معرفی و دانلود کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد

عکس جلد کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد
قیمت:
۲۱۰۰۰۰ ۱۸۹,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد

مطالعه‌ی کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد، نوشته‌ی حبیبه رحیمی و سلمان شریف آذری به داوطلبان آزمون کارشناسی‌ارشد یاری می‌رساند تا ضمن آشنایی بیشتر با مباحث درس هیدرولوژی، به مجموعه‌ای کامل از تست‌ها و سؤالات چهارگزینه‌ای مربوط به آن نیز دسترسی داشته باشند. تهیه‌ی این کتاب آموزشی را به تمامی داوطلبان آزمون‌های رشته‌های مرتبط با هیدرولوژی توصیه می‌کنیم.

درباره‌ی کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد

تجربه نشان داده داوطلبان کنکور تمامی مقاطع، زمانی می‌توانند در جلسه‌ی آزمون، عملکرد بهتری داشته باشند که از مدت‌ها قبل، هنگام مطالعه‌ی دروس، به تست‌ها و سؤالات چهارگزینه‌ای فراوانی پاسخ داده باشند. برای این‌که فرد بتواند نتیجه‌ی مطلوبی از آزمون مورد نظر خود بگیرد، بهتر است علاوه‌بر آشنایی با مطالب و مباحث، مهارت تست‌زنی خود را هم تقویت کند. به منظور کسب مهارت در زمینه‌ی پاسخگویی به سؤالات تستی، هیچ‌چیزی بیش از تمرین تست‌زنی مؤثر نخواهد بود. بااین‌اوصاف، چه بهتر که داوطلبان در حین آماده شدن برای آزمون، به سراغ مجموعه تست‌های آزمون‌های سال‌های اخیر بروند و با پاسخگویی به آن‌ها، میزان یادگیری خود را نیز بسنجند. کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد یکی از بهترین منابعی به‌شمار می‌رود که برای داوطلبان آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی‌ارشد رشته‌های مهندسی کشاورزی و مهندسی منابع طبیعی تهیه شده است. حبیبه رحیمی و سلمان شریف آذری گردآوری و تدوین این کتاب را به عهده داشته‌اند.

در کتاب پیش‌رو مجموعه‌ای غنی از سؤالات کنکورهای سالیان گذشته، به همراه پاسخ‌های تشریحی آن‌ها ارائه شده است. همان‌طور که می‌دانید، پاسخ‌های کلیدی صرفاً جواب درست را به داوطلبان نشان می‌دهند و مشخص نمی‌کنند که گزینه‌ی مورد نظر چرا درست است و سایر گزینه‌ها به چه دلیل نادرست هستند. بنابراین، وجود پاسخ‌های تشریحی در این کتاب به یاری داوطلبان می‌آید تا دلیل درستی و نادرستی پاسخ‌ها را به‌خوبی درک کنند و بتوانند در آزمون اصلی هم با توجه به همین دلایل، پاسخ صحیح را تشخیص دهند. البته ناگفته نماند نویسندگان چکیده‌ای از مباحث اصلی درس هیدرولوژی را طی فصول متعدد به خوانندگان عرضه کرده‌اند و خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات را در اختیار ایشان قرار داده‌اند. مطالعه‌ی این درس‌نامه‌های کوتاه هنگام مرور و جمع‌بندی ماه‌های آخر، برای داوطلبان بسیار سودمند خواهد بود.

کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد، به‌طور کلی یازده فصل را شامل می‌شود. فصل اول آن به مباحث کلی مرتبط با هوا و اقلیم‌شناسی اشاره دارد و برخی مطالب مقدماتی را پیرامون هیدرولوژی مطرح کرده است. تابش، چرخه‌ی آب و رطوبت هوا بعضی از موضوعات اصلی این فصل به شمار می‌روند.

