معرفی و دانلود کتاب هک رشد: آنچه یک هکر رشد باید بداند

عکس جلد کتاب هک رشد: آنچه یک هکر رشد باید بداند
قیمت:
۲۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هک رشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هک رشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هک رشد: آنچه یک هکر رشد باید بداند

کتاب هک رشد به تألیف بهداد بلوری، تکنیک بازاریابی هک رشد و اهمیت و اهداف آن را برای شما شرح می‌دهد و مهم‌ترین وظایف، گام‌ها و مهارت‌های لازم را برای پیش‌برد مؤثر این روش نوان می‌کند. همچنین به بازگویی تجربیات واقعی کسب‌وکارهایی که تکنیک هک رشد را به کار برده‌اند، می‌پردازد و کتاب‌های کاربردی و مفیدی را در این حوزه معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب هک رشد

چطور برای محصولتان مشتری پیدا می‌کنید؟ راه‌های قدیمی و سنتی را به کار می‌برید یا با روش‌های جدید پیش می‌روید؟ اگر به دنبال ابزاری جدید برای بازاریابی هستید که با کمترین هزینه‌ی ممکن، بیشترین مشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، از روش هک رشد غافل نشوید! این روش مثل میانبری برای روش‌های سنتی و رایج بازاریابی و تبلیغات عمل می‌کند. گفتنی است که بسیاری از فعالان حوزه‌ی بازاریابی، هکر رشد را یک مدیر ارشد بازاریابی جدید معرفی می‌کنند!

بهداد بلوری در کتاب هک رشد، مفهوم هک رشد یا growth hacking و اهمیت و اهداف آن را مطرح می‌کند. همچنین مراحل پیاده‌سازی هک رشد، وظایف روزانه و مهم‌ترین مهارت‌های ضروری یک هکر رشد را توضیح می‌دهد. شاید از خودتان بپرسید که آیا شما هم می‌توانید از این روش استفاده کنید و به عبارتی یک هکر رشد باشید یا نه. کتاب هک رشد سعی دارد با بررسی ویژگی‌های شخصیتی لازم، به این سؤال نیز پاسخ بدهد.

مفهوم هک رشد برای اولین بار در سال 2010 توسط شان الیس (Sean Ellis) مطرح شد و خیلی سریع در میان کسب‌وکارهای نوپا به محبوبیت زیادی دست یافت. هدف اصلی هک رشد این است که کسب‌وکار شما با صرف کمترین زمان و هزینه، بیشترین مشتری را جذب کند، به نقطه‌ی سربه‌سر برسد و به درجات بالای رشد دست پیدا کند. یک هکر رشد با پیدا کردن روش‌های کم‌هزینه و مناسب، روش‌های مانند سئو، بازاریابی محتوایی و تحلیل شاخص‌های مرتبط به کسب‌وکار مورد نظرش کمک می‌کند فروش بیشتری داشته باشد. هدف هکر رشد قرار دادن تمام فعالیت‌های کسب‌وکار در مسیر رشد است. هکر رشد تقریباً همه چیز بلد است و به صورت کلی باید بر سه حیطه مسلط باشد: بازاریابی، تحلیل دیتا و دانش فنی و مهندسی مرتبط با کسب‌وکار؛ حتی دانش برنامه‌نویسی! به خاطر داشت باشید هر چقدر که یادگیری عمیق‌تری در هر کدام از این زمینه‌ها داشته باشید، هکر رشد موفق‌تری خواهید بود.

نویسنده در فصل اول کتاب هک رشد، مفهوم هک رشد و اهمیت آن را برای شما تشریح می‌کند و تجربیات کسب‌وکارها را از به‌کارگیری این تکنیک، به همراه تاریخچه‌ی مختصری از آن ارائه می‌دهد. در فصل دوم ویژگی‌های شخصیتی لازم برای تبدیل شدن به یک هکر رشد را عنوان می‌کند و چک لیستی از کارهای روزانه‌ی یک هکر رشد و مهارت‌هایی که باید در این مسیر کسب شوند را در اختیار شما قرار می‌دهد. در فصل سوم قیف ناب بازاریابی یک کسب‌وکار را بررسی می‌کند. بهتر است بدانید همخوانی میان محصول و بازار از جمله عواملی است که بر فرایند هک رشد تأثیر می‌گذارد. فصل چهارم به کندوکاو در این مسئله می‌پردازد و قدم‌هایی را که لازم است هکر رشد در این زمینه بردارد، عنوان می‌کند. سپس در گام‌های رشد دقیق‌تر می‌شود و هر کدام از این گام‌ها را در فصل‌های پنجم و ششم به صورت جزئی‌تر توضیح می‌دهد.

