معرفی و دانلود کتاب کومبوچا: قارچ معجزه‌گر

عکس جلد کتاب کومبوچا: قارچ معجزه‌گر
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کومبوچا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کومبوچا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کومبوچا: قارچ معجزه‌گر

کتاب کومبوچا، اثری پرفروش به تألیف هرالد و تیتز است. این کتاب اطلاعاتی درباره‌ی قارچ کومبوچا و خواص درمانی آن ارائه می‌دهد و راهنمایی کاربردی درباره‌ی طرز تهیه و نگهداری نوشیدنی کومبوچا، راه‌های ایجاد تنوع در طعم و افزودنی‌های گیاهی برای افزایش خواص درمانی آن را در اختیار شما می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب کومبوچا

از کومبوچا، قارچ جادویی دو هزار ساله، چه می‌دانید؟ کومبوچا قارچی خوراکی است که از دوران باستان به جا مانده. تولید و کشت آن بیش از دو هزار سال در آسیا جزو عادات روزمره‌ی مردم روستاها بوده و از نسلی به نسلی دیگر منتقل شده است. این قارچ از طریق مغولستان و روسیه به اروپای غربی راه یافت. قارچ کومبوچا را در چای شیرین کشت می‌دهند و از این طریق شربتی را تولید می‌کنند که به اکسیر معجزه‌گر مشهور است. این شربت منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد آلی به شمار می‌رود، خواص درمانی دارد، رژیم غذایی را متعادل می‌کند و برای تأمین سلامتی مفید است. هرالد و تیتز (Harald W. Tietze) در کتاب کومبوچا (Kombucha: The Miracle Fungus) اطلاعاتی از کومبوچا و نوشیدنی جادویی‌اش گردآوری کرده است و نحوه‌ی تهیه‌ و نگهداری آن را در اختیارتان می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب کومبوچا

دقیق‌تر بگوییم، کومبوچا قارچ نیست، بعضی آن را نوعی گلسنگ می‌دانند. کومبوچا هر چه که باشد، ترکیبی از چندین مخمر و باکتری است. نام آن از کنار هم قرار گرفتن دو کلمه‌ی «کومبو» به معنى خزه قهوه‌اى چاى و «چا» به معنى چاى تشکیل می‌شود. این قارچ به نام‌های عجیبی همچون ژله روسى، اسفنج ژاپنى، قارچ طول عمر و ژله نقرس نیز مشهور است. خواص دارویی آن اولین بار در سال 1920 تحت عنوان مطالعات علمی مورد بررسی قرار گرفت و از سال‌های 1960 به طور جدی‌تر موضوع تحلیل پژوهشگران شد.

بنابر اطلاعات کتاب کومبوچا، این قارچ در هضم غذا موثر است، خون را پاکسازی می‌کند، باعث تقویت سیستم ایمنی و کلیه‌ها می‌شود و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. خواص درمانی که در این کتاب آورده شده، عبارتند از: طولانی کردن عمر، درمان بیماری آبله مرغان، از بین بردن چین و چروک، جلوگیری از ابتلا به سرطان، عقب انداختن یائسگی در زنان و جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو.

کتاب کومبوچا در پنج فصل نوشته شده است. فصل اول به تاریخچه‌ی کومبوچا می‌پردازد و از نقش پررنگی که در فرهنگ کشورهای آسیایی دارد می‌گوید. فصل دوم روش تولید نوشیدنی کومبوچا را به شما آموزش می‌دهد. فصل سوم طرز کار این قارچ و تأثیراتی را که بر بدن می‌گذارد، تشریح می‌کند. فصل چهارم راه‌های ایجاد تنوع در طعم آن را در اختیار شما می‌گذارد و در نهایت، فصل پنجم ارزش درمانی‌اش را برمی‌شمارد.

کتاب کومبوچا اولین بار در سال 1994 منتشر شد و چاپ انگلیسی آن همان ابتدا بیش از صد هزار نسخه در سراسر جهان به فروش رساند. این کتاب توسط سوسن ملکى به فارسی برگردانده و به همت انتشارات ققنوس روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب کومبوچا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به گیاهان دارویی و درمان‌های طبیعی مناسب است.

در بخشی از کتاب کومبوچا: قارچ معجزه‌گر می‌خوانیم

متداول‌ترین برگ‌هایى که براى تهیه کومبوچا به عنوان چاى مصرف مى‌شود، عبارتند از: برگ تمشک، کیالک، سنبل‌الطیب، گزنه، قاصدک، اقطى، برگ توت فرنگى، برگ شاه‌توت، و غیره. چنانچه از مبتدیان کشت کومبوچا هستید، توصیه مى‌کنم از برگ‌هایى که در جوار سطح زمین مى‌رویند استفاده نکنید. برگ‌هاى تمشک و اقطى و کیالک براى شروع کار مناسب است. برگ‌هایى که نزدیک به سطح زمین هستند، گاهى حاوى مقدار زیادى باکترى و میکرب‌اند که باعث کپک زدن قارچ مى‌شود. گرچه بومادران حاوى مقدار زیادى روغن‌هاى فرار است، بکار بردن بیست درصد آن در مخلوط مانعى ندارد. مخلوطى از بومادران، قاصدک، گزنه، اقطى و برگ تمشک به مقدار مساوى مخلوط بسیار خوبى است و طعم عالى دارد.

لازم به تأکید است که کیفیت و میزان درمان گیاهان دارویى به عوامل متعددى از قبیل چگونگى رشد و تازگى برگ‌ها، بستگى دارد. همچنین باید قارچ سالمى داشته باشیم تا چاى خوبى تهیه کنیم. مسائلى نیز در ارتباط با برگ‌هایى که به عنوان چاى از آن‌ها استفاده مى‌شود، وجود دارد. من سال‌هاى زیادى را به کشت انواع گیاهان دارویى پرداخته و به این نتیجه رسیده‌ام که بهترین گیاهان آن‌هایند که در باغچه خودتان به عمل مى‌آید. تمام گیاهان جز معدودى، باید تازه باشد. قاعده کلى این است که به محض برداشت محصول جدید از برگهاى قبلى براى تهیه کود نباتى استفاده شود. نتیجه رضایتبخش، با زمان برداشت محصول رابطه مستقیم دارد. ریشه‌ها و پوسته‌ها معمولاً به مدت طولانى‌ترى قابل نگهدارى‌اند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
مقدمه
1. کومبوچا از کجا آمده است؟
2. خودتان کومبوچا درست کنید
3. قارچ چگونه عمل مى‌کند؟
4. ایجاد تنوع در طعم شربت
5. ارزش درمانى کومبوچا
سخن واپسین
قدردانى
نمایه موضوعى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کومبوچا: قارچ معجزه‌گر
نویسنده
مترجمسوسن ملکی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-311-125-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کومبوچا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کومبوچا

برای دریافت کتاب کومبوچا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.