نقد، بررسی و نظرات کتاب به کشتنش می‌ارزد - پیتر سوانسون

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پونه
۱۴۰۱/۴/۳۱
شروع قوی داشت وساطش یه کوچولو زیاده روی کرده تو توضیحات، پایانش رو دوست نداشتم چون بازه، وگرنه حسابی خلاقانه ست و اصلا نمیشه حدسش زد و از این جهت پایان مناسبی هم داره، خب شاید بایستی بگم که نحوه تربیت فرزند خیلی مهمه این که به بچه محبت کنی نه اینکه به حال خودش رهاش کنی نمونه‌اش هم همین کتاب، خانواده‌های اشفته و و انسان‌هایی با خشم و نفرت، اعتراف می‌کنم که لذت وافری بردم از خواندنش و رمان‌های این چنینی رو (متاسفانه) خیلی می‌پسندم به خاطر همین موضوع خشم، نفرت، فشار درون، من توی این داستان‌ها خلا و تنهایی و احساسات منفی شخصیت‌ها با تمام وجود می‌چشم‌ و لمس می‌کنم، میرم تو بحرش و لذت میبرم.
اما نکته دیگه این که داستان بیشتر حول روابط بین دو نامزد، دو دوست، دو هم دانشگاهی، خیانت، قتل، خود مهم پنداری، یکی شخصیت‌ها گمان می‌کند که بایستی دنیا را از انسان‌ها اضافی حذف کند، به نظرم تموم احساسات منفی‌م رو دوباره بیدار کرد و امروز از سر ناچاری اومدم سراغش چون باقی کتابام نمی‌تونستن مثل این کتاب جذبم کنند.
به خوبی توضیح داده، ویژگی‌ها اشیا و مکان‌ها رو توصیف و بیان کرده، به نظرم تو انتخاب اسم‌ها هم یه جور خوش ذوقی به کار رفته، در مجموع پسندیدم اما از پایان بازش خوشم نمیاد، وگرنه داستان قوی‌ای هست.
یه کتاب قبلاً خوندم نویسند‌ه‌اش ایرانی بود، شخصیت اصلیش شباهت زیادی به شخصیت اصلی این قصه داره، کتاب روان‌پریش خوب اونم یه ادمی‌ بود تقریبا شبیه این منتها اون ایرانی بود؛ این دوتا کتاب به نظرم شباهت‌ها و تفاوت‌های ظریفی دارند و این برام جالب بود.
M R
۱۴۰۳/۱/۱۴
این کتاب در ژانر معمایی و جنایی اثر بسیار خوب و قابل قبولی بود. داستان مردی که متوجه شده همسرش بهش وفادار نیست و با خشم و دل شکستگی دنبال انتقام از اونه. بطور تصادفی خانمی رو ملاقات میکنه که اون رو به کشتن همسرش تشویق میکنه و این سرآغاز ماجراهای جالب و پیچیده‌ای میشه که فصل به فصل از زبان شخصیت‌های مختلف روایت میشه. کلیات داستان، سیر حوادث و منطق اونها همه قابل قبول و جذاب هستن. تنها نقطه ضعف کتاب به نظر من نسبت دادن بی دقتی و کم هوشی از جانب قهرمان کتاب در اواخر داستان هست که کاملا متناقض با شخصیت باهوش و تیزبین اون هست و کلا نویسنده داستان رو خوب تموم نمیکنه علی الخصوص که پایان کتاب باز هست و دقیقا معلوم نمیشه چه اتفاقی برای اون قراره بیفته.
M.G
۱۴۰۱/۴/۳
داستان واقعا فوق‌العاده‌ای بود، به ندرت میتونم همچین کتاب‌هایی پیدا کنم و بخونم که با روحیم سازگار باشه. این احساس شعف هنگام خوندن کتاب رو با هیچکاک، کریستی و دویل تجربه کرده بودم اما با سوانسون هم تجربه شد.
اتفاقات در این کتاب بشدت غیر منتظره و بی نظیر بود، حتی نامه آخر کتاب هم بشدت من رو سر شوق آورد. با مرگ عده‌ای موافق نبودم اما با مرگ عده دیگه کاملا موافق بودم و بنظرم شخصیت کار درستی انجام داد.