در فصل دوم کتاب، بارندگی، مشخصات آن و نحوه‌ی اندازه‌گیری میزان بارش مورد توجه نویسندگان بوده است. حبیبه رحیمی و سلمان شریف آذری در سومین فصل کتاب، سری به رواناب و نحوه‌ی تشکیل آن زده‌اند. هیدروگراف سیل و برآورد رواناب در فصل چهارم به‌عنوان موضوع محوری مورد بررسی قرار گرفته‌اند. تبخیر و تعرق چه در سطح آب‌های آزاد و چه در سطوح مرطوب خاک و گیاهان، در پنجمین فصل کتاب تحلیل شده‌اند. داوطلبان کنکور با مطالعه‌ی فصل ششم می‌آموزند که چطور می‌توانند عمق منبع آب، سرعت جریان آب و دِبی را محاسبه کنند. حوضه‌ی آبریز و خصوصیات هیدروگرافی آن در فصل هفتم کتاب مطرح شده‌اند. در همین فصل، شبکه‌ی رودخانه و خصوصیات فیزیکی حوضه‌ی آبریز مباحث محوری را به خود اختصاص داده‌اند. فصل هشتم بر هیدرولوژی، پارامترهای آماری و خصوصیات احتمالاتی آن متمرکز شده است و نکته‌های کاربردی فراوانی را در این رابطه آموزش می‌دهد. برای این‌که نحوه‌ی سنجش رسوب و کیفیت منبع آب مورد نظر را بشناسید، لازم است به فصل نهم کتاب مراجعه کنید. در این فصل، مجموعه‌ای از آموزه‌های عملی و مهم پیرامون این موضوع به شما عرضه می‌شود. همچنین نویسندگان به شما آموزش می‌دهند که چطور می‌توانید میزان کیفیت آب را تشخیص داده و منابع آبی را بر این اساس طبقه‌بندی کنید.

آب‌های زیرزمینی یکی از منابع اصلی برای تأمین آب محسوب می‌شوند. به خاطر اهمیت این منبع در حوزه‌ی هیدرولوژی، در فصل دهم کتاب به این نوع از منابع آبی پرداخته شده است. از سوی دیگر، تشخیص مسیر سیل برای جلوگیری از خطرات احتمالی ضرورت دارد. بخش دیگری از همین فصل نیز به بررسی روند سیل اشاره دارد و آموزش‌های مهمی را در مورد وقوع سیل ارائه می‌دهد. حرکت آب‌های زیرزمینی و شیوه‌ی استخراج آن‌ها از موضوعات دیگر فصل دهم به حساب می‌آیند. خوب است بدانید در پایان تمامی فصل‌ها، مجموعه‌ای از سؤالات چهارگزینه‌ای مربوط به مطالب هر فصل، گنجانده شده و از سوی دیگر، در فصل یازدهم نیز مجموعه‌ی دیگری از پرسش‌های تستی به مخاطبان عرضه شده‌ است.

این کتاب آموزشی به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران در اختیارتان قرار می‌گیرد.

کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشدبرای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی کشاورزی و مهندسی منابع طبیعی، برای موفقیت بیشتر در آزمون کارشناسی‌ارشد این رشته‌ها، از مطالعه‌ی کتاب حاضر غافل نشوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
فصل اول: کلیات، هوا و اقلیم‌شناسی
فصل دوم: بارندگی
فصل سوم: مراحل تشکیل رواناب-هیدروگراف
فصل چهارم: برآورد رواناب و هیدروگراف سیل
فصل پنجم: تبخیر و تعرق
فصل ششم: اندازه‌گیری جریان (هیدرومتری)
فصل هفتم: خصوصیات هیدروگرافی حوضه آبریز
فصل هشتم: هیدرولوژی آماری
فصل نهم: رسوب‌سنجی و کیفیت آب
فصل دهم: روندیابی سیل و آب‌های زیرزمینی
فصل یازدهم: مجموعه سؤالات تکمیلی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات479
زبانفارسی
شابک978-600-124-393-6
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک
۲۱۰۰۰۰ ۱۸۹,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد

برای دریافت کتاب هیدرولوژی: ویژه آزمون‌های کارشناسی به کارشناسی ارشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.