوط هوایی آمریکا برمی‌گردد. پیش‌بینی میزان درخواست رزرو، قیمت‌گذاری، پیش‌بینی شرایط آب‌وهوایی، تخمینِ تعداد درخواست‌های لغوشده، تعداد رزروهای بیش‌ از اندازه و... از عواملی بودند که در ابتدا مورد توجه کارشناسان این حوزه قرار گرفتند. این تجربیات پس از آن به حوزه‌های دیگری مانند گردشگری، هتلداری و حتی بازی گلف نیز تعمیم داده شد.

کتاب مدیریت بر درآمد را انتشارات نگرش مدیران با ترجمه‌ی محسن نظری، سپهر نفر و محمدمهدی رنجبر فدایی به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت بر درآمد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مدیریت بر درآمد برای مدیران و صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها حاوی نکات مثبت و مفیدی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت بر درآمد می‌خوانیم

از تجربه مزایایی که ممکن است قیمت‌گذاری متغیر برای مصرف‌کننده به همراه داشته باشد و بر اساس درک درستی از چگونگی دستیابی به این مزایا، مصرف‌کنندگان ممکن است به استفاده تجاری از قیمت‌گذاری متغیر به عنوان یک عمل مشروع تجاری اعتماد کنند.

به همین ترتیب، می‌توان ادعا کرد که برای مردان جوان، با تحصیلات عالی که خریدارهای وفادار هستند که خریدهای بسیاری انجام می‌دهند، به نظر می‌رسد مطمئن‌ترین روش قیمت‌گذاری متغیر باشد.

یک توضیح می‌تواند این مورد باشد که قرار گرفتن مداوم در معرض قیمت‌گذاری متغیر در بخش هتل و سایر بخش‌ها، پاسخ‌دهندگان با این مشخصات را به سمت توسعه انتظارات بر اساس قیمت‌گذاری متغیر به عنوان یک هنجار سوق داده است.

این گروه مسلماً "قوانین" را درک کرده‌اند و از معاملاتی که دانش آن‌ها در مورد این قوانین به آن‌ها اجازه داده است بهره‌مند شده‌اند. اثر جنسیتی مشاهده‌شده یک اثر جالب است و ممکن است به سادگی منعکس‌‌کننده سطح پایین درگیر بودن زنان در خرید در مقایسه با مردان باشد.

همان‌طور که در مورد اثرات سنی، انتظار می‌رود که در نهایت تجربه بیشتری برای شرکت‌هایی که از قیمت‌گذاری متغیر استفاده می‌کنند، به سطح بالاتری از اعتماد برسد. در حال حاضر این مطالعه نشان می‌دهد شرکتی که از قیمت‌گذاری متغیر استفاده می‌کند، کمتر مورد اعتماد نمایه توضیح داده شده در بالا قرار می‌گیرد، یعنی خریداران مسن، زن و افراد مسن‌تر آموزش‌های کمتری دارند. بنابراین آشنایی مصرف‌کنندگان با قوانین مرتبط با قیمت‌گذاری متغیر در مدیریت درآمد، مورد توجه اصلی متخصصان مدیریت درآمد قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1- برنامه‌های مدیریت درآمد و قیمت‌گذاری
فصل 2- نقش فضا در مدیریت درآمد
فصل 3- قیمت‌گذاری و بهینه‌سازی درآمد: به حداکثر رساندن اثربخشی کارکنان
فصل 4- عصر همگرایی در مدیریت درآمد
فصل 5- آیا مشتری به شما اعتماد دارد؟
فصل 6- تغییر معنای تجمل
فصل 7- آینده توزیع و مدیریت درآمد هواپیمایی
فصل 8- قابلیت‌های سیستم‌های توزیع جهانی، کنترل مبدأ و مقصد و قیمت‌گذاری پویا
فصل 9- تجزیه و تحلیل بهینه‌سازی قیمت B2B
فصل 10- حصارکشی در نحوه عملکرد مدیریت درآمد
فصل 11- موتور جستجو تبلیغات: یک مرور کلی از زاویه مدیریت درآمد
فصل 12- مدیریت درآمد و حمل و نقل هوایی
فصل 13- قیمت‌گذاری عملی برای صنعت هتلداری
فصل 14- قیمت‌گذاری عملی و صنعت هواپیمایی
فصل 15- تعیین اجاره بهینه برای شرکت‌های آپارتمانی
فصل 16- قیمت‌گذاری عملی و صنعت رستوران: کاربرد اصول مدیریت درآمد در منوها و خدمات قیمت‌گذاری
فصل 17- قیمت‌گذاری عملی برای صنعت پارک خودرو
فصل 18- مدیریت درآمد زمین گلف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت بر درآمد
نویسنده،
مترجممحسن نظری، سپهر نفر، محمدمهدی رنجبر فردویی
ناشر چاپیانتشارات نگرش مدیران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات389
زبانفارسی
شابک978-622-94687-3-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت بر درآمد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت بر درآمد

برای دریافت کتاب مدیریت بر درآمد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.