معرفی و دانلود کتاب مزرعه حیوانات

عکس جلد کتاب مزرعه حیوانات
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مزرعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مزرعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مزرعه حیوانات

از صداقت بسیار به دور است که [بگوییم] انسان‌ها به صورت ذاتی برابر هستند، که دو نفر بتوانند نیم ساعت باهم بوده و یکی بر دیگری برتری پیدا نکند. (ساموئل جانسون، نقل شده از جیمز بُزوِل، زندگی جانسون)

اریک آرثر بلر نام واقعی جرج اُرول رمان‌نویس بزرگ انگلیسی ا‌ست. او متولد 1903 در هندوستان از خانواده‌یی انگلیسی- هندی ا‌ست.

جرج اُرول، در آثار خود همه‌ی وسایل و ابزار و عناصر داستان‌های علمی- تخیلی را به کار می‌گیرد، اما درواقع تالیفات او بیش از هر چیز تبلیغاتی‌ است: تبلیغات بر ضد کمونیسم و شیوه‌ی حکومت استالین، و اصولا هر نوع رژیم استبدادی. هر چند که آثار خود را بر اساس اعتقادات سیاسی‌اش پایه‌گذاری می‌کند، از جنبه‌های هنری آن‌ها نیز غافل نمی‌ماند. او رمان‌نویسی را عالم اخلاق می‌دانست و از همین رو بود که راه سیاسی خود را در طغیان علیه‌ی بی‌رحمی‌ها و سنگدلی‌های طرفداران فرانکو و استالین پیدا کرد.

اُرول می‌نویسد: «مزرعه‌ی حیوانات اولین کتابی بود، که با آگاهی کامل نسبت به کاری که انجام می‌دهم، تلاش کردم اهداف سیاسی و اهداف هنری را در آن باهم ترکیب کنم.»

نقد اُرول به کمونیسم شوروی حکایت حیوانات است، یک فرم هجو‌آمیز که در آن حیوانات به عنوان نمادی برای نمایش معایب و حماقت‌های انسان استفاده می‌شوند. قصه‌ی «راهبه و کشیش» اثر چاسر، که یکی از قصه‌های «داستان‌های کانتربری» است، یک نمونه ابتدایی از آن به شمار می‌رود. در یک سطح، قصه‌ی چاسر یک قصه‌ی مزرعه‌یی کُمیک در مورد یک خروس متکبر است؛ [به نام] چانتیکلر. روباه او را شکار کرده و در تلاش برای گریختن است. در سطح دیگر، رساله‌یی در باب اهمیت رویاها است. در سطح دیگر، که کمی جدی‌تر نیز هست، تمثیلی از هبوط انسان است، که در آن چانتیکلر نمادی از [حضرت] آدم است که توسط شیطان وسوسه می‌شود. مزرعه‌ی حیوانات یک هجویه فشرده و موجز است، که زیرعنوان «یک داستان پریان» را با خود یدک می‌کشد، و هم‌چنین می‌توان آن را در سطح ساده‌ی طرح و شخصیت خواند. یک داستان زیرکانه‌ی سرگرم‌کننده که در مزرعه‌یی اتفاق می‌افتد که حیوانات ستم‌دیده‌ی آن دارای قدرت تکلم و تعقل هستند و بر ارباب ستمگر خود فایق آمده و دولتی انقلابی برقرار می‌کنند. خوک‌های کثیفِ تشنه‌ی قدرت، به‌ویژه سرکرده آن‌ها «ناپلئون»، به آن‌ها خیانت کرده و وادارشان می‌کند به همان روزگار بندگی خود بازگردند. تنها رهبری تغییر کرده است.

