معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker

عکس جلد کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker

ناتان اوکت در کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker روش ساخت بازی از طریق برنامه‌ی Game Maker Studio را به شما آموزش می‌دهد. این برنامه، نیازی به زبان برنامه‌نویسی ندارد و امکان ایجاد ساخت بازی‌های متنوع با ساده‌ترین روش را برای شما ایجاد می‌کند.

درباره‌ی کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker

کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker (Gamemaker Essentials) تألیف ناتان اوکت (Nathan Auckett) در سال 2015 منتشر شد. این کتاب به شما می‌گوید که چگونه با ساده‌ترین روش‌ها و به‌کارگیری مجموعه‌ای از مهارت‌های پایه‌ای، بازی خودتان را به‌راحتی خلق کنید. این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه از برنامه‌ی GameMaker استفاده کنید و به واسطه‌ی آن هر بازی‌ای که آرزویش را دارید بسازید. اما برای رسیدن به این مهم، ابتدا نیاز دارید اطلاعات کلی و دقیقی از این برنامه کسب کنید. اینکه چگونه می‌توان با این برنامه کار کنید و در راستای پروژه‌های هیجان‌انگیزتان از آن بهره ببرید. این برنامه که در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار است و بسیاری از خالقین بازی‌های ویدئویی و گرافیکی از آن استفاده می‌کنند، ممکن است برای افراد تازه‌کار که آشنایی دقیقی با چنین برنامه‌ای ندارند، کار با محیط آن دشوار به نظر برسد. اما نگران نباشید چون این کتاب قرار است تمام چالش‌های احتمالی شما را پوشش دهد.

اگر هیچ آشنایی‌ای با برنامه‌ی GameMaker ندارید، نگران نباشید. ناتان اوکت به‌عنوان یکی از متخصصان این حوزه با گردآوری مطالب کاربردی و همچنین ریتم بالای آموزشی، به شما مسیری دقیق از آنچه باید فرا گیرید را ارائه می‌دهد. داده‌هایی که به شما کمک می‌کند کلیدواژه‌های کلی این برنامه را بیاموزید و در ادامه در جهت ساخت یک پروژه‌ی حرفه‌ای آنان را به کار بگیرید. البته باید این نکته را گوشزد کرد که این کتاب برای کسانی‌ست که از پیش با «ساخت بازی» آشنایی دارند. در واقع این کتاب قرار نیست به شما از ابتدا بگوید چگونه می‌توان یک بازی را ساخت، بلکه به شما فقط کار با برنامه‌ی GameMaker را آموزش می‌دهد.

در همان فصول ابتدایی کتاب، ناتان اوکت به شما یاد می‌دهد چگونه از ابزارهایی چون «اسکریپت» و شیدرز» در این برنامه استفاده کنید و هرکدام از این‌ها به چه کاری می‌آیند. اوکت به شما توضیح می‌دهد در این برنامه چگونه می‌توانید طرح خود را به واسطه‌ی ابزارهایی که در برابرتان وجود دارد به زبان انیمیشن تبدیل کنید و در شخصیت‌های خود حرکت و خصیصه‌های رفتاری شکل دهید. ناتان اوکت با یاد دادن زبانِ این برنامه، راه را برای‌تان باز می‌کند تا تمام فرایندهای ساخت یک انیمیشن را، از ایده تا اجرا، در همین برنامه‌ی تخصصی پیش ببرید. چون این برنامه به شما ابزارهایی می‌دهد که زمان پروژه‌تان را بسیار کوتاه‌تر خواهد کرد.

کتاب پیش رو توسط محمدرضا شیروانی ترجمه شده و انتشارات نبض دانش آن را منتشر کرده است.

کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که پیش‌تر در زمینه‌ی ساخت بازی تجربه کسب کرده‌اند و همچنین گرافیست‌ها پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker می‌خوانیم

Sprites را می‌توان به عنوان تصاویر بارگیری‌شده در GameMaker به منظور ایجاد ویژگی‌های بصری در یک بازی یاد کرد. به عنوان مثال، یک بازیکن انیمیشن به طور معمول از یک یا چند sprite بارگذاری می‌شود که در اغلب موارد به صورت یک تصویر تکی یا مجموعه‌ای از انیمیشن‌هایی می‌باشد که متشکل از چندین تصویر است. این تصاویر می‌تواند هر چیزی را شامل شود از یک دیوار گرفته تا یک شخصیت در حال پریدن از ارتفاع. Sprites به طور معمول در اینترنت، به ویژه در سایت‌های توسعه بازی، قابل دانلود هستند. درواقع به صورت ساده‌تر می‌توان Spritesها را تصاویر آماده برای استفاده در پروژه معرفی کرد. درواقع فقط به یک شرکت بازی‌سازی خاصی تعلق ندارند و می‌شود در برنامه‌های مختلفی آن‌ها را یافت. یک sprite می‌تواند شامل هر تصویری باشد. لازم نیست اندازه یا فرمت خاصی داشته باشد. به سادگی باید وارد یا ایجاد شده و اگر نیاز باشد، حتی می‌تواند به عنوان پس‌زمینه نیز مورداستفاده قرار گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی GameMaker
فصل دوم: شروع به کار
فصل سوم: مدیریت منابع
فصل چهارم: اشیا
فصل پنجم: زبان برنامه‌نویسی
فصل ششم: Sprites
فصل هفتم: ساخت یک بازی قدم به قدم
فصل هشتم: رفع اشکال
فصل نهم: تنظیمات بازی و خروجی گرفتن از بازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker
نویسنده
مترجممحمدرضا شیروانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-600-8871-32-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker

برای دریافت کتاب کلید مهارت ساخت بازی با Game Maker و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.