نسیم ق
۱۴۰۲/۷/۲۶
داستان جالبی بود. لی‌لی چندجا لا تصمیماتش غافلگیرم کرد ولی غافلگیری آخر داستان واقعا عالی بود، جوری که وقتی تمومش کردم گفتم وااای لعنتی! ولی از لی‌لی انتظار داشتم در مورد براد بالغ‌تر عمل کنه و از همون لوکیشن چت استفاده نکنه، به هرحال اونجا خونه پدریشه و بالاخره یه روزی استخونا پیدا میشن. شخصیت اول یکم زیادی خونسرد و باهوش و یه قدم جلوتر از دیگران نمایش داده شده بود ولی بازم داستان دلپذیزی بود.
Hadis Gholipour
۱۴۰۰/۸/۴
درود؛ کتابی عالی بود و کشش زیادی داشت. چهار چوب داستان برای من تازه بود. در هر خط این کتاب اتفاق تازه و هیجان انگیز متفاوتی رخ میده. بعضی از نقاط داستان شاید به خاطر ترجمه کمی گنگ بود ولی چیز زیادی نبود که من ستاره کم کنم. یک چیز که نمیدونم جزو نقاط مثبت این کتاب هست یا منفیش این بود که پایان بازی داشت ولی نه اونقدر باز که نشه اتفاقات بعد رو حدس زد. سپاس.
Ghost Casper
۱۴۰۱/۲/۲۰
داستانی جذاب و از بُعد روان شناختی بسیار زیبا و در قسمت‌های مختلف با، در گیر کردن ذهن و روان خواننده تا پایان قصه همچنان گیرا و غیر قابل پیش بینی در انتها، پایانِ بازِ داستان هم به تعلیق بیشتر آن می‌افزاید، البته پایانی که با ذهنِ خلاقِ خواننده، زیباتر و جذاب‌تر هم میشود.
Nun
۱۴۰۲/۲/۱۸
داستان خوبی داره و خسته کننده نیست و کلی اتفاقای غیر منتظره میفته. اینکه زاویه دید رو عوض می‌کرد، کمک میکنه همزاد پنداری شما دائم عوض بشه و یه جورایی سر در گمی هیجان انگیز ایجاد میکنه واسه مخاطب.
Shaghayegh Rahmati
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
ماجرای قشنگ و هیجان انگیزی بود بعضی جاهاش غیر قابل پیش بینی بود و واقعا جوری بود که وقتی شروع به خوندنش می‌کنی نمیتونی کنار بزاریش. در کل خوب بود و پیشنهادش میکنم به بقیه 👌🏻🌸
تیما اطایا
۱۴۰۰/۱۰/۲۰
پیام کتاب این بود «اگه با کسی حال نمیکنید معطل نکنید، دخلش رو بیارید» البته نویسنده یکی دوتا راهکار هم برای اینکه گیر نیفتید ارایه میده حالا اینکه تو دنیای واقعی هم راهکارها مفید باشه یا نه رو نمیدونم؟!؟!؟
فاطنه پاکدل
۱۴۰۲/۵/۲۳
کتاب بسیار دلپسند و زیبایی بود جنایی هست اما معمایی نیست میدونی تو داستان چه اتفاقی میافته ولی دوست داری داستات رو دنبال کنی و اخرش رو بفهمی به دوستدارای رمان جنایی پیشنهاد میکنم
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۷/۲۱
ترجمه خوبه داستان هیجانش بالاست و آدم رو وادار می‌کنه تمومش کنه ولی اینکه آدم میره تو جلد قاتل و باهاش همراه‌ میشه زیاد واسه روحیه خوب نیست خشونت رو تو وجود آدم زیاد می‌کنه
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۱/۵/۲۷
داستان تا حدی غافلگیرکننده میکنه و برای یکبار خوندن بد نیست اما شاید کتابی نباشه که تو یادتون بمونه اگه کتاب همسر دوست داشتنی من رو خونده باشید تا حدی شبیه به اونه
پانته آ خیری
۱۴۰۱/۶/۹
کتاب متوسطی بود کشش زیاد خاصی نداشت و من تقریبا توی یک ماه خوندمش. اصلا به بررسی روانشناسانه‌ی قاتل نپرداخته و هیچ معمایی هم وجود نداره همه چیز کاملا برای خواننده روشنه.
