معرفی و دانلود کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB

برای دانلود قانونی کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB

کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB نوشته‌ی هانیه حسینی، حجت اله حسینی و هومن معظمی گودرزی، علم پردازش تصاویر و کاربردهای آن را توضیح داده و نحوه‌ی انجام آن در نرم‌افزار متلب را آموزش می‌دهد. این کتاب راهنما به خواننده نشان می‌دهد که چطور با کمک جعبه‌ابزار این نرم‌افزار، تصاویر را به شکل دلخواه ویرایش کند، آن‌ها را بهینه سازد، چند تصویر هم‌زمان را نمایش دهد یا عکس‌های چند فریمی را پردازش کند.

درباره‌ی کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB

علم پردازش سیگنال به شاخه‌ای مطالعاتی اطلاق می‌شود که در آن سیگنال‌ها، تحلیل و آنالیز، اصلاح و تفسیر می‌شوند. در این علم هر متغیر فیزیکی حامل اطلاعات، مثل صدا، تصویر، ویدئو یا داده‌های حسگرها، سیگنال در نظر گرفته می‌شوند. تکنیک‌های پردازشی امکان دست‌کاری و اصلاحات در این متغیرها را می‌دهند تا بتوان اطلاعات موردنیاز را از درون آن‌ها استخراج نمود یا برای کاربردهای خاصی آماده‌شان کرد. به‌طورکلی سیگنال به چند دسته مثل آنالوگ، دیجیتال، پیوسته و گسسته تقسیم می‌شود. یکی از شاخه‌های این دانش، پردازش تصاویر است که با هدف اصلاح و بهسازی تصویر انجام می‌گیرد. پردازش تصاویر زیرمجموعه‌ی پردازش سیگنال دیجیتال محسوب می‌شود و با کمک الگوریتم‌هایی به کاربر این امکان را می‌دهد تا نویز تصاویر را کاهش دهد، کیفیت آن را بالاتر ببرد، کنتراستش را تنظیم نماید و... . برای انجام این پردازش، نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد، اما یکی از کاربردی‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها، متلب است. در این نرم‌افزار، بخشی برای این فرآیند تعریف شده و می‌توان از ابزارهای پیش‌فرض آن استفاده نمود. کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB نوشته‌ی هانیه حسینی، حجت اله حسینی و هومن معظمی گودرزی، کتابی راهنماست که شیوه‌ی کار با این جعبه‌ابزار را آموزش می‌دهد. این راهنما می‌کوشد خواننده را با تکنیک‌ها و زیروبم‌های پردازش تصاویر در نرم‌افزار متلب آشنا سازد.

امکان پردازش تصاویر دیجیتالی تقریباً از دهه‌ی 1960 به وجود آمد. در آن زمان آزمایشگاه بل با همکاری دانشگاه‌های ام‌آی‌تی و مریلند و چند آزمایشگاه دیگر به این دانش دست یافتند. هدف آن‌ها دست‌کاری و پردازش تصاویر پزشکی، ماهواره‌ای، شناخت و خواندن کاراکترهای متنی، و بهبود کیفیت عکاسی بود. در طول این چند دهه شیوه‌های پردازش به‌مراتب تکامل یافت و حالا هرکسی با نرم‌افزارهای خانگی مثل MATLAB هم این امکان را دارد. متلب برنامه‌ای محاسباتی با رویکرد ماتریسی است که در بسیاری از علوم مهندسی کاربرد دارد. این نرم‌افزار، بسیار قدرتمند است و می‌توان از آن برای انواع محاسبات عددی، آماری، فازی، مخابرات، کنترل، شبکه‌ی عصبی و پردازش صوت و تصویر استفاده کرد. هانیه حسینی، حجت اله حسینی و هومن معظمی گودرزی در کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB، ابتدا درباره‌ی مفهوم پردازش صحبت می‌کنند. در ادامه وارد بحث پردازش تصویر شده و امکانات متلب را برای این منظور توضیح می‌دهند. نویسندگان در بخش ویرایش تصاویر موضوعاتی همچون توابع تبدیل، تبدیلات هندسی، هیستوگرام، کلاس‌ها، فرمت‌ها و گرفتن اطلاعات تصاویر را تشریح می‌نمایند. هانیه حسینی، حجت اله حسینی و هومن معظمی گودرزی بخش دیگر کتابشان را به آرایه‌های چند فریمی اختصاص داده و شیوه‌ی ساخت فیلم از آن‌ها، نحوه‌ی اتصال پیکسل‌ها و پردازش آرایه‌های آن‌ها را توضیح خواهند داد. فصل پایانی نیز به بهینه سازی تصاویر می‌پردازد که دربردارنده‌ی مباحثی مثل نویزگیری، تعادل، طراحی فیلتر، اصلاح روشنایی و تبدیل ماتریس به عکس است.

کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB را انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی پیشنهاد می‌شود. کسانی که به علم پردازش تصاویر علاقه دارند و می‌خواهند وارد این حوزه شوند، می‌توانند از این راهنما کمک بگیرند.

در بخشی از کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB می‌خوانیم

Colormap یک ماتریس از مقادیر بین 0 و یک است که رنگ را برای اشیاء گرافیکی (سطح، عکس) تعریف می‌کند. MATLAB اشیاء را به‌وسیلۀ نگاشت مقادیر داده به رنگ در Colormap می‌کشد. Colormap‌ ها می‌توانند دارای هر طولی باشند، ولی باید دارای سه ستون باشند. هر سطح در ماتریس Colormap یک رنگ را با استفاده از بردار RGB تعریف می‌کند.

برای تعریف یک Colormap (نقشه رنگ) به‌عنوان یک طرح رنگی جدید باید از نام Colormap‌ ها استفاده کرد. نام Colormap یک نقشه رنگ تعریف‌شده به محور جاری اضافه می‌کند. می‌توان یک Colormap سفارشی ساخت و یا اینکه از انواع پیش تعریف‌شده استفاده کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
فصل اول. پیش‌پردازش
فصل دوم. پردازش تصویر
فصل سوم. نمایش تصاویر به‌صورت همزمان
فصل چهارم. ویرایش تصویر
فصل پنجم. آرایه چندفریمی
فصل ششم. بهینه‌سازی تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-218-446-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB

برای دریافت کتاب پردازش و بهینه سازی تصاویر با MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.