معرفی و دانلود کتاب هفت جن

عکس جلد کتاب هفت جن
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت جن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت جن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت جن

کتاب هفت جن به قلم امید کوره چی رمانی در ژانر رئالیسم جادویی‌ست که تقابل خیر و شر را به‌تصویر می‌کشد. نویسنده‌ در این کتاب که اولین مجلد از یک مجموعه‌ی شش جلدی‌ست، داستان مبارزه‌ی اجنه با انسان‌ها را روایت می‌کند. راوی یا همان قهرمان داستان، بهره‌ی هوشی بالایی دارد و بر علوم غریبه نیز مسلط است. یک مرتاض اهریمنی قصد کرده که با باز کردن دروازه‌ی سلیمان، مسیری را که حضرت سلیمان بر اجنه بسته بود، باز کند و از این طریق به قدرت برتر برسد. اما قهرمان داستان با او وارد نبردی سخت می‌شود و هم‌زمان می‌خواهد جان «میرانا» دختری را که عاشقش شده، نیز نجات دهد.

درباره‌ی کتاب هفت جن

امید کوره‌چی متولد سال 1361 از داستان‌نویسان توانای معاصر است، او مدرک کارشناسی خود را در حوزه‌ی علوم حدیث دریافت کرده و تسلط خوبی بر فضای علوم ماورایی دارد. بیشتر کتاب‌های او از جمله مجموعه‌ی شش جلدی هفت جن، در ژانر وحشت بوده و علیرغم این‌که تولید این دست کتاب‌ها در فضای انتشاراتی کشورمان، هنوز آنچنان جا نیفتاده، اما او توانسته با مهارت از عهده‌ی چنین کاری برآید. کوره‌چی همچنین جوایز ادبی متعددی را از آن خود کرده که از آن جمله می‌توان به رتبه‌ی نخست رمان در کشور در جشنواره‌ی ملی گام، رمان برگزیده‌ی کشور در جشنواره‌ی ملی هنرمندان و رتبه‌ی نخست رمان در دوسالانه‌ی تهران اشاره کرد.

معرفی و دانلود کتاب هفت جن

داستان کتاب هفت جن به تقابل میان خیر و شر می‌پردازد، تقابلی که در تمامی اعصار ذهن بشر را به خود مشغول کرده و درونمایه‌ی بسیاری از داستان‌ها، افسانه‌ها و حکایات پندآموز شده. در اینجا کوره‌چی ماجرای درگیری و مبارزه‌ی اجنّه با انسان‌ها را روایت می‌کند. قصه از جایی شروع می‌شود که مرتاضی هندی قصد کرده دروازه‌ی سلیمان را به روی اجنّه باز و آن‌ها را آزاد کند تا از این طریق به قدرت مطلق و برتر برسد. قهرمان داستان که تمامی ماجراها نیز از زبان او نقل می‌شوند، در تقابل با این مرتاض وارد جنگ با اجنّه می‌شود و در این راه بارها از خداوند کمک می‌خواهد.

قهرمان داستان از سطح هوشی بالایی برخوردار است، بر علوم ماورایی و غریبه تا حد خوبی مسلط است و در ضمن به دلیل ارتباطات خاصی که دارد، می‌تواند جن‌ها را ببیند. او با به‌کارگیری ماهرانه‌ی طلسم‌ها و باکمک گرفتن از اجنّه‌ی مسلمان، علاوه بر مقابله با مرتاض اهریمنی و جن‌های تحت فرمانش، به فکر نجات جان «میرانا» هم هست، دختری که حالا تبدیل به عشقش شده و نمی‌تواند رهایش کند. عشق به این دختر باعث شده قهرمان داستان از مسیر شیطانی فاصله بگیرد و در مسیر درستی حرکت کند. سرانجام در این مبارزه پیروز می‌شود و میرانا را نیز از شرّ اجنّه خلاص می‌کند اما در آخرین مراحل جنگش، تنها توسل به خداوند و تکیه بر نیروهای معنوی‌ست که کلید راه‌گشای او می‌شود و نجات پیدا می‌کند.

امید کوره‌چی کتاب هفت جن را در یازده بخش به رشته‌ی تحریر درآورده که شامل عناوینی چون «نهاییل»، «مرتاض»، «استاد کهکشان‌ها»، «شهمورش»، «ابن‌ابی‌آکیج»، «بغشوش شکغمی»، «طاغوج»، «عرجلوس» و... می‌شود. تمام این بخش‌ها بر محور عرفان اسلامی و دور کردن از عرفان‌های کذب و ساختگی نوشته شده‌اند. انتشارات میرانا این کتاب را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هفت جن

