معرفی و دانلود رایگان کتاب پنددانه‌های زندگی: گزین گویه‌هایی درباره انتخاب مسیر زندگی

عکس جلد کتاب پنددانه‌های زندگی: گزین گویه‌هایی درباره انتخاب مسیر زندگی
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنددانه‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنددانه‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنددانه‌های زندگی: گزین گویه‌هایی درباره انتخاب مسیر زندگی

کتاب پنددانه‌های زندگی، گزین‌گویه‌هایی از فاطمه داداشی درباره‌ی انتخاب مسیر زندگی است. این کتاب به مباحث خودیاری در مسیر رشد و توسعه‌ی فردی پرداخته و با زبانی ساده و قطعه‌های کوتاه، مخاطب را به تأمل در مورد مفاهیم مرتبط با حکمت زندگی واداشته است.

درباره‌ی کتاب پنددانه‌های زندگی

زندگی سراسر راز است و گاهی اوقات شنیدن این رازها از زبان دیگران، حکم تلنگری برای بیداری دارد. فاطمه داداشی در کتاب پنددانه‌های زندگی کوشیده است با بیان کوتاه‌ترین جملات، عصاره‌ی تجربه‌های خود را از زندگی برای مخاطب بیان کند. او در دیباچه‌ی کتاب مدعی شده است خواندن کتاب پنددانه‌های زندگی نه‌تنها می‌تواند لبخندی روی لب‌های خواننده‌ی کتاب بیاورد بلکه شاید جهان‌بینی او را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

در برخی از نثرهای این کتاب، نویسنده، از مخاطب دعوت می‌کند به زندگی بها بدهد، آهسته و پیوسته قدم بردارد و با ترس‌های کوچک و بزرگ صلح کند، برای اشک‌ها ارزش قائل شود و جزئیات بی‌ارزش را کنار بگذارد. بعضی از نثرهای کوتاه این کتاب، یک هشدار کوتاه تلقی می‌شوند برای کسی که آن‌قدر غرق در شکست‌هایش و موانع سر راهش شده که فراموش کرده باید به خود ایمان داشته باشد تا پیروز شود.

اگر به پیام پنهان در هر قطعه توجه کنید متوجه می‌شوید که نویسنده سعی کرده یک نقشه‌ی مسیر به سوی خوشبختی و آرامش طراحی کند و لازمه‌های این سفر را در قالب آموزه‌های کوتاه در گوش خواننده زمزمه می‌کند. او همچون همراهی دلسوز همواره بر این نکته تأکید می‌کند که پیدا کردن معنای زندگی مهم‌ترین مسئله‌ی هر انسان قلمداد می‌شود و این بهترین ثمره‌ای است که هر کس می‌تواند آن را در طول گذر زمان به دست بیاورد.

بر اساس نگرش موجود در این کتاب، روشن‌ضمیری به این معنا است که انسان بتواند رنج‌ها را بپذیرد و در کنار شکست‌ها، اشتباه‌ها و حسرت‌ها به حرکت ادامه دهد. علاوه بر آن رنج را به‌مثابه‌ی بصیرتی معرفی می‌کند که در آن زندگی معنا پیدا می‌کند. فاطمه داداشی در این کتاب برخی از اصطلاح‌های پربسامد در مباحث مربوط به حکمت و روان‌شناسی زندگی را نیز تعریف می‌کند، به‌طور مثال او در تعریف اصطلاح پاندای سرخوردگی، از آن به‌عنوان یک قهرمانی یاد می‌کند که هیچ‌کس او را نمی‌خواهد ولی بسیاری به او نیاز دارند، او در این تعریف کوتاه به این نیز اشاره می‌کند که همین قهرمان ناخواسته‌ی با نشان دادن تاریکی به ما، آینده‌مان را روشن‌تر می‌کند.

فاطمه داداشی علاوه بر این‌که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی علوم تربیتی است، به‌عنوان مدرس مهارت‌های ارتباطی نیز تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است. از دیگر کتاب‌های فاطمه داداشی می‌توان به کتاب داخل یک اتوبوس شلوغ اشاره کرد که در مورد استرس و اضطراب و افکار منفی است.

کتاب پنددانه‌های زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب‌های سرشار از حکمت زندگی، ازجمله کتب موردعلاقه‌ی کسانی‌اند که در تمام بزنگاه‌های حیات، به چرایی و چگونگی امور می‌اندیشند. این کتاب ابزارهای خودیاری را در قالب نوشته‌های کوتاه در دسترس مخاطب قرار داده است. علاوه بر آن کوتاهی نثرهای این کتاب باعث شده تا انتخاب خوبی باشد برای بهره‌وری از زمان‌های کوتاه ازدست‌رفته در سفر، اتاق‌های انتظار یا لحظاتی که اندیشه‌مان فقط تاب دریافت لقمه‌های کوچک اما تأثیرگذار را دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنددانه‌های زندگی: گزین گویه‌هایی درباره انتخاب مسیر زندگی
نویسنده
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات75
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پنددانه‌های زندگی