لیلا فرضی
۱۴۰۲/۶/۱
عالی عالی عالی چقدر دوسش داشتم چقدر لی لی رو با اینکه منفی بود دوست داشتم اصلا دلم نمی‌خواست دستگیر بشه آخر رمان شوکه شدم
عااااالی
زهره
۱۴۰۱/۷/۱۳
رمان پلیسی جنایی که به خواندنش می‌ارزد و درست در پایان داستان نویسنده هم خواننده هم شخصیت اول داستان خودش رو غافلگیر میگنه
محمودی
۱۴۰۱/۵/۳
یک داستان فوق‌العاده با ترجمه عالی، ازابتدا تا انتها را در یک روز می‌خوانید، نمی توانید زمین بگذارید، پراز لحظات غافلگیر کننده
Sabin
۱۴۰۱/۴/۱۱
نویسنده از دید همه‌ی شخصیتا داستانو پیش برد که آدم گیج نمیشد و باعث میشد موضوع کامل درک بشه پایانش دور از انتظار نبود و منطقی بود
آرام پرهام
۱۴۰۱/۳/۱۷
کتاب جالبی بود یک قسمتی از کتاب
از دید‌ی قاتل روایت میشه و من این رو دوس داشتم
اینکه داستان از زاویه دید قاتل هم روایت بشه
Hiva Firouzifard
۱۴۰۲/۹/۶
ازون کتابهای جذابه که وقتی میگیری دستت تا خوابت نبره از دستت نمیوفته. حتی اخرین خط کتاب هم غافلگیر کننده است
Mastane
۱۴۰۱/۸/۱۸
کتاب جالب و چالش برانگیزی بود.. هرچند از پایان باز برای رمان زیاد خوشم نمیاد ولی ارزش خوندن داره در کل دوستش داشتم
sania najafi
۱۴۰۱/۶/۲۴
کتابیه که اصلا نمیتونین پایانش رو حدس بزنین خیلی جذاب بود به طوری که یه ضرب تمومش کردم. ترجمه‌اش هم روون بود.
Mahnaz Khorram
۱۴۰۱/۴/۲۲
جذاب و هیجان انگیز من در طی مطالعه این کتاب احساس میکردم که یکی از فیلمهای الفرد هیچکاک رو تماشا میکنم.
فاطمه موسوی
۱۴۰۳/۱/۶
تازه شروعش کردم شروع خوبی داشت و همون اول جذبش شدم متن روونی داره و راحت میشه باهاش ارتباط گرفت
فائزه احمدی
۱۴۰۲/۳/۸
جذاب و معمایی واقعا به خوندنش می‌ارزید میشه از روش یه فیلمنامه جنایی خیلی خوب ساخت
مانا پورعبودی
۱۴۰۱/۹/۹
حیف که لیلی قراره دستگیر بشه و قتلهایی رو که انجام داده رو بشه چون واقعا کارش عالی بود
کتایون سرابی
۱۴۰۱/۴/۲۱
کتابی متوسط... ولی نسبتا خوب... از نظر پلیسی چند باگ بزرگ داشت ولی رویهم رفته دوستش داشتم
navid A.
۱۴۰۰/۷/۲۱
خیلی جذاب و پر از تعلیق و اتفاقات ناگهانی که شما رو میخکوب می‌کنه، حتما باید خونده بشه
الهه ستاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
من دوست داشتم، کشش خوبی داشت با پایان بندی عالی👌🏻
Negar Str
۱۴۰۱/۱۲/۱
شخصیت پردازی قوی نبود اما کشش کتاب بد نبود
M.sh
۱۴۰۱/۹/۵
داستانی جذاب و پرکشش با پایانی غافلگیر کننده
الهام. ت
۱۴۰۱/۵/۱۷
ماجرا چه شلم شوربایی بود!
ولی واقعا اسم کتاب همینه؟
Miaad Ebadi
۱۴۰۱/۵/۱۳
عالی بود واقعا کتاب سرگرم کننده و جذآبی بود
فروغ حقیقی
۱۴۰۱/۴/۲۵
داستان جالبی بود، حتما ارزش خواندن رو داره
سید محمد بنی مهد گلسفید
۱۴۰۲/۱۰/۴
واقعا زیبا بود و ارزش وقت گذاشتن داشت
Negin Ahmadvandi
۱۴۰۱/۱۱/۱
واقعا دوستداشتم کتابو هیجان خوبی داشت
س
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کتاب خوبی بود پایانش رو دوست داشتم
Pardis Aghaei
۱۴۰۱/۸/۲۵
اخرش خوب تمام شد. براى یک بار خوندن خوبه
Qazall
۱۴۰۱/۸/۱۰
این کتاب بسیار دقیق و بسیار زیبا بود
حسین بهرامی
۱۴۰۱/۴/۱
خوب بود کشش داستان زیاد بود
پریسا شایق
۱۴۰۱/۱/۲
داستان جذابی بود و کشش داشت
سارا سوری
۱۴۰۰/۱۱/۱
خوب بود ولی عالی نبود
علی غلامی
۱۴۰۰/۹/۱۲
بسیار زیبا و خواندنی