معرفی و دانلود کتاب همانطور که هستی باش: راهنمای نوجوانان برای پذیرش خود و عزت‌ نفس پایدار

عکس جلد کتاب همانطور که هستی باش: راهنمای نوجوانان برای پذیرش خود و عزت‌ نفس پایدار
قیمت:
۳۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همانطور که هستی باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همانطور که هستی باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همانطور که هستی باش: راهنمای نوجوانان برای پذیرش خود و عزت‌ نفس پایدار

کتاب همانطور که هستی باش از جمله کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری و ذهن‌آگاهی است که برای تقویت عزت‌نفس نوجوانان نگاشته شده است. میشل اسکین، روانشناس بالینی، در این کتاب که به یاری کلی اسکین آن را نگاشته، به نوجوانان کمک می‌کند درک درستی از مسئله‌ی کمال‌گرایی داشته باشند، خودشان را با تمام نواقص بپذیرند، از احساساتی چون شرم و حقارت رهایی یابند و نگاه درست‌تری نسبت به انتظارات خود و دیگران داشته باشند. گفتنی است که این اثر از جمله عناوین پرفروش نیویورک تایمز و آمازون به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب همانطور که هستی باش

کتاب همانطور که هستی باش (Just As You Are) یک راهنمای سرگرم‌کننده و عملی است که به شما یاد می‌دهد چگونه از مقایسه کردن خود با دیگران دست بکشید و در مسیر رشد شخصی خود گام بردارید. با وجود ارزش‌ها و استانداردهایی که رسانه‌ها و فرهنگ عصر امروز تعیین و تبلیغ می‌کنند، نوجوانان فشار زیادی را روی خود احساس می‌کنند. همه‌ی ما دوست داریم بدنی زیبا، ظاهری بی‌نقص، دوستانی اهل دل و نمراتی عالی داشته باشیم؛ اما خود‌سرزنش‌گری و افتادن در دام مقایسه یک چیز است و بهترین خود شدن امری دیگر. منتقد درونی شما می‌تواند از بازی مقایسه تغذیه کند و شما را از پیشرفت و خوشبختی محروم سازد.

میشل اسکین و کلی اسکین در کتاب همانطور که هستی باش به ارائه‌ی راهکارهایی برای رهایی یافتن از خودانتقادگری مخرب نوجوانان می‌پردازند و به آن‌ها می‌آموزند که چطور می‌توان بدون افتادن در دام وسواس‌های فکری ناشی از کمال‌گرایی، در جهت برطرف کردن نقاط ضعف خود قدم برداشت. ایشان همچنین به این سوالات نیز می‌پردازند: چگونه می‌توان ارتباطاتی مؤثر و سازنده با دیگران داشت؟ چه چیزی باورهایی که مانع بهبود کیفیت زندگی می‌شوند را تغییر می‌دهد؟ و...

معرفی و دانلود کتاب همانطور که هستی باش

میشل اسکین (Michelle Skeen) و دخترش کلی اسکین (Kelly Skeen) با پیشنهاداتی کاربردی در کتاب همانطور که هستی باش به کمک هر نوجوانی می‌آیند که از احساس عدم کفایت و بی‌ارزش بودن رنج می‌برد و به آن‌ها می‌گویند چطور باید بر افکار و احساسات منفی غلبه کنند و از بهترین بخش وجودشان بهره ببرند. شیوه‌ی داشتن برنامه‌ی عملی برای آینده بر اساس ارزش‌های خود و استفاده از ابزاری به نام ذهن، و آگاهی یافتن از عملکرد آن از دیگر آموزه‌های این کتاب است. هر فردی استثنایی و خاص است. گاهی دشوار می‌شود خود را با مهربانی ببینیم و به خود سخت نگیریم؛ اما نباید فراموش کنیم که عبور از اشتباهات و جشن گرفتن دستاوردهای کوچک، شرط رسیدن به موفقیت‌های بزرگ‌تر است.

