معرفی و دانلود کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره

عکس جلد کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره

کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره نوشته‌ی انید بلایتون روایتگر تعطیلات تابستانی فرانسوآ، میک و آنی است که به اصرار والدین‌شان به منزل دایی‌شان در جزیره‌ی کرناش می‌روند. آن‌ها در آنجا با دخترعموی خود کلودین آشنا می‌شوند که رفتاری عجیب‌وغریب دارد و آن‌ها را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز می‌کشاند.

دربار‌ه‌ی کتاب پنج‌تایی‌ها و گنج جزیره

فرانسوآ، میک و آنی، فرزندان خانواده‌ی گوتیه، مدت‌هاست که برای تعطیلات هیجان‌انگیز تابستانی خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما هیچ‌چیز آن‌طور که خیال کرده بودند پیش نمی‌رود. خانم و آقای گوتیه قرار است برای انجام کارهای اداری به سفر بروند و گرنوبل هم که مقصد رؤیایی بچه‌ها بود آن‌قدر شلوغ است که مناسب گذران تعطیلات نیست. ازاین‌رو خانم و آقای گوتیه تصمیم می‌گیرند تا فرانسوآ، میک و آنی را برای تابستان به خانه‌ی دایی‌شان در جزیره‌ی کرناش بفرستند. جزیره‌ای در احاطه‌ی دریا، با صخره‌های عظیم و منظره‌ای حیرت‌آور!

بچه‌ها به کرناش می‌روند و در خانه‌ی دایی‌شان با دختردایی عجیب‌وغریب خود آشنا می‌شوند. دختری که از بدو ورودِ بچه‌ها، همه هشدار می‌دهند مراقبش باشند چون او عادی نیست و کمی مردم‌گریز است. در واقع کلودین هیچ شباهتی به دخترها ندارد؛ او رفتارش کاملاً پسرانه است و موهایش را هم کوتاه کرده، کلودین حتی اسمش را هم عوض کرده است!

معرفی و دانلود کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره

آشنایی بچه‌ها با کلودین خوب پیش نمی‌رود، اما این باعث نمی‌شود تا یک رابطه‌ی عمیق میانشان شکل نگیرد. کلودین بالاخره نرم می‌شود و دست دوستی به فرانسوآ، میک و آنی می‌دهد. او بچه‌ها را به خانه‌ی پدربزرگش که در همان نزدیکی‌ست می‌برد و یک کشتی به‌گِل‌نشسته‌ی قدیمی را نشانشان می‌دهد که جزئی از دارایی‌های خانوادگی‌شان است. همین کشتی‌ست که یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را برای بچه‌ها رقم می‌زند و آن‌ها را به جزیره‌ی گنج می‌کشاند...

کتاب پنج‌تایی‌ها و گنج جزیره (Five on a Treasure Island) نوشته‌ی انید بلایتون (Enid Blyton) داستانی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه است که می‌تواند کودکان و نوجوانان را مجذوب روایت خود کند و آن‌ها را با شخصیت‌های داستان همراه و همدل سازد. این کتاب در کنار ماجرای سرگرم‌کننده‌اش به مبانی اخلاقی‌ای همچون تفاوت میان افراد و سلایق متفاوتشان می‌پردازد و با نشان دادن کاراکتر عجیب‌وغریب کلودین کودکان و نوجوانان را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که ممکن است در جامعه‌ی کنونی ملاقات کنند.

این کتاب به همت منوچهر کبیری رهنی به فارسی ترجمه و توسط نشر روزآموز به چاپ رسیده است.

کتاب پنج‌تایی‌ها و گنج جزیره برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان و نوجوانان 8 الی 12 ساله مناسب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره می‌خوانیم

نه متشکرم از شما خیلی تشکر می‌کنم فرانسوا، تو پسر بزرگ‌منش و خوبی هستی فرانسوا دماغش جمع شده بود و چشم در چشمان آبی درخشان او دوخته و نهایت سعی خود را می‌کرد که دخترک دست از لجاجت برداشته و بستنی را قبول کند و در حالیکه با ناراحتی لبخند می‌زد گفت: گوش بده تو خیلی چیزها داری که ما می‌خواهیم تو ما را در آن‌ها سهیم کنی و خیلی چیزها هست که ما داریم و می‌خواهیم با تو قسمت کنیم و این کار غیرممکن است مگر این که تو اجازه‌اش را به ما بدهی ما این مسئله را به تو توصیه می‌کنیم که تو چیزهائی را که ما می‌خواهیم با ما قسمت کنی و ما هم بن بن و بستنی‌مان را با تو تقسیم می‌کنیم. در مورد این پیشنهاد چه نظری داری.

کلود که با حالتی متعجابه پسر عمه‌اش را نگاه می‌کرد گفت: اما من هیچ چیزی که داشته باشم و شما میل داشته باشید که با من قسمت کنید نمی‌بینم! فرانسوا در حالیکه سگ را نوازش می‌کرد اظهار داشت: قبل از هر چیز تو یک سگ داری. می‌توانی یک کمی آنرا به ما قرض بدهی ما هم او را خیلی دوست داریم و علاقمندیم با او بازی کنیم. اما بعد جزیره توست! برای ما خیلی جالب خواهد بود که تو اجازه رفتن به آن جا را به ما بدهی و در پایان کشتی غرق شده... ما با کمال میل دوست داریم که آنرا از نزدیک ببینیم و تو می‌توانی این همه را با ما قسمت کنی بستنی و بن بن در مقایسه با ثروت تو از جذابیت کمتری برخوردار است اما در هر حال شاید بتوانیم همه چیز را اشتراکی کنیم. کلود به چشمان قهوه‌ای رنگ فرانسوا که صادقانه به او دوخته شده بود و صحبت می‌کرد نگاه می‌کرد. در دلش نمی‌توانست مانع از دوست داشتنش بشود اما او هیچگاه در حال و هوای تقسیم چیزی نبود دخترک همیشه تنها زندگی کرده بود. او همیشه به خودش متکی بود بنابراین این پیوستگی و همبستگی را کمتر درک می‌کرد. دختری بود با حال و هوائی مغرورانه کمی رام نشدنی و سرسخت و به آسانی دچار خشم و غضب می‌شد. با این روحیات او هیچوقت دوستان واقعی نداشت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: در راه کرناش
فصل دوم: دختر دائی عجیب
فصل سوم: یک داستان هیجان انگیر.... یک دوست جدید
فصل چهارم: کشتی غرق شده سحرآمیز
فصل پنجم: دیدار از جزیره
فصل ششم: و طوفان معجزه کرد
فصل هفتم: بازگشت به ویلای مرغ دریائی
فصل هشتم: اکتشاف کشتی غرق شده
فصل نهم: راز صندوقچه
فصل دهم: مشتری مرموز
فصل یازدهم: جستجوهای اولیه
فصل دوازدهم: اکتشافات وسوسهانگیز
فصل سیزدهم: گنج
فصل چهاردهم: گرفتار در تله!
فصل پانزدهم: میک بر سر دو راهی
فصل شانزدهم: انتقام کلود
فصل هفدهم: آخرین پیروزی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره
نویسنده
مترجممنوچهر کبیری رهنی
ناشر چاپیانتشارات روزآموز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات341
زبانفارسی
شابک978-600-6341-70-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره

برای دریافت کتاب پنج تایی‌ها و گنج جزیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.