علوم غریبه و ماورایی، از شاخه‌هایی هستند که همیشه طرفداران خاص خود را داشته و البته کنجکاوی بسیاری را نیز برمی‌انگیزند. علیرغم اینکه در داستان‌ها و حکایات زیادی به این علوم پرداخته شده، همچنان اطلاعات چندان موثقی از این حوزه در دسترس نیست. همین موضوع باعث می‌شود که اغلب رازآلود به نظر برسند و موجب افزایش حس کنجکاوی مخاطبان شوند. ادبیات کشورمان اما به‌طور کلی ورودی به این حیطه نداشته و کمتر اثر ماندگاری در فضای فرهنگ و هنر کشورمان در این زمینه ساخته یا نوشته شده. اما به تازگی انتشارات میرانا چند رمان به قلم امید کوره‌چی منتشر کرده که داستانشان در حوزه‌ی علوم ماورایی و مربوط به ارتباطات میان اجنّه و انسان‌ها است. در این داستان‌ها اجنّه در زندگی‌ انسان‌ها دخالت زیادی می‌کنند و آن‌ها را تحت فشار می‌گذارند.

شش کتابی که تابه‌حال ذیل این مجموعه منتشر شده‌اند به‌ترتیب «هفت جن»، «لوثیا»، «صخور»، «هبذول»، «کاثیا» و «عالین» نام دارند که تنها عناوین آن‌ها نیز برای جذب خواننده‌ی علاقه‌مند کافی‌ست. اما علاوه‌بر عناوین این رمان‌ها، طراحی جلد متفاوت و رمزآلود آن‌ها که شبیه به اوراد نوشته‌شده توسط جادوگران هستند نیز باعث جذابیت بیشترشان شده‌اند. کوره‌چی تسلط و اشراف کاملی بر علوم ماوراءالطبیعه دارد و همین ویژگی او باعث شده که متنی بسیار روان و فضاسازی ماهرانه‌ای برای این مجموعه داشته باشد.

کتاب هفت جن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب‌های امید کوره‌چی برای کسانی که اهل مطالعۀ آثار ژانر وحشت هستند، جذابیت زیادی خواهد داشت.

در بخشی از کتاب هفت جن می‌خوانیم

شَکَم بی‌دلیل نبود؛ چرا که ملائک هم مانند تمام مخلوقات خدا، فانی هستند و ترس را می‌فهمند. آن‌ها هم زندگی را دوست دارند و برای بقا می‌جنگند، اما به‌ندرت به ورطه‌ی گناه و مخالفت می‌افتند، همانند شیری که کم پیش می‌آید چون کفتار لاشه‌خواری کند. بله، فرشته هم مانند هر موجود دارای شعور دیگری، مرگ را باور دارد و می‌میرد. فرشتگان زیادی طی جنگ آسمان‌ها کشته شدند، تا توانستند افلاک را از وجود جن‌ها پاک کنند و حاکمیت فلک اول به بعد را به دست گیرند. اصلاً جنگ افلاک هفت‌گانه از آنجا شروع شد که جن‌ها اخبار آسمان و کیهان را مخفیانه گوش می‌کردند و به محض اینکه از آینده‌ای باخبر می‌شدند، یک شر یا فتنه‌ای روی زمین به راه می‌انداختند و جاسوسی آن‌ها به ضرر بشر تمام می‌شد، تا اینکه سرانجام امر خدا بر این قرار گرفت که شش آسمان از هفت آسمان در دست فرشتگان باشد و هیچ جنی اجازه‌ی آمد و شد به آن را نداشته باشد. جنگ سختی درگرفت و ملایک پیروز شدند و از آن موقع دشمنی عجیبی بین جن‌ها و فرشتگان پدید آمد، تا جایی که اگر فرشته‌ای جنی را در یکی از آسمان‌های بالاتر از آسمان زمین در حال جاسوسی ببیند، چون شهابی ثاقب، بی‌معطلی دخلش را می‌آورد. از آن طرف هم اگر جنی، ملکی را در آسمان زمین ببیند امانش نمی‌دهد؛ اصلاً اساس ریاضت‌های سنگین برای مراوده با فرشتگان نیز بر همین اصل استوار است، نفْس انسان براساس ریاضت قادر به ایجاد حصار آسمانی در اطراف خود می‌شود و فرشته اگر این محیط افلاکی را در زمین ببیند هبوط می‌کند به صاحب محیط و جن‌ها نیز به خاطر ترس ذاتی خود از چنین محیطی، وارد آن نمی‌شوند و ...

- اگه جن‌ها متحد بشن به انسان‌ها هم رحم نمی‌کنن! مرتاض خیلی وقته می‌خواد به زورم که شده متحدشون کنه تا ضد آدما و ملایک بجنگن!

فهرست مطالب کتاب

نهاییل
مرتاض
استاد کهکشان‌ها
شهمورش
ابن‌ابی‌آکیج
بغشوش شکغمی
طاغوج
عرجلوس
هنثاکیج
میططرون
انسان کامل
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت جن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات میرانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات282
زبانفارسی
شابک978-622-98102-4-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هفت جن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هفت جن

برای دریافت کتاب هفت جن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.