در این کتاب هر حیوانی نماد یک چهره‌ی خاص یا نماینده‌ی یک گروه است. خوک‌ها، که قدرت خواندن، نوشتن، و سازمان‌دهی دارند، روشنفکران بُلشویکی هستند که دستگاه اداری وسیع شوروی را تحت کنترل خود داشتند. ناپلئون، استالین است، دسته‌ی اطراف وی پالیتبورو (کمیته‌ی اجرایی) هستند، اسنوبال، تروتسکی است، و اسکوالر نیز نماد پروپاگاندیست‌های رژیم است. خوک‌ها از امتیازهای تعلق‌داشتن به یک طبقه‌ی حاکم جدید (مانند غذای مخصوص و ساعات کار کوتاه‌تر) برخوردار هستند، بااین‌حال از نتایج زیر سوال‌رفتن سیاست‌های ناپلئون نیز رنج می‌برند.

حیوانات دیگر نماد دسته‌های گوناگون مردم عادی هستند.

فهرست مطالب کتاب

جُرج اُرول؛ راوی استبداد
مزرعه‌ی حیوانات: تمثیلی از انقلاب شرحی از والری مه‌یرز
مزرعه حیوانات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مزرعه حیوانات
نویسنده
مترجمسیروس نورآبادی، محسن موحدی زاد
ناشر چاپینشر شورآفرین
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-600-6955-43-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مزرعه حیوانات

