معرفی و دانلود رایگان کتاب کمال نرگس: زندگینامه‌ی نرگس نمازی، همسر شهید کامل حقیقت

عکس جلد کتاب کمال نرگس: زندگینامه‌ی نرگس نمازی، همسر شهید کامل حقیقت
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمال نرگس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمال نرگس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمال نرگس: زندگینامه‌ی نرگس نمازی، همسر شهید کامل حقیقت

کتاب کمال نرگس نوشته‌ی زهرا حقی و عصمت مدبر است و در آن داستان زندگی «نرگس»، همسر شهید «کامل حقیقت»، روایت می‌شود. کلمه‌ی کمال در عنوان کتاب ایهام زیبایی دارد: یکی اسم شهید و دیگری به کمال رسیدن. در این کتاب دفاع مقدس، علاوه بر همسر شهید داستان‌هایی را از زبان پسر و مادر شهید می‌خوانیم.

درباره‌ی کتاب کمال نرگس

کتابی که پیش روی شماست، زندگینامه‌ی همسرِ شهید کامل حقیقت است. زهرا حقی و عصمت مدبر در ابتدای کتاب کمال نرگس توضیح داده‌اند که نام شهید در شناسنامه «کامل» ثبت شده؛ اما در فرهنگ آذری‌زبان‌ها نام کامل هم‌معنی کمال در فرهنگ فارسی است. همکاران فارسی‌زبانِ شهید او را با نام کمال صدا می‌زدند و از همین روی، در عنوان اصلی کتاب برای ایجاد ایهام از نام کمال استفاده شده است.

کتاب کمال نرگس شش فصل دارد. در فصل اول به کودکی همسر شهید، نرگس نمازی، پرداخته می‌شود. شهید کامل حقیقت و نرگس نمازی در پایان فصل اول کتاب با یکدیگر ازدواج می‌کنند. فصل دوم شرح زندگی مشترک کمال و نرگس و سپس شهادت کمال است. فصل سوم از زبان پسر شهید در زمان کودکی و هنگام شنیدن خبر شهادت پدرش روایت می‌شود. در فصل چهارم نیز راوی اصلی کتاب کمال نرگس یعنی همسر شهید بازمی‌گردد و داستان زندگی خود را بعد از شهادت همسرش تعریف می‌کند. در فصل پنجم، بار دیگر پسر شهید راوی‌ست و از بیماری دختر خانواده و سختی‌هایی که تحمل‌ کرده‌اند می‌گوید. فصل ششم از زبان مادر شهید است که عاوه نام دارد؛ مادر دو شهید مفقود‌الاثر که سال‌هاست انتظار دیدن پیکر فرزندانش را می‌کشد..

زهرا حقی و عصمت مدبر سعی کرده‌اند با روایت کتاب از زبان شخصیت‌های مختلف، خواننده را با پیچ‌وخم‌های زندگی خانواده‌ی شهید آشنا و آن‌ها را با داستان زندگی شهید همراه کنند. در پایان کتاب عکس‌های شهید کامل حقیقت و دیگر اعضای خانواده آمده. انتشارات آقاپور با همکاری خانه‌ی داستان چوک،‌ کتاب کمال نرگس را به انتشار رسانده‌ است.

کتاب کمال نرگس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی دفاع مقدس و زندگی خانواده‌ی شهدا علاقه دارید، کتاب کمال نرگس برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب کمال نرگس: زندگینامه‌ی نرگس نمازی، همسر شهید کامل حقیقت می‌خوانیم

باورم نمی‌شد که این جدایی تمام شده است! از لابه‌لای بوس و بغل همراهان نگاهی به کامل انداختم ؛ سرش پایین بود، خجالت می‌کشید نگاهم کند؛ ولی از احوالش معلوم بود که خوشحال است؛ این را از چشم‌هایش فهمیدم که در عین نجابت می‌خندید!