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۹/۱۲
فاطمه بانو داداشی، در کتابش، پنددانه‌های زندگی، به نوشته خود، گزین گویه‌هایی را انتخاب کرده و یا نوشته‌اند و آن را با ما به اشتراک گذاشته‌اند.
نکته‌ای که بانو در کتابش نیز اشاره داشتند، داشتن خط سیر و لذت بردن از مسیر اهداف است و کمتر سراغ نتیجه رفت.
کتاب در ابتدا با خط سیر نوشتاری یکنواخت و بی
توانی شروع می‌شود و در میانه نزدیک به انتهای کتاب اوج می‌گیرد و در انتها به فرودی زیر خط می‌رسد.
در میانه کتاب، بانوی نویسنده، گویی به انرژی و شرایط و هدفمندی خاصی دست پیدا کرده است و کتاب جهت‌دار می‌شود. اما به یکباره با مرگی ناخوش آن را به زیر عرش می‌برد و کتاب را به ناگاه تمام می‌کند!؟
صفحه بندی مزین به تصویر نویسنده هم خوب بود هم ناخوب!؟ در برخی صفحات روی فونت صفحه تاثیر داشت، البته کتاب پیروی از سایز فونتی یکسان خاصی نیز نداشت.
سهیل برزگر
۱۴۰۲/۱۱/۶
به نظر من تنها ویژگی کتاب کوتاه و جمع و جور بودن آن است.
این همه خلاصه نویسی باعث شده که نویسنده در تفهیم‌ موضوعاتی که انسجام محکمی نداشت و دائم از شاخه‌ای به شاخه‌ای دیگر می‌پرید ناکام بماند. محتوای کتاب چندان عمیق نیست ولی تا حدودی مفیده
برای خواندن پیشنهاد می‌شود چون وقت زیادی از شما نمیگیرد
عارفه
۱۴۰۲/۸/۲۱
از نظر کم بودن مطالب، کتاب خوبی هست میشه در یک روز همه را تمام کرد ولی اکثر این جملات در کتاب هنر رندانه رویکرد غیر معمول به زندگی اثر مارک منسون وجود داره و به نظرم ارزش خواندن را داره و کتاب فوق العاده تاثیر گذاری هست و برای هر کلمه یا جمله تعریف عمیقی داره که قابل درک هست
نگار
۱۴۰۲/۹/۳۰
کتاب خوبیه، تو این دنیای پر مشغله ادم رو به خودش میاره، نوعی تفکر ودید واقع بینانه به آدم میده
یه نقد هم اینکه کاش در کنارش اثر معنویات و امیدواری روهم یادآور میشد
چون واقعیت‌های زندگی به اندازه کافی ترسناک و استرس زا هستند
Mohamad Pourshahab
۱۴۰۳/۱/۱۸
با توجه به روان بودن فهم مطلب، میتوان از حرکت موجود کوچکی برای آرزو و یا هدف بزرگی که در زندگی خیلی‌ها پیش میآید بهترین راه نترسیدن و داشتن اعتماد به نفسی که استوار بر ایمان باشد انتخاب کرد.
MiLaD Pashaei
۱۴۰۲/۱۲/۹
سلام. در مجموع کتاب خیلی خوبی هست برای دوستانی که دید عمیقی دارن به مسائل. ولی نه نظرم عوض شد. اصلا خوندن این جملات به صورت سطحی هم تاثیرگذار میتونه باشه. با تشکر از کتابراه
هژیر محمدلاوی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این کتاب برای کسانی که میخواهند با کتاب‌های کوچک شروع کنند توصیه میشود، و همچنین برای خواندنش یک روزهم زیاده تو بیست دقیقه بخوانیدش ارزشمنده!
ایدا قلی زاده
۱۴۰۳/۱/۹
این کتاب در رابطه با این موضوع هست که از مسیر رسیدن به اهداف لذت ببرید بدون اینک به نتیجه آن توجه کنید.. پیشنهاد به خواندن!
امیرارسلان
۱۴۰۳/۱/۷
سلام عالی بود از وقتی شروع به خواندن این کتاب کردم زندگی بهتری دارم به نکات ظریفی اشاره کرده بود و برای من خیلی مفید بود ممنون از شما
حسین سیرتی
۱۴۰۲/۹/۱۹
سلام
نویسنده سعی دارد کلمات جدید از خود بسازد و خلاقیت بخرج دهد ولی در این کار موفق نبوده است، این کتاب از یک دلنوشته هم ضعیف تر است...
احسان عسکری زاده
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتابی از فاطمه داداشی درباره روش‌های زندگی ولی نتوانسته مخاطب را به چالش بکشد واو را۱۰۰ در ۱۰۰ راضی نگه دارد ۶
Hamide Forooghi
۱۴۰۲/۱۲/۳
جملات کلی و پر طمطراقه ولی مثل کتاب های روانشناسی زرد میمونه. یک بار خوندنش خالی از لطف نیست ولی چندان چنگی به دل نمیزنه
سیدابراهیم حسینی
۱۴۰۲/۹/۱۲
کتاب خوبی مثله این که ما به این بلوغ فکری وعقلی وکلامی رسیده باشیم و درک درست ازاین مطالب زیبا وپند امیز داشته باشیم
ناهید
۱۴۰۲/۸/۱۷
کتابی کوتاه که آدمو به فکر فرو میبره همشو میشه تو یه روز خوند ولی تو یه روز نمیشه بهش عمل کرد
مریم کریمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
پندهای خیلی جالبی در این کتاب عنوان شده همه کاربردی و مهمه و در زندگی روزمره خیلی لازمه
مشاهده همه نظرات 52

راهنمای مطالعه کتاب پنددانه‌های زندگی

برای دریافت کتاب پنددانه‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.