معرفی و دانلود کتاب یادگیری خلاق و شتابانه: مهارتی که از شما یک ستاره می‌سازد

عکس جلد کتاب یادگیری خلاق و شتابانه: مهارتی که از شما یک ستاره می‌سازد
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری خلاق و شتابانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری خلاق و شتابانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادگیری خلاق و شتابانه: مهارتی که از شما یک ستاره می‌سازد

یادگیری سریع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در دنیای امروز است. کتاب یادگیری خلاق و شتابانه نوشته‌ی عقیل ملکی فر این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید هر چه سریع‌تر مهارت جدیدی را فرا بگیرید و از آن برای پیشبرد اهدافتان استفاده کنید. با کمک این روش آموزش کاربردی، یادگیری در زمان کم و با کیفیتی عالی برای شما اتفاق خواهد افتاد.

درباره‌ی کتاب یادگیری خلاق و شتابانه

توانایی یادگیری همواره یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین ویژگی‌های انسانی است که سبب انجام بسیاری از کارها و پیشرفت در آن‌ها می‌شود. عقیل ملکی در کتاب یادگیری خلاق و شتابانه بر آن است بتواند این مهم را با توصیه‌ی پیشنهاد‌هایی در شما تقویت کند و با آموزش تمرین‌هایی زمینه‌ساز سرعت بخشیدن به مهارت یادگیری‌تان شود.

یادگیری معمولاً به سه شکل تعریف می‌شود؛ اولین تعریف یادگیری عنوان می‌کند که این مهارت درواقع مجموعه‌ای از روش‌های نظام‌مند در پژوهش برای دستیابی به دانش است. در تعریف دوم یادگیری را عمل یا فرایندی می‌دانند که منجر به فراگیری مهارت و دانش شود و در تعریف سوم که دارای یک دید روان‌شناختی از یادگیری است، یادگیری به‌عنوان مهارتی برای بهبود رفتار از راه عمل، آموزش و تجربه به‌شمار می‌رود. در هر سه تعریف، هدف یادگیری که رشد و تعالی است مشخص می‌شود؛ اما نکته‌ای که باید در اینجا به آن پرداخت تفاوت میان آموزش و یادگیری است.

در کتاب یادگیری خلاق و شتابانه نویسنده دو نوع فراگیری را توضیح می‌دهد؛ اول فراگیری نظری یا تئوریک است که بر معلومات و دانش افراد در یک‌رشته می‌افزاید. این نوع فراگیری آموزش نام دارد و این آموزش دانش‌افزاست. دومین نوع فراگیری، عملی است. فراگیری عملی نیازمند تجربه و عمل است. به این نوع، یادگیری می‌گویند و در این روش از فراگیری، شما مهارتی جدید را می‌آموزید. مهارت یعنی یک رفتار آموخته‌شده؛ پس هنگامی‌که شما مهارت جدیدی را یاد می‌گیرید درواقع رفتار جدیدی آموخته‌اید. این دسته از یادگیری را توانش‌افزا می‌گویند و شاخص آن میزان تغییر در رفتار است.

رابطه‌ی بین یادگیری و آموزش نیز بسیار تنگاتنگ است و لازم و ملزوم یکدیگرند. امروزه بسیاری از مهارت‌ها به شکل دانش‌بنیان صورت می‌گیرد و برای پیشبرد اهداف به مبانی علمی نیاز دارند. عقیل ملکی در کتاب یادگیری خلاق و شتابانه می‌افزاید که علم و دانش پیش‌نیاز مهارت یادگیری هستند و باید پس از درک علم به یادگیری مهارت پرداخت. با خواندن این اثر خواهید آموخت که یادگیری از چهار مرحله تشکیل شده است؛ دستیابی، به‌کارگیری، ارزشیابی و بهبود. شما پس‌ازاینکه دانشی را کسب کردید باید آن را د رزمینه‌ی مربوطه به کار بگیرید و با جوانب آن به‌طور کامل آشنا شوید. سپس آن را ارزیابی کنید. زیرا مهارت چیزی نیست که شما بتوانید آن را در دیگران جست‌وجو کنید و در این مرحله ملاک ارزیابی خودتان هستید. در کار ارزشیابی خودتان، شما با جنبه‌های دیگر مهارت یا رفتار آموخته‌شده روبه‌رو خواهید شد و در آخر پس از ارزیابی، تمامی نواقص را برطرف می‌کنید و یا ذهنیت خود را تغییر می‌دهید و پروسه فراگیری مهارت جدید را به پایان می‌رسانید.

نویسنده در کتاب یادگیری خلاق و شتابانه پس از بیان کلیاتی درباره‌ی یادگیری، به نقد شیوه‌های آموزش رایج در کشور می‌پردازد؛ او عنوان می‌کند که بسیاری از سیستم‌های رایج برای آموزش و یادگیری، به‌صورت خشک و بدون خلاقیت طراحی شده‌اند و افراد برای انجام اموری تکراری آماده می‌شوند که این کار در نهایت به فقر نوآوری و نظریه‌پردازی می‌انجامد.