فردای آن روز با عاوه و مهدی به بازار رفتیم. دوباره کامل را دیدم؛ خیلی خوشحال بود؛ در جمع بودیم و حرفی باهم نمی‌زدیم؛ اما ریزریز می‌خندیدیم و سلیقه‌مان در خرید خیلی به‌هم نزدیک بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول؛ کمال، نرگس کودکی
فصل دوم کمال، نرگس جوانی
فصل سوم؛ کمال، حسن بابای من
فصل چهارم؛ کمال، نرگس فاطمه هدیه خدا
فصل پنجم؛ کمال، حسن مریم
فصل ششم؛ کمال عاوه چشم انتظار
عکس‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمال نرگس: زندگینامه‌ی نرگس نمازی، همسر شهید کامل حقیقت
نویسنده،
ناشر چاپی آقاپور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-622-5355-04-0
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کمال نرگس

Ahmad
۱۴۰۲/۵/۱۵
با سلام سبک روایت داستان بسیار شیرین است و در مجموع به چند بخش جذاب تقسیم بندی می شود. بخش اول روایت زندگی نرگس و خانواده اش است که در این بخش به دلیل زندگی ساده و بی ریایی که دارند و ماجراها و داستان های کودکی بسیار زیبا است و در این قسمت نرگس بیشتر با مادربزرگ و خانواده دایی خودش و خانواده خودش و درگیر است در این دوره از زندگی نرگس به بازی های کودکانه و گشت و گذار سپری می شود و کم کم که بزرگ تر می شود نسبت به پسر دایی خودش کامل حس خوبی پیدا می کنند و بلع. از ازدواج برادرانش همسران آن ها دایم بابت این موضوع سربه سر نرگس می گذارند بخش دوم داستان ازدواج نرگس و کامل است که این بخش هم بسیار شیرین و زیباست و بعد خانواده دایی که به تهران رفته اند آن ها هم به تهران می. روند و در خانه دایی زندگی می کنند و بعد کامل درگیر مبارزات با نظام شاهنشاهی می شود و بعد از پیروزی انقلاب درگیر کالر نجاری می شود و کارگاه نجاری می زند و بعد به سپاه می پیوندد بعد از پیوستن به سپاه زندگی آن ها تغییر می کند در ابتدا که کامل درگیر آموزش به بسیجی ها می شود و بعد به قم برای دوره عقیدتی می رود و بعد دوباره به تهران برمی گردد و این بار اصرار می کند که به جبهه برود. قسمت سوم رفتن به جبهه است در این قسمت کامل چندین بار به جبهه می رود. و نرگس دلش نمی. خواهد کامل شهید بشود و بالای سر بچه هایش باشد و در آخرین بار که می آید خبر بچه دار شدن بچه چهارم را می شوند و بعد از چند ماه که دوباره به جبهه می رود برادر کوچکتر کامل یعنی میکاییل شهید می شود که شهادت برادرش شوق شهادت را در او بیشتر می کند و بار آخر که به جبهه می رود و دیگر خبری نمی شود تاخیر شهادت کامل می آید و بعد از یک سال نرگس با برادر کامل ازدواج می کند
همایون عطاران
۱۴۰۲/۵/۲۸
با سلام این کتاب به صورت دلنشینی روایت شده است و چون به زندگی مردم بسیار نزدیک است به دل می نشیند. این داستان روایت همسر شهید کامل حقیقت است که ماجرای زندگی شهید را از زبان همسرش روایت می کند که نویسنده توانسته روایت را بسیار جذاب تعریف نماید. داستان در چند بخش روایت شده است بخش اول کودکی نرگس و اش پسر دایی کامل است و بخش بعد ازدواج و رفتن به تهران است در این بخش کامل به شغل نجاری میپردازد و سعی در فراهم اوردن زندگی راحت دارد تا انقلاب می شود و وارد سپاه می شود و بعد از نسکلات فراوان به جبهه می رود و بعد از چندین عملیات خبری از او نمی شود تاخبر شهادت او می اید و یک سال بعد نرگس با برادر کامل ازدواج می کند و ماجراهای این بخش هم خواندنی هستند و داستان با بزرگ شدن فرزندان کامل به پایان می رسد
زهرا کریمی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
