نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خسی در میقات - جلال آل احمد

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۴/۲۴
کتاب خسی در میقات به صورت یک سفرنامه با قید جزئیات مانند تمام سفرنامه‌های دیگر می‌باشد با این تفاوت که خصوصیات مکانی و زمانی در آن و مشخصات افراد و مکان‌ها به روشنی و وضوح توضیح داده شده است. از چگونگی اعمال و مناسک حج نیز در آن صحبت‌هایی به میان آمده ولی به نظر بنده جواب اینکه چرا به حج رفته و در آن جا چه دیده و آیا سوالاتی که در پی آن بوده است را یافته یا خیر برای بنده خیلی گویا و روشن نبوده است. به هر حال نثر صریح و روان کتاب و خواننده آن را می‌پسندم این کتاب را به دوستان پیشنهاد می‌کنم.
مینا غلامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
قلم زیبا، توصیف کامل، توجه به تمام جزییات محیط به شکلی که شنونده می‌تواند خودش را در آن محیط تصور کند از ویژگی‌های کتابه، از گوینده محترم که به جذابیت کتاب افزودن کمال تشکر را دارم. از دوران دانشجویی دوست داشتم این کتاب رو بخونم البته با توجه به تاریخ سفر به مکه و تغییر شرایط محیطی و فرهنگی جامعه وجهان، شنونده تغییر رو کاملا لمس میکنه.
T.p.4119
۱۴۰۳/۲/۱۸
این رمان رو خیلی دوست داشتم. هنوزکامل گوش ندادم. یک ایراد جزئی توی متن داره. دقیقه ۴۲ بخش سوم اشاره به یک آیه قرآن داره که به اشتباه آدرس آیه رو ۳۳ گفته در حالی که ۳۴ هست. رمان پر از طنز ظریف هست که شنیدنش خالی از لطف نیست. اینقدر خوب تصویر سازی شده که خودت رو اونجا تصور میکنی.
فرح حقیقی
۱۴۰۲/۵/۱۱
متنی خسی در میقات را قبلا خوانده بودم اما آنقدر شرایط خاص عربستان و آداب سفر حج را در پنجاه و چند سال پیش به زیبایی به تصویر کشیده بودند که صوتی‌اش را هم خریدم و از شنیدنش لذت بردم، قلم جلال آل احمد کم نظیره، لحن و خوانش کتاب هم جالبه، ممنون از کتابراه
فاطمه اصفهانی
۱۴۰۲/۷/۳۰
هنوز کامل گوش نکردم، اما گوینده علی رغم توانایی بالا، صدای گیرا و بیان جذاب برخی لغات را اشتباه تلفظ می‌کنند. مثل اُنسی که اِنسی تلفظ کردند. و آیه ۲۱ سوره مبارکه انبیاء کلمه یرثها.
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
خیلی لذت بردم از این کتاب قلم روان و جذاب آل احمد رو خیلی دوست دارم خوانش و صدا بسیار خوب بود و کاملا هم خوانی داشت با کتاب
سپاس
Azin
۱۴۰۲/۱۲/۳
قلم زیبای جلال آل احمد و لحن بیانی که مطابق با مضمون سفرنامه است آن را به بهترین گزینه‌های کتابراه تبدیل کرده است
Fatemeh Farshi
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خواننده کتاب بعضی کلمات را اشتباه تلفظ می‌کنند ولی کتاب عالی است.
ایرج ابراهیمی
۱۴۰۲/۵/۵
این کتاب خیلی عالیه من چند بار تا حالا خوندمش
امین میرزاحسینی
۱۴۰۲/۴/۱۲
توصیف بی‌نظیر جلال از عربستان آن زمان و مردم ملل مختلف
Morteza Khodabin
۱۴۰۳/۲/۱۳
بسیار قدیمی است و شاید تنها مرور زمان