معرفی و دانلود کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی

عکس جلد کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی

کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی آموزه‌هایی سرراست و کاربردی در خصوص شیوه‌های تربیت فرزندان سه تا شش‌ساله را ارائه می‌دهد. زهرا جمالی در این کتاب با معرفی مهارت‌های حرکتی، گفتاری، شناختی و اجتماعی کودکان، به والدین کمک می‌کند تا این توانایی‌ها را به بهترین شکل در کودک پرورش دهند. این کتاب هرآنچه را که برای تربیت فرزندانی، سالم، شاد و موفق نیاز است، در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی

یافتن روش‌های درست فرزندپروری مهم‌ترین دغدغه‌ی والدین است. پدرها و مادرها باید در هر مرحله‌ی سنی و رشدی، نیازهای بنیادین فرزند خود را شناسایی و درجهت یافتن بهترین پاسخ اقدام کنند. زهرا جمالی با تألیف کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی، راهکارهای تربیت فرزندان سه تا شش سال را گردآوری کرده است. والدین با مراجعه به این کتابچه‌ی راهنما، نوع برخورد متناسب با کودک در هر موقعیت را فرا می‌گیرند و گام‌های بزرگی در جهت پرورش استعدادهای فرزند خود برمی‌دارند.

امروزه با بمباران اطلاعاتی و فراوانی منابعِ چاپی و اینترنتی درخصوص فرزندپروری، انتخاب یک شیوه‌ی صحیح و کارآمد کار سختی است. روش‌های والدگری در برخی منابع مشخصاً با هم در تعارض هستند. بهتر است به‌جای خواندن منابع متمایز و سردرگمی در دریای بی‌کران اطلاعات، به منبعی معتبر متوسل شویم و یک رویکرد واحد را پیش بگیریم. کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی در دو بخش کلی، دو مرحله از رشد کودک را مدنظر قرار می‌دهد؛ نخست مرحله‌ی رشدی یا تحولی و دیگری مرحله‌ی رفتاری.

معرفی و دانلود کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی

زهرا جمالی بخش رشدی را در سه بازه‌ی زمانیِ سه تا چهار سال، چهار تا پنج سال و پنج تا شش سال بررسی می‌کند. چهار مهارت نیز در این فواصل زمانی واکاوی می‌شود: مهارت‌های حرکتی، گفتاری، هیجانی-اجتماعی و شناختی. ضمن بررسیِ این ویژگی‌ها در کودک‌، بازی‌های مناسبِ هر بازه‌ی سنی نیز پیشنهاد می‌شود. در آخر، چک‌لیستی از توانایی‌های لازم عنوان شده است که والدین با مراجعه به آن می‌توانند کودک خود را ارزیابی کنند و مهارت‌های او را ارتقا دهند.

در فصل دومِ کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی، مرحله‌ی رفتاری موشکافی می‌شود. در این قسمت، به بررسی ویژگی‌ها و مهارت‌های رفتاری کودکان سه تا شش سال پرداخته شده است. سنین پیش از دبستان مهم‌ترین بازه‌ی زمانی در یادگیری و رشد شخصیت کودک هستند. بنابراین تربیت و آموزش در این سنین بیشترین تأثیر را به دنبال خواهد داشت. کودک پس از شش‌ سالگی وقایع مهم زیادی را در زندگی تجربه می‌کند؛ اتفاقاتی مثل جدا شدن از والدین، رفتن به مدرسه، پیدا کردن دوست و قرار گرفتن در اجتماعی بزرگ‌تر. ازاین‌رو سه تا شش سالگی بهترین زمان برای یادگیری تمام مهارت‌هایی است که در مواجهه با این اتفاقات جدید به کودک کمک می‌کنند. در این بخش همچنین انواع سبک‌های فرزندپروری برشمرده می‌شود: فرزندپروری مستبد، مقتدر، سهل‌گیر و غافل یا طردکننده. سپس با نگاهی جزئی‌تر تفاوت دیدگاه بین دو والد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی با طرح موقعیت‌های فرضی، نحوه‌ی برخورد صحیح را به والدین پیشنهاد می‌کند. زهرا جمالی در این اثر از اضطراب جدایی، اعتمادبه‌نفس کودک، دروغ‌گویی، ترس، رفتارهای پرخاشگرایانه و... صحبت کرده و راه‌حل‌های خود را بیان می‌کند. کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی به کوشش انتشارات نسل یاسان به چاپ رسیده است.

کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان اصلی این کتاب، والدینی هستند که برای تربیت فرزندانِ 3 تا 6‌ساله‌ی خود به دنبال راهنمایی خوب می‌گردند.