Dragon 88
۱۳۹۶/۶/۲
کتاب قلعه حیوانات شرح انقلابهایی است که در آن‌ها آرمانها و ایدئولوژیهای رادیکال به آرامی کاهش میابند و در پشت پرده و با نمایش یک دشمنی خیالی با توطئه همیشگی، صداهای اعتراض و آزادی خواهی را خاموش میکند.
وبه طرز شگفت انگیزی با دوران حاضر منطبق است.
علیرضا فتح آبادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتاب مزرعه حیوانات از معدود کتاب‌های که نتوانستم حتی یک لحظه از خواندنش دست بکشم و یک ریز خواندم تا تمام شود راستش پایانش هم غم انگیز بود اما چه توان کرد که حقیقت ماجرا این است.... جورج اورول از نویسندگان مطرح دوران هاست که با خلق این اثر به نوعی روشن بینی خاصی به مخاطب القا میکند راستش داستان خوب کاملا نوشته شده و در و تخته هم با هم کاملا جورند
دوستان عزیز اما زمانی که من نظراتشان را خواندم زیادی درگیر ماجرا شده بودند و احساساتی (با توجه به وضع خودمان) نظر دادند راستش باید جهان اینگونه باشد زیرا راه و رسم آن این چنین است اگر این اتفاقات و دگردیسی‌ها رخ ندهد که از همان ابتدا باید یک حکومت ثابت و مرکزی و مقتدر را با قدمت ۱۰۰۰۰ ساله شاهد باشیم بالاخره این خصلت آدمی است که تغییر کند و سیاست‌های متفاوت اتخاذ کند و نمیتوان به آن هیچ خرده‌ای گرفت. همه با هم برابرند اما بعضی برابرترند. پایان
محمدرضا
۱۴۰۱/۵/۳
کتاب مزرعه حیوانات اثر نویسنده معروف جورج اورول است که کتاب‌های زیادی دارد ولی این کتاب که با نام قلعه حیوانات هم شناخته میشود معروف‌ترین کتاب این نویسنده است. در ابتدا این کتاب با تعریف یک خواب شروع میشود که پیر‌ترین خوک مزرعه آن را برای دیگران تعریف میکند و به آن‌ها میگوید که ما باید این مزرعه را از دست نسل بشر آزاد کنیم. در همان شب حیوانات دست به شورش می‌زنند و صاحب مزرعه و همسرش را از مزرعه بیرون می‌کنند. خوک پیر که رهبری حیوانات را بر عهده دارد چند روز بعد میمیرد و دو خوک جوان مدیریت مزرعه را به عهده میگیرند. در ابتدا قوانینی وضع میکنند و همه بایستی به آن‌ها عمل کنند و احترام بگذارند. روزی میان این دو خوک اختلاف می‌افتد و ناپلئون خوکی که قوی تر است اسنوبال را از مزرعه بیرون می‌اندازد. از همان روز هر کس که خطایی هر چند کوچک از او سر می‌زد او را اعدام میکردند. تنها حیوانی که این اتفاقات را میدید و وفقط سری تکان میداد و هیچ نمی‌گفت الاغی میان سال بود. او با اسب مزرعه دوستی نزدیکی داشت. در این چند وقت مزرعه خیلی پیشرفت کرده بود و حیوانات سواد یاد گرفته بودند ناپلئون هم جوجه مرغ کوچکی را هر وقت که به درون مزرعه می‌آمد جلوی خودش راه می‌انداخت. سر انجام همان رییس مزرعه یواش یواش تمام قوانین را زیر پا می‌گذاشت و مهمترین آن‌ها این بود که: چهار پا خوب دو پا بد. ولی بعداً شعار را به این شرح تغییر دادند: چهار پا خوب دو پا خوب تر! به کلی نظم مزرعه به هم ریخته بود و اگر کسی هم سکوت اختیار میکرد از ترس جانش بود. ناپلئون پایش را از این هم فراتر گذاشت و با انسان‌ها وارد معامله شد. داستان پایان جالبی دارد که برای درک مفهوم آن باید کل داستان را مطالعه کنید.
javad delikhoon
۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اولش که توضیحات درباره کتاب بود زیاد بود. بیست صفحه. ادمو خسته میکرد. پلی وقتی که وارد فضای داستان شد دوست نداشتم خوندنش رو به هر دلیلی متوقف کنم. دقیقا مملکت فعلی خودمونه. چرا راه دور میریم. مردم بلا نسبت حکم همون گوسفندا رو دارن. صدا و سیما حکم اسکوالر که همه چیز رو لاپوشونی کنه. و... افسوس به حال وطنم و صدافسوس
امیرحسین حسین زاده
۱۳۹۶/۷/۸
یک کتاب کاملاً ادبی با جمله‌هایی که یک دنیا حرف پشت هر کدوم هست واقعا خوندنش مثل کشیدن دستمال روی روح خاک گرفته‌ی انسانه
Mostafa Arshad Ebi
۱۴۰۱/۲/۱۳