کتاب همانطور که هستی باش توسط انتشارات راه طلایی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب همانطور که هستی باش

  • کتاب همانطور که هستی باش به جوانان کمک می‌کند مسائل منفی خود را از منظر شفقت و با نگاهی ارزش‌گذارانه ارزیابی کنند. این کتاب چنان کتاب مفیدی‌ست که طیف وسیعی از خوانندگان را با داستان‌های شخصی و تمرینات راهبردی همراه می‌کند. (Ben Sedley, روانشناس بالینی و نویسنده‌ی کتاب Stuff That Sucks)
  • کتاب همانطور که هستی باش با صدایی دلسوزانه و متفکرانه با نوجوانانی که در درون خود احساس ناراحتی می‌کنند، صحبت می‌کند. با تمرینات بسیاری که با دقت تدارک دیده شده و بر پذیرش خود و مهرورزی نسبت به خود استوار گردیده است، نوجوانان قدرتی را تجربه خواهند کرد که با آن می‌توانند به خود حقیقی‌شان دست یابند. (Michael A. Tompkins)

کتاب همانطور که هستی باش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های حوزه‌ی روانشناختی نوجوانان گنجانده شده است و به نوجوانانی که از کمال‌گرایی، احساس اضطراب، بی‌کفایتی و کمبود عزت‌نفس رنج می‌برند یا به قضاوت و نظر دیگران بیش از حد ارزش می‌دهند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب همانطور که هستی باش: راهنمای نوجوانان برای پذیرش خود و عزت‌ نفس پایدار می‌خوانیم

مقدمه
فصل 1: احساس من در مورد خودم چیست؟
فصل 2: دلیل انجام کارهایی که می‌کنم چیست؟
فصل 3: درک آنچه که برای شما مهم است
فصل 4: به خود و دیگران بپیوندید
فصل 5: ذهن‌آگاهی و ذهن‌میمونی
فصل 6: احساسات و «من» پریشان
فصل 7: رفتارها و ارتباطات مفید
فصل 8: چگونه می‌توانم خودم را در مسیر درست نگه دارم؟
درباره‌ی نویسندگان

فهرست مطالب کتاب

یک روش برای نزدیک شدن به ایجاد شفقت به خود از طریق تفکر مبتنی بر دارایی است. رویکرد مبتنی بر دارایی از شما می‌خواهد زمانی که با چالش یا مانعی روبرو می‌شوید، روی اهداف و منابعی که در اختیار دارید تمرکز کنید. نه به این معنی که شما کاستی یا جنبه‌ی منفی آن موقعیت را نادیده می‌گیرید. اما برای اینکه راه‌حلی پیدا کرده و به جلو حرکت کنید، تمرکزتان را روی رفع خرابی یا اشتباه قرار نمی‌دهید. در عوض، بر روی ایجاد نقاط قوتی تمرکز می‌کنید که در حال حاضر در درون شما وجود دارد. متفکران مبتنی بر دارایی تشخیص می‌دهند که هر موقعیت و هر فردی دارای ارزش ذاتی است و این شامل شما نیز می‌شود!

در داستان آلیشیا او توضیح داد که نسبت به همسالانش که دارای پیشینه‌های اجتماعی-اقتصادی بالاتری هستند یا تجربیات فرهنگی بیشتری داشته‌اند، گاهی احساس حقارت می‌کند. او احساس می‌کند که نمی‌تواند در گفتگوهای خاصی شرکت کند زیرا تجربیات متفاوتی نسبت به برخی از همسالان خود دارد. آلیشیا برای اینکه نسبت به خود شفقت داشته باشد، به جای اینکه به چیزهایی فکر کند که در مقایسه با همسالانش ندارد، به این فکر می‌کند که چگونه تجربه متفاوت او می‌تواند عنصری منحصربه‌فرد به مکالمه بیافزاید. وقتی آلیشیا احساس قدرت می‌کند که تجربه‌اش را به اشتراک بگذارد و بدین‌ترتیب می‌تواند احساس کند که عضوی ارزشمند در گفتگو است. به‌علاوه مشارکت‌های او اهمیت دارد و همسالانش مطالبی در مورد زندگی وتجربیات او یاد می‌گیرند. آلیشیا با خود فکر می‌کند: «من ارزشمندم. مهم هستم و تجربیات جالبی دارم که برایم اهمیت دارند. همسالان من علاقمند به شنیدن آنچه که می‌گویم هستند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همانطور که هستی باش: راهنمای نوجوانان برای پذیرش خود و عزت‌ نفس پایدار
نویسنده،
مترجمسهیلا محمدپور
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-94175-5-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همانطور که هستی باش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همانطور که هستی باش

برای دریافت کتاب همانطور که هستی باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.