معرفی و دانلود کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

عکس جلد کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر، مجموعه‌ای از پانزده داستان‌ کوتاه از نویسنده‌ی یهودی - آمریکایی، برنارد مالامد است. او که یکی از بهترین نویسندگان داستان کوتاه است و یکی از مجموعه داستان‌هایش با نام «بشکه‌ی جادویی» برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب شده، شخصیت‌هایی رنجور و تیره‌روز را به تصویر می‌کشد که چاره‌ای جز ادامه‌ی زندگی ندارند.

درباره‌ی کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

برنارد مالامد ( Bernard Malamud) یکی از بهترین نویسندگان آمریکایی در حیطه‌ی داستان کوتاه است. او به همراه فیلیپ راث و سال بلو، مثلث طلایی نویسندگان یهودی ادبیات آمریکا را تشکیل می‌دهند. مالامد در سال 1914 در بروکلین متولد شد. ساختمان‌های پست بروکلین، بقالی دلگیر پدرش، رنج‌هایی که در این شهر متحمل شده، همه و همه در کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر، بازتاب پیدا کرده‌اند. دوران کودکی او سرشار از محرومیت بود؛ خانه‌ای بدون کتاب و مجله و پسربچه‌ای که تنها دلخوشی‌اش گوش سپردن به صدای پیانوی دیگران در روزهای یک‌شنبه بود. خودکشی مادرش ضربه‌ی روحی دلخراشی برای مالامد بود و بسیاری از زنان دلگیر و غمگین داستان‌هایش، الگویی از مادرش هستند.

برنارد مالامد در اورگان، ورمانت و ایتالیا زندگی می‌کرد و درباره‌ی آن‌ شهرها نیز می‌نوشت؛ اما نیویورک، همان‌جایی که در آن بزرگ شد و بیشتر عمرش را گذراند، در داستان‌هایش نقش اصلی را ایفا می‌کند. نیویورک تخیل او را برانگیخت و ذهن مالامد را با انبوه کفاشان، دست‌فروشان، خیاطان، بقالان و... آشنا کرد. مالامود در بروکلین بزرگ شد، تحصیل و کار کرد و اولین داستان‌های خود را در دهه‌ی 1940 منتشر گرداند. پس می‌توان گفت که فضاسازی بیشتر داستان‌هایش در مجموعه کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر، بر پایه‌ی شهر نیویورک است.

مالامد بیشتر از منظر اخلاقی به شهر نیویورک نگاه می‌کند. از نظر او نیویورک مانند دانشگاهی است که در آن مفاهیم اخلاقی و معنوی آموزش داده می‌شوند و مردم بعد از وارد شدن به آن‌جا، از لحاظ اخلاقی آگاه می‌گردند. زبان کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر، شاعرانه است و داستان‌های اخلاقی آن، هاوثورن و کافکا را به خاطر خوانندگان می‌آورد.

معرفی و دانلود کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

بیشتر داستان‌های کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر، حول محور شخصیت‌های بدشانس و تیره‌بختی است که محکوم به مبارزه و شکست خوردن هستند؛ شخصیت‌هایی که می‌خواهند زندگی جدیدی را شروع کنند و هر بار با دیدن نوری در تاریکی، امید به زندگی‌شان بازمی‌گردد؛ اما به‌سرعت ناامید می‌شوند. سرنوشت و شرایط، زندگی آن‌ها را محصور کرده است و بدتر از همه، این شخصیت‌ها از هر دنیایی جدا شده‌اند.

همانطور که اشاره شد، برنارد مالامد یهودی است و داستان‌هایش در فضایی یهودی اتفاق می‌افتند. یکی از معروف‌ترین داستان‌های او که برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب شد، داستان خمره‌ی جادویی (The Magic Barrel) است. این داستان روایت مردی جوان به نام لئو فینکل است که قصد دارد خاخام شود و با یک دلال ازدواج به نام سالزمن آشنا می‌شود. لئو می‌خواهد با کمک این شخص، همسر آینده‌اش را پیدا کند. در این میان، خاخام آینده ناگهان از میان رؤیاهای خود بیرون می‌آید و متوجه می‌شود که زندگی‌اش را بدون عشق گذرانده است.

از دیگر داستان‌های کتاب، می‌توان به داستان یادداشت‌هایی از یک بانو در ضیافت شام (Notes from a lady at a dinner party) اشاره کرد. مکس آدلر در یک مهمانی شام عاشق کارلا هریس، همسر جوان استاد سابقش می‌شود. آدلر و هریس رابطه‌ی خود را مخفیانه ادامه می‌دهند و کم‌کم به سمت هم جذب می‌شوند. آن دو هر کدام دلیلی برای کشش به دیگری دارند. این بخش از کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر، داستانی معمولی از رابطه‌ی بین دو انسان است که ناامیدانه پی یکدیگر می‌گردند و با وجود یافتن یکدیگر، در ایجاد تعهد مشکل دارند.