کتاب هک رشد تمامی آنچه را که یک هکر رشد باید بداند، به طور خلاصه و جامع عنوان می‌کند و یک نقشه‌راه کلی را از این مسیر ارائه می‌دهد. کتاب‌های کاربردی برای آشنایی هر چه بیشتر و کسب موفقیت در این مسیر نیز در کتاب حاضر مورد اشاره قرار می‌گیرند. این کتاب برای اولین بار در سال 1402 توسط نشر شب چراغ روانه بازار کتاب شده است.

کتاب هک رشد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هک رشد برای کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، کارشناسان بازاریابی و تمامی کسانی که قصد دارند با راه‌های جدید رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارها آشنا شوند، مفید است.

در بخشی از کتاب هک رشد: آنچه یک هکر رشد باید بداند می‌خوانیم

هزاران نفر درباره مدل قیف فروش AIDA نوشته‌اند و صحبت کرده‌اند؛ آیا واقعا این مدل اینقدرها که می‌گویند کارایی دارد؟

مدل آیدا حدود 125 سال قبل توسط Elias St. Elmo Lewis و برای تبلیغات در حوزه بیمه معرفی شده است. این مدل مسیر تبدیل شدن غریبه‌ها به مشتری را ترسیم می‌کند. مدلی ساده که می‌گوید هر فرد برای تبدیل شدن به مشتری از چهار مرحله‌ی: آگاهی، علاقه، تمایل و عمل عبور می‌کند.

هر کسب‌وکاری برای چیدن مسیر خرید و مدیریت هزینه‌های بازاریابی، به طراحی چنین مسیری نیاز دارد. مدل AIDA هر چند شروع خوبی برای طراحی مسیر خرید مشتری بود، اما با گذشت 125 سال از آن باید در استفاده از آن بازنگری کرد. آن موقع نه خبری از اینترنت، موبایل و کامپیوتر بود و نه شبکه‌های اجتماعی وجود داشتند.

درباره دوران پس از انقلاب صنعتی صحبت می‌کنیم؛ بعد از این دوران و به واسطه تولید صنعتی «عصر فروش» شروع شد. دورانی که به واسطه تولید انبوه کالا، تکنیک‌ها و استراتژی‌های فروش اهمیت بیشتری داشت. سپس تبلیغات رادیویی، تلویزیونی، چاپی و ... رونق گرفت و فروش تلفنی به یک مهارت جادویی تبدیل شد.

کم‌کم دوران بازاریابی مدرن شروع شد و شرکت‌های بزرگ یاد گرفتند که فقط تولید بیشتر و تبلیغات انبوه کافی نیست. به استراتژی‌های بلندمدت‌تر، کم هزینه‌تر و پایدارتری برای کسب درآمد نیاز داشتند. همین اتفاقات و تحولات بزرگ کافی است تا به کارایی مدل AIDA شک کنیم. این مدل هر چند تلاش رو به جلو و نگاه جدیدی بود، اما آخرین و بهترین مدل نبود و نیست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: هک رشد چیست؟
فصل دوم: هکر رشد کیست و چه مهارت‌هایی دارد؟
فصل سوم: قیف ناب بازاریابی
فصل چهارم: همخوانی محصول و بازار و تأثیر آن بر هک رشد
فصل پنجم: ترکشن مارکتینگ در مراحل رشد چیست؟
فصل ششم: مرحله ترنزیشن و مرحله رشد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هک رشد: آنچه یک هکر رشد باید بداند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شب چراغ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات63
زبانفارسی
شابک978-622-7399-22-6
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هک رشد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هک رشد

برای دریافت کتاب هک رشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.