معرفی و دانلود کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد

کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد نوشته‌ی مرلن میلر، ترنس تی. گورکسی و دیوید کی میلر، راهنمایی بسیار جامع و در‌عین‌حال جمع‌وجور است که برای همه‌ی افرادی که به نحوی با بیماری اعتیاد در ارتباطند اطلاعاتی عالی دارد. این کتاب از تعریف اعتیاد تا مراحل ترک آن و چگونگی لغزش نداشتن پس از ترک را توضیح می‌دهد و از مدل مشهور مؤسسه‌ی CENAPS بهره می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد

کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد (Learning to Live Again) همان کتابی است که می‌تواند زندگی هر فرد مبتلا به اعتیاد را زیر و رو کند. برای ترک اعتیاد، ابتدا باید آن را به صورت درست و اصولی فهمید. آیا اعتیاد صرفاً اتفاقی فیزیکی است یا باید آن را به شکل یک ناهنجاری در ابعاد عمیق‌تر روان فرد جستجو کرد؟ آیا می‌توان صرفاً با قطع اجباری ماده‌ی اعتیادآور فرد را به زندگی دوباره برگرداند؟ اصلاً می‌شود هر کسی را که مواد مخدر مصرف می‌کند یا الکل می‌نوشد معتاد نامید؟ نقش اطرافیان و خانواده در درمان بیماری اعتیاد چیست؟ وقتی می‌گوییم بیماری اعتیاد، منظورمان از بیماری چیست؟ پاسخ این سؤالات و سؤالات مهم دیگر درباره‌ی اعتیاد را مرلن میلر (Merlene Miller)، ترنس تی. گورکسی (Terence T. Gorski) و دیوید میلر (David K. Miller) در کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد با عنوان فرعی «دوباره زیستن را بیاموز»، عنوان کرده‌اند.

کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد، مثل یک کتاب راهنمای جمع‌وجور و ساده است که سؤالات کلیدی، نکات و مفاهیم، به صورت کاملاً واضح و کوتاه در آن بیان شده‌ است. این کتاب از مدل مشهور مؤسسه‌ی CENAPS برای شناخت و درمان بیماری اعتیاد کمک گرفته است و در سرفصل‌های اولیه‌ی کتاب به شناخت اعتیاد می‌پردازد. اینکه اعتیاد یک بیماری اولیه است و چند مرحله دارد. در فصل‌های بعد تأثیر اعتیاد بر جسم، روان و شرایط اجتماعی فرد بررسی می‌شود. سپس درباره‌ی مراحل کنترل مصرف و بازپروری توضیح می‌دهد و از بهبودی ابعاد مختلف زندگی فرد می‌گوید؛ بهبودی جسمانی، روانی و اجتماعی. در مرحله‌ی آخر نیز درباره‌ی برنامه‌ی پیشگیری لغزش و نشانه‌های لغزش و عود بیماری اعتیاد بحث می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد

نویسنده‌ی کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد ترنس تی. گورکسی، یکی از سخنرانان و اساتید مطرح حوزه‌ی درمان و پیشگیری از اعتیاد است. او که رئیس شرکت سناپس، یکی از مؤسسات معتبر پیشگیری و درمان اعتیاد است، تا به حال در شهرهای بسیار زیادی به آموزش درمانگران و مشاوران حوزه‌ی اعتیاد پرداخته و کتاب‌های مهم زیادی در این زمینه نوشته است.

کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد را منصور متین ترجمه کرده و نشر میان‌رشته‌ای آن را به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که به بیماری اعتیاد مبتلا هستند و همه‌ی کسانی که در معرض ارتباط با این افراد قرار دارند یا می‌خواهند اطلاعات خود را دراین‌باره افزایش دهند بسیار کاربردی است.

در بخشی از کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد می‌خوانیم

شاید ایده پذیرش یا تسلیم برای شما یک ضعف به نظر برسد. شاید این‌که نمی‌توانید واکنش خود را به الکل و مواد مخدر کنترل کنید و نمی‌توانید زندگی خود را مدیریت کنید، یک ضعف به نظر برسد. شاید نوعی وادادگی و ترس از جنگ به نظر بیاید. ولی این‌طور نیست. پذیرش اموری که قابل تغییر نیستند شما را قادر می‌سازد تا در زمینه امور قابل تغییر کاری انجام دهید. آنگاه که معتاد قادر به پذیرش ناتوانی خود در برابر بیماری اعتیاد باشد، می‌تواند مدیریت بیماری را یاد بگیرد و ساختار زندگی خود را برای سازگاری با محدودیت‌ها دوباره ترمیم کنند. اینجاست که "پذیرش" تبدیل به نقطه قوت می‌شود.

در قدم دوم برنامه (AA) گفته می‌شود: "ما به این باور رسیدیم که یک قدرت برتر از خودمان می‌تواند سلامت عقل را به ما بازگرداند. "تا وقتی معتاد معتقد باشد هیچ نیروی درونی و بیرونی وجود ندارد که بتواند وضع زندگی او را بهتر از وضع فعلی کند، هیچ امیدی هم ندارد که خود تغییری ایجاد نماید یا تغییری در زندگی‌اش ایجاد شود. معتادان گرفتار "حماقتی" می‌شوند که بر زندگی‌شان مسلط شده است. وقتی اعتقاد پیدا کنند که قدرتی بیش از آنچه در گذشته از آن‌ها استفاده کرده‌اند وجود دارد، آنگاه است که امید متولد می‌شود. و با این امید، اعتماد به آن قدرت فوق‌العاده نیز پیدا می‌شود. آن‌ها شروع به اعتماد به قدرتی می‌کنند که بهبودی را به همراه دارد. یک " آزمایش تجربی ایمان" توسط کیت میلر و بروس لارسون در کتاب "لبه مرزی ماجرا" انجام شده است که معنای ایمان و اعتماد به قدرتی فراتر از خود را به تصویر می‌کشد.

فهرست مطالب کتاب

توضیحات ناشر
1) اعتیاد فقط یک بیماری است
2) اعتیاد بیماری اولیه است
3) تاثیرات اعتیاد بر جسم
4) تاثیرات روانی و اجتماعی اعتیاد
5) مراحل کنترل مصرف
6) بازپروری و بهبودی
7) علائم بهبودی
8) ایجاد زندگی جدید
9) علائم بهبودی پرهیزمدار
10) عوامل پیچیده‌تر شدن بهبودی
11) ‌رابطه استرس و بهبودی
12) مراحل شکل‌گیری فرایند بهبودی
13) بهبود جسمی و روانی
14) بهبود رفتاری
15) بهبود اجتماعی
16) برنامه پیشگیری از لغزش و عود
17) علائم 37 گانه لغزش و عود اعتیاد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد
نویسنده، ،
مترجممنصور متین
ناشر چاپیانتشارات میان رشته‌ای
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-99607-9-0
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد

برای دریافت کتاب مدیریت و درمان وابستگی به مواد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.