با زهرا جمالی بیشتر آشنا شویم

زهرا جمالی دارای مدرک کارشناسیِ روان‌شناسی بالینی و کارشناسی‌ارشدِ روان‌شناسی عمومی است. او به‌عنوان معاون طرح فرزندپروری مؤثر پیش از تولد تا بلوغ و درمانگر حوزه‌ی کودک در مرکز مشاوره‌ی یاسان فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی می‌خوانیم

کودکان از حدود سه‌سالگی شروع به گسترش روابط اجتماعی خود و یافتن دوست می‌کنند. ابتدا به‌آرامی و بی‌آنکه مستقیماً وارد بازی سایر کودکان شوند، با اسباب‌بازی‌هایشان بازی می‌کنند. کم‌کم به سایر بچه‌ها نزدیک می‌شوند و سعی می‌کنند با آن‌ها دوست شوند. تفاوت‌های فردی در این زمینه اثرگذار است. ممکن است بعضی از بچه‌ها زودتر با دیگران گرم بگیرند و بعضی به زمان بیشتری برای دوست شدن و برقراری ارتباط نیاز داشته باشند. کودکان در حین بازی توانایی‌هایی مانند تقسیم کردن، رعایت نوبت، همکاری با دیگران، گوش دادن به سایر کودکان و در نظر گرفتن دیدگاه بقیه‌ی افراد گروه را یاد می‌گیرند و این امر باعث بهبود روابط دوستی در حال و آینده می‌شود. در سه‌سالگی، آن‌ها هنوز توانایی اشتراک‌گذاری وسایل خود با دیگران را به طور کامل ندارند و نمی‌توان توقع داشت که این کار را انجام دهند. در حدود پنج‌سالگی، کودکان حاضر می‌شوند لوازم خود را با دیگران تقسیم کنند. دوستی‌ها در سه‌سالگی مبتنی بر جنسیت نیست و کودکان با هرکس که احساس نزدیکی کنند دوست می‌شوند. در‌حالی‌که کمی بعد، در سال‌های پیش‌دبستانی، این دوستی‌ها بیشتر براساس جنسیت است و ممکن است این عبارت را زیاد بشنویم: «پسرا با پسرا، دخترا با دخترا.» اما آیا همیشه کودکان طبق همین روال و به‌راحتی دوست می‌شوند؟

گاهی والدین از اینکه کودکشان خجالتی است، تنها بازی می‌کند یا با هم‌بازی‌هایش دعوا می‌کند گله دارند. به یاد داشته باشید حتی بزرگ‌سالان نیز ممکن است فرایند دوست‌یابی را به‌طور کامل یاد نگرفته باشند؛ پس طبیعی است که کودکان نتوانند کاملاً انتظارات ما را در دوست‌یابی برآورده کنند. باید از کودکان انتظاری واقع‌بینانه و متناسب سن آن‌ها داشته باشیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: بخش رشدی (تحولی)
خلاصه‌ی فصل
سن سه تا چهار سال
1. ویژگی‌های حرکتی
2. ویژگی‌های گفتاری
3. ویژگی‌های اجتماعی هیجانی
4. ویژگی‌های شناختی
بازی‌های پیشنهادی سه تا چهار سال
سن چهار تا پنج سال
1. ویژگی‌های حرکتی
2. ویژگی‌های گفتاری
3. ویژگی‌های هیجانی اجتماعی
4. ویژگی‌های شناختی
بازی‌های پیشنهادی چهار تا پنج سال
سن پنج تا شش سال
1. ویژگی‌های حرکتی
2. ویژگی‌های گفتاری
3. ویژگی‌های هیجانی اجتماعی
4. ویژگی‌های شناختی
بازی‌های پیشنهادی 5 تا 6 سال
فصل دوم: بخش رفتاری
خلاصه‌ی فصل
1. سبک‌های فرزندپروری والدین
الف) سبک فرزندپروری مستبد
ب) سبک فرزندپروری مقتدر
ج) سبک فرزندپروری سهل‌گیر
د) سبک فرزندپروری غافل (طردکننده)
2. تفاوت دیدگاه والدین در فرزندپروری
راه‌حل چیست؟
3. رفتن به مهدکودک
جدا شدن از والدین
4. مدیریت رفتار کودک
الف- توجه مثبت نامشروط
ب- بازی
ج- مدیریت رفتار کودک
مرحله‌ی اول: صحبت کردن با کودک
مرحله‌ی دوم: درخواست کردن درست از کودک
مرحله‌ی سوم: مشخص کردن پیامد
مرحله‌ی چهارم: اجرای پیامد و اقتدار
نکته: استفاده از قانون یک، دو، سه
دوست‌یابی
5. فعالیت‌های فوق‌برنامه
مشکلات شایع رفتاری
الف- دروغ‌گویی
راه‌حل‌های پیشنهادی
ب- غذا نخوردن
ج- مرتب کردن اتاق
د- پرتاب و شکستن
ه- تنها نخوابیدن
و- لباس نپوشیدن
ز- کتک زدن
ح- فحش دادن
ط- ناخن جویدن
ی- ترس
ک- نوشتن تکالیف در سنین پیش‌دبستان
فصل سوم: کودکان با شرایط خاص
طلاق و کودکان
الف) قبل از جدایی
ب) تصمیم قطعی برای جدایی
ج) مسائل بعد از جدایی
د) ازدواج مجدد
تولد فرزند دوم
مرگ والدین یا یکی از نزدیکان
بیماری
منابع
مؤخره‌ی انجمن روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-98066-5-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی

برای دریافت کتاب کودک من 2: راهنمای عملی والدین از سه تا شش سالگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.