معرفی و دانلود کتاب هیچ اینجا می‌هیچد: جستارهایی در نشانه شناسی تجربه‌ی فرافردی

عکس جلد کتاب هیچ اینجا می‌هیچد: جستارهایی در نشانه شناسی تجربه‌ی فرافردی
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیچ اینجا می‌هیچد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیچ اینجا می‌هیچد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیچ اینجا می‌هیچد: جستارهایی در نشانه شناسی تجربه‌ی فرافردی

غریزه‌ی انسان‌ها برای تعالی و رسیدن به جایگاهی والا، یکی از مطالب مهمی است که در بیشتر حوزه‌ها به آن پرداخته شده است. فرزاد گلی، پژوهشگر و روان‌درمانگر، در کتاب هیچ اینجا می‌هیچد، به اهمیت تجربه‌های فرافردی، نشانه‌های ورود به این تجربه‌ها و منحصربه‌فرد بودن آن‌ها اشاره می‌کند.

درباره‌ی کتاب هیچ اینجا می‌هیچد

تجربه‌‌های فرافردی غالباً به تجربه‌هایی اطلاق می‌شوند که خارج از چهارچوب تجربه‌های معمول و روزمره‌ی ما قرار می‌گیرند. تجربه‌های فرافردی معمولاً در قالب تجربه‌های روحانی، معنوی و یا در خواب و رویا، رخ می‌دهند. این وقایع می‌توانند تمام جهان درونی و بیرونی اشخاص و درک آن‌ها از واقعیت پیرامون‌شان را تماماً دگرگون کنند. توصیف تجربه‌های فرافردی برای بسیاری از افراد سخت و چه بسا محال است، چرا که در این تجربه‌ها، مفهوم زمان و مکان، به آن معنا که ما در حالت عادی از آن‌ها یاد می‌‌کنیم بسیار متفاوت‌تر است.

در جهان‌های متعالی‌ای که طی تجربه‌های فرافردی به آن‌ها وارد می‌شویم، احساسات و عواطف‌مان شدت و تندی بیشتری به خود می‌گیرند و در درجات بالاتر احساس وحدت و یگانگی با جهان اطراف‌مان، ما را از وابستگی به کالبد انسانی و زمینی‌مان جدا کرده و نگرش‌مان را نسبت به جهان مادی تغییر می‌دهد. درک این تفاوت‌ها، به‌خصوص برای افرادی که تجربه‌ی سفرهای فرافردی را ندارند، می‌تواند سخت و حتی گاهی مضحک به‌ نظر برسد. فرزاد گلی در جستارهای کتاب هیچ اینجا می‌هیچد تلاش می‌کند تا این سفر پیچیده و گاهی رعب‌آور را برای مخاطبانش ساده و قابل‌فهم کند. روان‌درمانگر بودن نویسنده موجب شده تا سایه‌ی مطالب روان‌شناختی در بیشتر بخش‌های کتاب مشخص باشد.

شناسایی تجربه‌های فرافردی، ما را در درک بهتر این مسیر و داشتن سفری جذاب‌تر همراهی می‌کند. در صورتی‌که افراد با هوشیاری و آگاهی بیشتری وارد این تجربه‌ها شوند می‌توانند دستاوردهای قابل توجهی از جمله توسعه‌ی شخصی و روحیه‌ای، ارتقای خلاقیت و افزایش الهام‌بخشی، دست‌یابی به اهداف والا و ادراک قوی را از آن بیرون بکشند.

کتاب هیچ اینجا می‌هیچد توسط انتشارات دهکده‌ی سلامت در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب هیچ اینجا می‌هیچد مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به روان‌شناسان، روان‌درمانگران، دانشجویان و تمامی علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناختی، و همچنین، علاقه‌مندان به فلسفه و عرفان، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب هیچ اینجا می‌هیچد: جستارهایی در نشانه شناسی تجربه‌ی فرافردی می‌خوانیم

عرف مدرن بر این باور نهاده شده که تا چیز نویی هست، تا رنگی، دستگاهی یا ماجرایی دگرگونه هست، زندگی باید کرد و همین امر باعث شده تا عطش نو دیدن و نونوار شدن روزبه‌روز بالا گیرد. به‌طوری که رسانه‌ها برای پاسخ به این نیاز بی‌وقفه، ناگزیر از نوپردازی‌اند و تا مسخ، توهم و حتی آفرینش رخدادها و نارخدادها و فراواقعیت‌ها پیش می‌روند. ولی این نو شدن‌ها دیگر کهنه شده است و این درخشش‌های آنی دیگر خاطر حزین انسان مدرن را نمی‌انگیزد. در چنین هنگامه‌یی شاید تنها راه رهایی از این ملال، که مثل خوره روح آدم را می‌خورد، این باشد که انسان را بر لبه‌ی آخرالزمان قرار دهی، آنوقت هر پدیدار گذرایی می‌تواند ابدی و بی‌اندازه بااهمیت و تعیین‌کننده به نظر آید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیچ اینجا می‌هیچد: جستارهایی در نشانه شناسی تجربه‌ی فرافردی
نویسنده
ناشر چاپینشر آسیم
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات298
زبانفارسی
شابک978-964-418-427-7
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیچ اینجا می‌هیچد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هیچ اینجا می‌هیچد

برای دریافت کتاب هیچ اینجا می‌هیچد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.