معرفی و دانلود کتاب مرجع کاربردی maple 2016

عکس جلد کتاب مرجع کاربردی maple 2016
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی maple 2016 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی maple 2016 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کاربردی maple 2016

کتاب مرجع کاربردی maple 2016 تألیف حمید کلائی، شیوه‌ی محاسبه و برنامه‌نویسی با نرم‌افزار ریاضی میپل را به زبانی ساده آموزش می‌دهد. این کتاب راهنما به خواننده نشان می‌دهد که چطور با کمک این نرم‌افزار می‌توان محاسبات پیچیده‌ی جبری، تحلیل‌های عددی، ترسیم نمودارهای دوبعدی و سه بعدی، پردازش داده‌ها و برنامه‌نویسی را انجام داد.

درباره‌ی کتاب مرجع کاربردی Maple 2016

میپل یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای ریاضی دنیاست. این نرم‌افزار قدرتمند، ابزارها و قابلیت‌های زیادی دارد و به کاربر کمک می‌کند انواع مسائل و معادلات جبری، از پیش‌پاافتاده‌ترین تا پیچیده‌ترین آن‌ها را به سرعت حل کند؛ برای مثال می‌توان از آن در حل توابع، معادلات دیفرانسیل، معادلات با مشتقات جزئی، تبدیل فوریه و... استفاده کرد. Maple در خیلی از رشته‌های فنی و مهندسی، مانند برق و مکانیک، و همینطور در صنایع مختلف کاربرد دارد. رابط کاربری خوب و شیوه‌ی استفاده‌ی راحت، از ویژگی‌های اصلی میپل است که به محبوبیت آن کمک کرده. درمورد آموزش استفاده از این نرم‌افزار، منابع مختلفی در دسترس هست. یکی از کامل‌ترین آثار، کتاب مرجع کاربردی Maple 2016 تألیف حمید کلائی است که نحوه‌ی استفاده از این نرم‌افزار را برای انجام انواع عملیات‌ ریاضی و ترسیم نمودار بیان می‌کند.

نرم‌افزار میپل در اوایل دهه‌ی 1980 میلادی در یکی از دانشگاه‌های کانادا تولید شد. با توسعه‌ی کامپیوترها و سیستم‌عامل‌ها، میپل هم تکامل پیدا کرد. تا اواسط دهه‌ی 1990، Maple سهم مناسبی از بازار داشت اما ضعف‌هایی که در برنامه‌نویسی این نرم‌افزار بود، باعث شد تا کمی محبوبیتش را از دست داده و افت کند. از سال 2005 به بعد و هم‌زمان با نسخه‌ی 10، میپل از نسل جدیدی رونمایی کرد که ساختار و رابط کاربری بسیار بهتری داشت. این تغییرات کمک کرد دوباره بسیاری از دانشجویان و کاربران به این نرم‌افزار گرایش پیدا کنند. سال 2016 یکی از آخرین نسخه‌های میپل به بازار عرضه شد. این نرم‌افزار کاربردی، در طول این چند دهه قابلیت‌هایش را بسیار توسعه داده و امکانات فراوانی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. برای مثال در نسخه‌ی 2016، مباحث جبر خطی، ریاضیات گسسته و حسابان و حتی ریاضیات دبیرستان هم به Maple اضافه شده. به این شکل حتی دانش‌آموزان دبیرستانی هم می‌توانند از میپل برای حل مسائلشان استفاده نمایند.

شبیه‌سازی فرایندهای تصادفی، متن‌کاوی، پردازش سیگنال و سیستم‌های کنترل خطی و غیرخطی، امکان اتصال به زبان‌های برنامه‌نویسی مانند ++Java ،C و http، و داشتن ابزارهایی برای تولید کد در زبان‌های برنامه‌نویسی مهمی از جمله پایتون، متلب، جاوا، جاوا اسکریپت و... از دیگر امکانات مهم میپل به شمار می‌روند. حمید کلائی در کتاب مرجع کاربردی Maple 2016 تلاش کرده مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار را توضیح و آموزش دهد. در فصول مختلف کتاب حاضر خواننده با مباحثی همچون حساب دیفرانسیل و انتگرال، محاسبات عددی، حل تحلیلی و عددی معادلات دیفرانسیل معمولی و جزئی، جبر خطی و ماتریس‌ها، تبدیلات انتگرالی و سیستم‌های دینامیکی آشنا خواهد شد. همین‌طور رسم انواع نمودارهای دوبعدی و سه‌بعدی نیز آموزش داده می‌شود.

کتاب مرجع کاربردی Maple 2016 نحوه‌ی برنامه‌نویسی در این نرم‌افزار را توضیح می‌دهد و با کمک مثال و نمونه، دستورهای آن را تشریح می‌نماید. این کتاب راهنما را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر و به بازار عرضه نموده است.

کتاب مرجع کاربردی Maple 2016 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان فنی و مهندسی و کلیه‌ی افرادی که به نحوی با محاسبات ریاضی در ارتباط هستند، توصیه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با maple
فصل دوم: بسته حساب دیفرانسیل
فصل سوم: برنامه‌نویسی در maple
فصل چهارم: رسم نمودارهای دوبعدی و سه‌بعدی
فصل پنجم: حل معادلات دیفرانسیل معمولی و جزئی
فصل ششم: جبر خطی و ماتریس‌ها
فصل هفتم: بررسی عبارت‌های چندمتغیره
فصل هشتم: محاسبات عددی
فصل نهم: حساب‌بردارها
فصل دهم: رسم نمودارهای خاص
فصل یازدهم: تبدیلات انتگرالی
فصل دوازدهم: سیستم‌های دینامیکی
فصل سیزدهم: استفاده سریع از برخی دستورها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کاربردی maple 2016
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات441
زبانفارسی
شابک978-600-1245-23-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های ریاضی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع کاربردی maple 2016

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کاربردی maple 2016

برای دریافت کتاب مرجع کاربردی maple 2016 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.