عقیل ملکی نویسنده‌ی کتاب یادگیری خلاق و شتابانه در پاسخ به این سؤال که «چطور باید تمایز بین یادگیری خلاق و یادگیری ماشینی را مشخص کرد؟» عنوان می‌کند هریک از این دو روش ویژگی‌هایی دارند که از یکدیگر متمایزند؛ برای مثال در یادگیری ماشینی افراد به دنبال نتیجه هستند اما در یادگیری خلاقانه، دلیل اصلی تلاش ارضای میل کنجکاوی و یافتن پاسخ برای پرسش‌ها است. یادگیری ماشینی تکنیک محور است و از یک سری تکنیک‌ها برای رسیدن به پاسخ استفاده می‌کند درحالی‌که یادگیری خلاق به فهم مفاهیم می‌پردازد. اشتباه در سیستم ماشینی جایی ندارد اما در تلاش خلاقانه اشتباه کردن یک درس جدید است. در یادگیری ماشینی برای هر معما یک‌راه حل در نظر گرفته می‌شود درحالی‌که در یادگیری خلاقانه هزاران راه برای پاسخ می‌تواند وجود داشته باشد.

کتاب یادگیری خلاق و شتابانه نوشته‌ی عقیل ملکی فر شیوه‌ی یادگیری خلاقانه را به شما می‌آموزد و کسب مهارت‌های خلاقانه را برایتان میسر می‌کند. این کتاب توسط انتشارات آینده‌پژوه چاپ و منتشر شده است.

کتاب یادگیری خلاق و شتابانه مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان یادگیری به شیوه‌های نوین و خلاقانه، کتاب‌های علوم تربیتی و رشد فردی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب یادگیری خلاق و شتابانه: مهارتی که از شما یک ستاره می‌سازد می‌خوانیم

پیشنهاد می‌شود قبل از کلید زدن گام مشاهده، فرایند را با "مطالعه‌ اکتشافی" در مورد آنچه می‌خواهید یاد بگیرید، آغاز کنید. به عنوان مثال، اگر موضوع یادگیری شما شیوه‌ نگارش یک کتاب می‌بود، شایسته بود پیش از آنکه کتابی به دست گیرید، و آن‌ را از لحاظ شیوه‌ نگارش به دقت مشاهده کنید، یکی دو کتاب درباره‌ چند و چون و قواعد نگارشِ کتاب، بخوانید. مطالعه‌ اکتشافی به شما دید می‌دهد. این دید، باعث می‌شود تا دقیق‌تر مشاهده کنید و پرسش‌های بیشتر و درست‌تری از خود بپرسید. اگر به کتاب یا نشریه‌ مرتبط دسترسی نداشتید، با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید چندین سایت مرتبط بیابید، و با مطالعه‌ محتوای آن‌ها، دید لازم را به دست آورید.

توصیه‌ دیگر:

اگر عضو یک تیم کاری یا کارمند یک سازمان هستید، و کار تازه‌ای به شما سپرده شد، بی‌درنگ مزاحم مدیر یا سایر همکارانتان نشوید! اول کمی درباره‌ موضوع، مطالعه کنید، و زمانی که به چند پرسش اساسی رسیدید، برای کوتاه شدن راه و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های یادگیری به سراغ همکار یا افراد خبره بروید، و پرسش‌هایتان را بپرسید. اما اگر در تنگنای زمان نیستید، رجوع به افراد خبره را برای وقتی بگذارید که گام‌های مشاهده‌ دقیق و مقایسه را برداشته‌اید، و پرسش‌های مطمئن و بجا دارید، و دقیقاً می‌دانید که چه می‌خواهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: یادگیری به ما کمک می‌کند در همه چیز بهتر باشیم.
فصل 1: یادگیری خلاق و شتابانه چیست؟
فصل 2: یادگیری ماشینی در برابر یادگیری خلاق.
فصل 3: یادگیری خلاق و شتابانه: چرا؟
فصل 4: چرا بعضی‌ها یاد نمی‌گیرند؟ یا دیر یاد می‌گیرند؟
فصل 5: یادگیری خلاق و شتابانه، چگونه؟
پیوست 1: پرورش هوش‌های نه‌گانه.
پیوست 2: مهارت‌های شناختی برای یادگیری سریع.
پیوست 3: نقشه ذهنی (مایندمپ)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادگیری خلاق و شتابانه: مهارتی که از شما یک ستاره می‌سازد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آینده پژوه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-600-7265-87-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یادگیری خلاق و شتابانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یادگیری خلاق و شتابانه

برای دریافت کتاب یادگیری خلاق و شتابانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.