قلعه حیوانات دارای زبانی ساده و روان طنز آمیز و بسیار سرگرم کننده و جذاب هستش و به علت همین سادگیِ بیان خوندنش‌ لذت بخشه‌. اما... این کتاب کاملا برنامه ریزی شده توسط یک یهودی در نقد به انقلاب شوروی سابق و افرادی مثل استالین و هیتلر نوشته شده و از طرفی میخواد به کشور‌های جهان سوم بگه که شورش کردن و انقلاب و تغییر و امثال اون هیچ فایده‌ای که نداره بماند، بلکه اوضاع رو هم بدتر میکنه. در هر صورت برداشت‌های متفاوتی از این کتاب وجود داره و نقد‌های بسیاری در رابطه با اون نوشته شده. ولی با این وجود از نظر ادبی و سبک نگارش و همچنین تشبیهات‌ هوشمندانه کتاب جذابی هستش.
حدیث بانو
۱۳۹۶/۷/۸
این کتاب واقعا عالیه و پشت تک تک جملات یک هدف بسیار زیبا گنجانده شده
نوید رمضانیان مقدم
۱۳۹۶/۲/۷
واقعا دید انسان رو بسیار گسترده میکنه.... دوستان این کتابو از دست ندید.... این کتاب با بیان خیلی ساده و قابل فهم در قالب یک داستان جذاب و تا حدی عجیب به ما نکات خیلی کاربردی رو میفهمونه. بسیار ممنونم از سایت عالیتون. فقط یک نکته!!توی بخش گردشگری بنظمر جا داره کتاب‌های خیلی بیشتری رو قرار بدید چون و مخاطبان زیادی هم داره بدون شک!بسیار تشکر میکنم براتون آرزوی موفقیت و سعادت بسیار دارم. شاد باشید!
:)
خانم کمالی
۱۴۰۲/۸/۹
کتابی زیبا با توصیفات عالی که تمام جزئیات یک جامعه دیکتاتور را بیان میکند و در اخر نشان میده که تنها اتحاد و خود برتر ندیدن هر فرد یا یک گروه خاص باعث پیشرفت یک جامعه است و هر جا شخص یا گروه خاصی خود را برتر از دیگران ببیند آن جامعه به فنا رفته است. در ابتدا ممکن است کتاب شبیه قصه‌های کودکانه به چشم آید ولی هر چه جلوتر میرود و مخصوصا در قسمتهای انتهایی به مقصود نویسنده نزدیکتر میشویم.
علی محمدپور
۱۴۰۱/۸/۲۶
به دور از ترجمه و داستان، کار ارزشمند و بزرگی که انجام شده، قطعا نوشتن درباره داستان و تحلیل آن بوده؛ مختصر و بی حاشیه عرض کنم خدمتتون، من از توضیحات و توصیفات آقای سیروس نورآبادی واقعا چیز یاد گرفتم و به اندوخته هام اضافه شد و مدتی رو به تفکر در این باب که کلمات جدید و اساسی گفته شده را یاد بگیرم و درباره آن‌ها تحقیق کنم را صرف کردم و از این کار لذت بردم سپاس گزارم ازتون
مرتضی شمالی
۱۳۹۶/۶/۱۱
مقدمه‌ی اریک فروم به این کتاب خیلی خوبیه. این تلقی که سرنوشت مشابه این کتاب تنها در حکومت‌های ایدءولوژیک و استبدادی پیش میاد، کاملا اشتباهه. حکومت‌های ظاهرا آزاد و غیر ایدءولوژیک هم می‌تونن به همچین سرنوشتی دچار بشن. البته به شیوه‌ی ناملموس و ساختاری. در واقع در این حکومت‌ها، آزادی قبل از تصمیم گیری فرد از او سلب یا هدایت شده به جهت دلخواه
B.gholi47
۱۳۹۷/۸/۶
قطعاًیکى ازتاثیر گذارترین کتابهایی اى که خوندم ونمونه بارز ان را میتوان به عین دید اما افسوس این چرخه قدرت درطول تاریخ به علت اینکه اکثریت مردم نخواسته‌اند به تواناییهاى خود پى ببرند ودرنادانى وجهل مانده‌اند این چرخه کماکان به نفع اقلیتى که درک وشعور بالاترى دارند میچرخد و.... . . . شادوسربلند باشید.
Niloufar A
۱۳۹۹/۱/۳۱
برای من کتاب خوبی بود نه عالی... به کسانی که به موضوعات سیاسی و تاریخی علاقه دارند پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنند.... برای خوندن این کتاب هم پیشنهاد میکنم ۲۰ صفحه اول کتاب رو نخونند و بعد اینکه کتاب رو تموم کردند برگردنند و ۲۰ صفحه اول رو بخونند چون به این شکل درک مطلب تاریخی این کتاب راحت تر هست
محمد جمالی
۱۳۹۷/۹/۲۲
وقتی ایت کتاب رو میخونی به نظرت میاد کتاب رو از روی جامعه ایران نوشتن
Hamid Babaei
۱۳۹۸/۲/۱۷
در مجموع داستان فوق العاده‌ای بود. ولی یه چیزی ذهنم رو اذیت کرد. اینکه اگر داستان از نوع فانتزی یا تخیلیه: در آخر خوکها با انسانها ورق بازی میکنن و میتونن لیوان دستشون بگیرن، چرا جایی در داستان از ناتوانایی حیوانات برای بکار گیری از بیل و کلنگ با دستشون صحبت شد!؟! بنظرم یه گافه برای نویسنده.
مشاهده همه نظرات 264

راهنمای مطالعه کتاب مزرعه حیوانات

برای دریافت کتاب مزرعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.