داستان‌های کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر، زندگی‌ای را به تصویر می‌کشند که با وجود آکندگی از درد و رنج و ناامیدی، ارزش زیستن را دارد. برنارد مالامود به محض ورود به صحنه‌ی ادبی، با منفی‌گرایی و نهیلیسم حاکم بر ادبیات آن دوران مخالفت کرد و با آثارش، به این جریان واکنش نشان داد. برای مثال شخصیت اصلی داستان خنگ‌ها اول (Idiots First)، مندل، فرد یهودی مسنی است که اطمینان دارد خواهد مرد. او به‌دنبال 35 دلار پول می‌گردد تا پسر خود را که از نظر ذهنی معلول است، به نزد عمویش در کالیفرنیا بفرستد. در پایان این داستان، امید دوباره به زندگی مندل بازمی‌گردد و او معنی انسان بودن را می‌فهمد.

نکوداشت‌های کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

  • برنارد مالامد یکی از بهترین داستان‌نویسان آمریکایی این قرن است. (نیویورک تایمز)

  • کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر مانند جواهری درخشان است که بازتاب نور بر هر قسمت آن، شکوهی متفاوت را می‌نمایاند. داستان‌های کتاب سؤالاتی بی‌انتها را در ذهن خواننده مطرح می‌کنند. (نیوزدِی)

  • نویسنده‌ای پیدا کرده‌ام که از هر داستان‌نویس دیگری، حتی از خودم، بهتر است. باید به کتابخانه بروی و کتابی از برنارد مالامد بگیری! (فلانری اوکانر)

کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر را به دوست‌داران داستان‌های کوتاه نویسندگان معاصر آمریکایی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر می‌خوانیم

هِکت، کلاً، همیشه دیر می‌رسید.

یک شب از صدای باران بر پنجره‌اش بیدار شد و به فکر زن جوانش افتاد در قبر خیسش. چیز تازه‌ای بود؛ چون سال‌ها به او فکر نکرده بود و حالا حس خوبی پیدا نکرد. زنش را در قبرِ روباز دید، باریکه‌های آب از هر طرف سرازیر شده بود و سلیا، که هکت با اختلاف سنی زیادی با او ازدواج کرده بود، روی خاکی که خیس و خیس‌تر می‌شد تنها افتاده بود. پای قبرش گل‌های زیادی نبود، با اینکه هکت قول داده بود تا ابد هوای قبر را داشته باشد.

در این افکار و خیالات، شاید برای اینکه روی زنش را با روپوشی پلاستیکی بپوشاند، توی قبرستان، زیر درخت‌های خیس را گشت، ولی قبر او را پیدا نکرد. در خواب ‌و خیالش، سنگ قبرها اسم نداشتند، ردیف نداشتند، شماره نداشتند و با اینکه ساعت‌ها گشت، چیزی نمی‌دید جز خود خیسش را. قبری در کار نبود. چطور می‌شود روی زنی را پوشاند که جایی که قرار است باشد، نیست؟ این زن، سلیا بود.

فردا صبح هکت بالاخره خودش را از رختخواب بیرون کشید و با قطار زیرزمینی، راهی جاماییکا شد تا سر قبر زنش برود. سال‌ها بود به این گورستان نرفته بود، که البته با درنظرگرفتن مسائل گذشته، نکته‌ی تعجب‌آوری برای هیچ‌کس نبود.

فهرست مطالب کتاب

باران بهاری
بقالی
زندگی ادبی لبن گلدمن
اینجا دیگه عوض شده
خمره‌ی جادویی
عزادارها
کتاب‌خوانی در تابستان
دلت بسوزد
معذرت‌خواهی
مرگ من
آسانسور
کفش‌های خدمتکار
خنگ‌ها اول
یادداشت‌هایی از یک بانو در ضیافت شام
قبر گمشده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-964-369-948-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

النازازاد
۱۴۰۳/۲/۷
خدمت شما که عرض کنم، که از لحاظ نثر و نگارش عالی بود روان، بعضی داستاناش واقعا تاثیرگذار و کمی باعث ناراحتی و همزاد پنداری با شخصیت‌های داستان میشه که معمولا از افراد قشر پائین جامعه هستند بنده معمولا این حس با خواندن رمان‌هایی که دوست دارم بدست میارم، در کل خوندنش خالی از لطف نیست، امیدوارم لذت ببرید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر

برای دریافت کتاب کفش‌های خدمتکار و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.