با توجه به اینکه رایگان هستش، خیلی کتاب خوبی بود
چند فصل اول از زبان همسر و فصل‌های بعدی از دیدگاه پسر و مادر شهید روایت شده که خیلی جذاب شده
خیلی دوستش داشتم
فقط عکس‌های آخر کتاب، اگر در هر صفحه یک یا دو عکس میذاشتن بهتر بود
الان ۹ تا عکس تو یک صفحه ست با زوم کردن هم کیفیت میاد پایین و همه چیز مات دیده میشه
م ن
۱۴۰۲/۵/۱۶
کتاب خوبی بود ساده روایت شده بود فقط یه ستاره کم کردم چون در حوزه دفاع مقدس از زبان همسران شهید، کتابهای بسیار بهتری هم خونده بودم و یه جورایی با اونا مقایسه کردم (مثل یادت باشه، گلستان یازدهم، ساجی و.. که همه رو هم کتابراه داره). وگرنه کتاب خوبی بود و از خوندنش لذت بردم.
ستاره
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
خداوند به همگی خانواده‌های شهیدان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت بفرماید ان شاالله. رحمت و رضوان پروردگار نثار روح تمامی شهدا خصوصا این دو شهید و پدر و مادر آنان که در سال‌های اخیر از دنیا رفته‌اند و دخترش مریم حقیقت. روح همگیشان شاد.
رضا
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سلام خدمت نویسنده محترم. کتاب کمال نرگس بسیار زیبا بود من با نرگس خانم بسیار گریه کردم انگار که داشتم باهاشون زندگی میکردم. واقعا ما مدیون خون شهدا و به خصوص مدیون خانواده‌های شهدا هستیم. واقعا خسته نباشید.
محمد پهلوان
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتاب فوق العاده زیبا و پرکشش درباره زندگی بزرگ مردان و شیر زنانی که با فداکاری‌های بی چشمداشت امنیت و اسایش هموطنانشان را فراهم کردند. با خدا معامله کردند و چه پر سود بود.
خوش به سعادت کامل، میکاییل، عاوه، رسول، نرگس
امید پایدار
۱۴۰۲/۴/۲۸
من کسی هستم که واقعا از لحاظ اعتقادی........ بماند با این کتاب حالم عوض شد بارها گریه کردم همین حالا هم.... این همه انسانیت واقعا قابل تقدیره واژه آیی این همه بزرگی رو نمیتونه توصیف کنه
ساحل ایرانی
۱۴۰۲/۸/۳۰
سلام. واقعا عالی بود توصیه میکنم حتما مطالعه کنید. طوری نوشته شده که وقتی میخونی تصویرش هم تو ذهنت میاد انگار داری فیلم میبینی با همه جزئیات.
لطفا از زندگینامه شهدا بیشتر بذارید رایگان
فاطمه مالکی
۱۴۰۲/۴/۲۶
سلام شرح زندگی شهدا با همه تلخی زیباست تهیه این کتابهای سختی میسر است چون خانواده شهدا در بیان خاطرات اذیت میشن ممنون از پشتکار و زحمت نویسنده و کتابراه
بنده خدا
۱۴۰۲/۵/۲۱
قلم نویسنده این کتاب بسیار شیرین و دلنشین است نویسنده با دیدی زیبا کتاب را شروع می‌کند و در نهایت به پایان می‌رساند که باعث گیرایی بیشتر این کتاب است
زهره جعفری
۱۴۰۲/۵/۲۰
خیلی قشنگ؛ ‌ای کاش کسانی که در این دوران بوده آمد و الان فراموشش گرفته‌اند و برای مال دنیا هر کاری می‌کنند‌کمی به خود بیایند؛ دنیا آمدن رقیه خیلی تلخ بود
Mary
۱۴۰۲/۵/۱۳
کتاب تقریبا خوبی است ولی نویسنده جز به جز زندگی نرس رو توضیح داده که برای مخاطب خسته کننده است بعلاوه فونت ریزش هم از ایرادات کتاب هست
𝓶𝓮𝓱𝓻𝓲
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
نمیتونم تایپ کنم... چقدر سنگین.. قشنگ... تلخ... و در عین حال شیرین بود...
سمیه ممبینی
۱۴۰۲/۵/۱۶
کتاب خیلی زیبا نوشته شده و موقع خوندن شوق زیادی برای ادامه دادنش داری
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب کمال نرگس

برای دریافت کتاب کمال نرگس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.